Jump to content

Vw Ht Franco Falang -70


Guest Toni I

Recommended Posts

Guest Toni I

Taas pukkaa uutta kusilauta/kirppu/werrari projektia ;-P. Vaikka pyrkimys on ollut, etten ota enään vähään aikaan mitään uutta projektia tontille :-P Vanhat työlläämmät projektit seisoo inspiraation ja ajan puutteesta.

 

Auto muutoskatsastettu -82 ja poistunut kilvistä -84. Auto kerkesi olemaan jokunen vuosi sitten jo minulla, mutta myin sen eteenpäin. Nyt se palasi taas kotiin muutama vuoden vaelluksen jälkeen. Auton alkuperäinen kori oli kokenut vuosien varrella jonkun verran vaurioita. Tämä oli syy miksi en ollut siitä aikaisemmin niin innostunut. Sattuman kaupalla sain samanlaisen rakentamattoman korin. Nyt olisi tarkoitus rakentaa siitä yhdistetty urho/katu/drag/slalom/jne... auto ;-P.

 

Auton kori todella kevyt vaikka se ollekkaan ehkä sieltä kauneimmasta päästä ;-). Esimerkiksi meidän urho Colanin keski"amme" painaa enemmän kuin tämän koko kori. Pohjalevyä on lyhennetty, akseliväli on 210cm. Tavoitepaino ajokuntoiselle autolle on n.500kg, mielellään alle ;-).Vanteiksi tulee 6X13 Slot, 205/60/13 kumeilla. Koneeksi tulee 94x78mm, engle tcs-10, as41, 42x37 kannet, 2xweber idf44, jne... kombo. Tarkoituksena on käyttää kaikki nurkissa lojuvat ylimääräiset osat hyötykäyttöön.

 

Valmistumis ajankohtaa olen suunnitellut ensi kesää. Tämä kesä olikin 7 vuoteen ensimmäinen kesä, ettei ollut yhtään ilmavolkkaria ajossa.

 

BTW. Onko jollain enemmän tietoa tästä korimallista kuin minulla? Saa kertoa vapaasti lisää. Ilmeisesti näitä on tehty Tampereen ympäristössä 70-luvun lopussa jokunen kappale(4-5kpl)?

 

Lisäksi olisko jollainen ideaa, minkä auton tuulilasi tuossa olisi mahdollisti käytetty?

 

Irtokorin kunto löytöhetkellä

img1331847.jpg

Tämän näköinen on ollut valmis auto 70-luvulla.

img1331846.jpg

Link to comment
Guest Kokkis

70-luvun puolivälissä oli Vauhdin Maailmassa ilmoitus, jossa tuollaisen vehkeen kuvan kanssa mainostettiin näin:

 

"Esitän kuvassa näkemykseni rakentaa lasikuitukori Volkswagenin alustalle. Näkemyksemme ollessa yhteinen olen kiinnostunut korin markkinoinnista rakennussarjana. Mahd. tied. Eero Paunu, Taitoniekantie 11 E 51, 40740 Jyväskylä 74."

 

Ilmeisesti tuolla haettiin rahoitusta projektiin tai muuta vastaavaa. Ainakin VM 5/76 oli ilmoitus. Kuva voisi olla sama kuin toinen noista sinisistä. Nyt ei muuta kuin selvittämään onko Paunu vielä tavoitettavissa jostain?

 

Mites onko sulla Toni tullut vastaan näiden urheiluautojen muotteja? Sellaista olis joskus mukava kokeilla, että tekis ihan uuden kilpurin korin epoksista ja kudotusta matosta, niin saisi painoa pienemmäksi ja silloin se 500 kg olis ihan mahdollinen. 30 kg epoksia maksaa tosin jo 500 €.

Link to comment
Guest Toni I

Juu, muotoja on. Toiset tykkää, toiset ei.... ;-)

 

Pitänee kaivaa toi vanha VM:n jostain esiin. Kiitoksia Kokkikselle tiedosta. Jos nyt jollain sattuu olemaan tuo mainos digitaalisessa muodossa, olisin kiitollinen jos sen pystyisi lähettämään minulle email: toni(at)patton-motors.fi

 

Mittailin piruuttani korin painon digitaali henkilövaalla. Sain painoksi 40-50kg. Totuuden nimissä koppaan joutuu laminoimaan muutamasta kohdasta vähän lisätukia + 5kg? Mitäköhän lyhennetty ajokuntoinen pohjalevy mahtaisi painaa?

Link to comment
Guest Toni I

Kokeilin eniron henkilöhausta tätä Eero Paunua, mutta eipä löytynyt. :-(. Pitänee jatkaa metsästystä.

 

Korista vielä sen verran, että tämä minun uudempi kori on ilmeisesti viimeinen valmistunut. Siitä puuttuu valmis takaluukku, muotti siitä tuli kopan mukana. Harmi kun ei tullut loppua muottia ;-)

 

Peräpää korista on niin matala, että siinä joutuu ilmeisti käyttää T3 puhallin settiä. T1 vakio puhallin tulee 5-10cm korilinjan yläpuolelle. Onko noista peräpuhaltimissä jotain eroja, olisiko CT kone paras konepohja tähän rojektiin?

img1331850.jpg

Link to comment
Guest Toni I

Buhaahaa... Toi on kyllä julman näköinen laitos. Tästä kyllä tulee vähän hillitympi, enemmän 70-lookilla oleva laitos. Väreinä mielessä on pyörinyt Oranssi, tipukeltainen, kawan vihreä, perusvalkoinen tai vastaava 70-luvun värisävy.

Kiitoksia Kokkikselle mainoskuvasta. Hauska työnimi on ollut projektilla Peakedcap=lippalakki. Mistäköhän tuo HT Franco Falang on mallimerkiksi rek.otteeseen keksitty?

Link to comment
olisiko CT kone paras konepohja tähän rojektiin?

CT koppa vaatii kokonaan CT koneen käytön

CT mosassa plussia

- Saat öljynputsarin suoraan

- liikkuvat osat kuplasta suoraan. Tee vaikka 84/94 kone

 

CT Miinus

On sama nokka kuin WBX. Pitää käyttää WBX/Typ4 hyde nostimille. Viri nokka vaihtoehdot todella vähissä. Olen löytäny yhden (kaikki muut hydet on ollu Typ-1 tyylisille hyde nostimille)

 

***

 

Mulla olis 1CT palasina ja 1CT kokonaisena.

Ostakko? :)

 

***

 

Itte tekisin typ-3 puhallin koppaan. Ei tuo nokka asia ahistas.

Tai osta (tai vaihda osiin) se tänään mailattu isolohko typ-4 ;)

Link to comment
  • 3 months later...

Noniin. Eipä ole projekti juuri edennyt. Osia lähinnä haalittu tontille.

 

Tässä hauska myynti-ilmoitus 70-luvulta

img1347027.jpg

Tässä projektit odottaa päällekkäin sisälle pääsyä talveksi =).

img1588527.jpg

 

 

Olisiko kenelläkään ideoita, minkä tuulilasi tuossa olisi käytetty?

Link to comment
  • 10 months later...

Oho..eipä tääkään oon hirveesti edistynyt :) No uus tavote ens kesäks ;)

 

img2260133.jpg

 

On sentään saanut jo pohjalevyn allensa ja oikeat vanteet ;)...vakio tonnikakssatasen koneen osasetki alkaa olemaan kasassa. Mm. Autocraft 49X38mm kannet, 84mm akseli, 94mm pyttymäntä, ruiskun osasia haalittu, jne.... :-P

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...