Jump to content

Keimolan menneisyys ja tulevaisuus?


Recommended Posts

Kuten monet varmasti tietävät keimolan klassinen moottori-rata on menossa/mennyt joltain osin, jo lekan alle. mielestäni tällainen toiminta on aika anteeksi antamatonta vantaan kaupungilta/ Suomen valtiolta, huomioon ottaen radan historian,

 

sellaiset nimet kuten (vain muutamia mainitakseni) Mika häkkinen, Mika Salo, ovat voittaneet ensimmäiset mestaruutensa keimolassa, ulkomaalaisita kilpailioista "Keimolan avajaiskaudella 1966 ja 1967 Keimolassa nähtiin yhtaikaa F1- tähtiä sellainen joukko, jota ei Suomessa oltu nähty sitä ennen eikä sen jälkeenkään."

Jack Brabham (MM 1959, 1960, 1966)

Jim Clark (MM 1963, 1965)

Dennis Hulme (MM 1967)

Graham Hill (MM 1962 , 1968)

Jochen Rindt (MM 1970 post mortem), Lincolnin vävy.

 

Myös VW:t liittyvät vahvasti keimolan historiaan,

 

tällainen palanen suomen rata-autoilu historiaa on jo melkein menetetty . EIKÖ KUKAAN TEE MITÄÄN!?

 

tuntoja ja muuten vain kommetteja kaivataan..

 

enemmän kiinnostuneille tästä lisää.

http://personal.inet.fi/urheilu/keimola ... htm#osoite

Link to comment

ei kukaan tee mitään kun tsadilaisten piimämahaisten lähiökyttääjä-tampioiden korvista halkee tärykalvot ja niitten sunnuntainen klassisen musiikin (wanna-be-a-kulttyyyyrelli vaikka todellisuudessa ollaan suunnilleen neanderdalilaisen karvapallo-ihmisen järki-/älykkyystasolla) kuuntelutuokiot häiriintyy! Ja näitä perkeleen idiootteja on ilmeisesti tarpeeksi jotta Suomen LEGENDAARISIN ja mahdollisesti tänä päivänä (jos olisi kunnossa) myös hienoin moottorirata on poistettu käytöstä. No toki onhan se varsin ihnottavaa jos naapurin Jorma ei pysty keskittymään piimän kirnuamiseen kauniina kesäsunnuntaina samalla kun lapset börje ja åke pelaa twisteriä takapihalla........

 

...no mikäs siinä sitten......... :S

Link to comment

1) saadaan ympäristöluvat ja kikki muu ja rakennetaan moottorirata umpijorpakkoon, lentokentän lähelle missä se taatusti ei häiritse ketään

 

2) ajetaan kilpaa ja saadaan suunnattomasti mainetta ja kunniaa

 

3) Joku perkeleen sorsastaja hiffaa että meluisasta radan/lentokentän läheisyydestä saa halvalla tontteja, ja rakentaa sinne asuinalueen

 

4) jengiä muuttaa asumaan tietoisesti alueelle jossa on lentoliikenteen ja aika ajoin kilparadan aiheuttamia luonnollisia, väistämättömiä ja ennalta arvattavia meluhaittoja

 

5) asukkaat alkavat valittamaan melusta ja tekevät vetoomuksia ja muuta soopaa. Mottoriradan sääntöihin tulee melupäästörajat, autoihin tulee äänenvaimentajat. Päästöjä vähennetään, katalysaattorit alkavat yleistyä ja maaperään valuvia päästöjä pyritään estämään.

 

6) asukkaat valittavat yhä melusta.

 

7) Valitusten takia moottorirata suljetaan ja arvokas åpala moottoriurheilun historiaa maassamme kuopataan.

 

 

....

 

 

 

 

8) asukkaat, nuo jurpot, valitavat yhä melusta. Ei saatana, sehän onkin tuo lentokenttä..

 

 

.....

 

9) lentokenttä suljetaan.

 

 

 

.....

 

 

10) asukkaat valittavat YHÄ VAAN melusta. Hemmetti kun yläkerran mummo kuorsaa keskellä päivää ja pesukone jytisee niin ettei ruisrääkän laulu kuulu sisään.

 

 

 

Eiks se näin mee?

 

 

 

Jan

Link to comment

Ainakin Motoparkissa Virtasalmella...

 

Mielestäni tulisi keskittyä siihen että jo olemassa olevilla radoilla voisi myös tulevaisuudessa ajella, Virtasalmeahan odottaa Keimolan kohtalo muutamien vuosien päästä, mikäli radan naapurit saavat tahtonsa läpi :-(

 

Keimola on mielestäni menetettyä kauraa ollut jo pitkään, vaikka onkin yksi suomalaisen rata-autoilun merkkipaikkoja => harmittaa sen surullinen kohtalo...

Link to comment

Antti, Puhut asiaa!, mutta täytyy vain sanoa että on se *elvetin häpeä, jos nuo rippeetkin hävitetään.

ehkä vielä jotain olisi tehtävissä, sitten kun 2-3 sukupolvea mennään eteenpäin vasta tajutaan oikeasti, miten hieno, ja aikanaan niin kansainvälinen rata on hävitetty..

ja AIVAN turhaan, tosiaan siellähän on lentokenttä vieressä, mutta eipä ole sitä lopetettu.. J Korpi, kovaa.comilla totesi. "Keimolan rata alueena maksaisi muistaakseni luokkaan 100milj markoissa ja radan kunnostaminen suunnilleen saman summan lisää. Hinnat ovat saattaneet tosin jo muuttua tästä tiedosta on jo 5-6 vuotta aikaa."

mieleen tulee vain että eikö kaikkien aikojen menestyneimmiltä rata-kuskeiltamme heru sympatiaa, omaa vanhaa kotirataa kohtaan?

Link to comment
Guest Raggare

mikäli en ihan paskaa puhu kuten yleensä niin motoparkkihan on rakennettu sen mökkiporukan voimin, virtasalmen kunta o ollu joskus maan surkeimmalla budjetilla ja radan avulla se nousi pois pohjamudista, nyt ne samat mökkiläiset (vaiko uudet jo) valittaa melusta, sekin on mitattu mökin pihasta missä lintu oli piipittänyt suuremmat dB lukemat kuin radalla tapahtunut kilpailu.. O_o

Link to comment
mikäli en ihan paskaa puhu kuten yleensä niin motoparkkihan on rakennettu sen mökkiporukan voimin, virtasalmen kunta o ollu joskus maan surkeimmalla budjetilla ja radan avulla se nousi pois pohjamudista, nyt ne samat mökkiläiset (vaiko uudet jo) valittaa melusta, sekin on mitattu mökin pihasta missä lintu oli piipittänyt suuremmat dB lukemat kuin radalla tapahtunut kilpailu.. O_o

 

ompa säälittävää toimintaa, oliskohan "imolan" kiihdytykset mitään..;)

nooh.. tossa vähän maistiaisia..

 

0205.jpg

 

toivottavasti parempia otoksia saadaan aikaan ensikeväänä..:O

 

ps. Jan, olet surullisen valittavasti liiankin oikeassa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...