Jump to content

Kauhavan kosto maailmalle


Recommended Posts

huomenissa on sitten traileri päivä ja kuppeli kotio kohden talviteloille,jos nyt ei oikein kylmä tuu niin pystyy sitä sen verran kesken eräisessä tallissakin tekeen,kun näitä lomiakin tässä pukkaa,niin eipä sitä sisälläkään jaksa olla :)

 

tosin noi pussit kasaan kaverin tallilla loppuun...

 

kesällä pitäs ruveta levittään rauta kittiä(hiottavissa rälläkällä vastaa koritinaa) jolla haetaan toi perä ja ovet linjaan sitten hieno kitti päälle...

 

maanataina kaaret saa mustan pulverin päälle...

Link to comment
Guest Toheltaja

Joo, sambassa tuotakin katellu, ja on siedettävämpi kyllä. Mut silti toi nokka ei jotenkin istu mun karsastaviin likinäköisiin silmiin :D Nyt menee kyllä kauhavan topikki ihan 356 taisteluks :D

Link to comment
vihree o kuitunen ;) mulla tismalleen samaa koppaa. mun makuun kauneimpia 356:a on noi alkupään vekottimet, joissa 2 osainen tai taitettu tuulilasi.

 

Mä en tota hiihtoa seuraa, mutta tosta autosta oli artikkeli jossain webzinessä joitain vuosia sitten. Muistini mukaan kori on ihan peltinen A-koppa, helmat jatkettu alaspäin jotta näyttäisi matalammalta. Suorasta sivukuvasta näkyi, että muutos ei ole kovin onnistunut. Tekniikka oli muistaakseni VW stroker + berg5.

 

Taitettu tuulilasi (pre-A) oli '55 saakka sen jälkeen (A-C) aina kaareva mutta koko suureni B-C malleissa. Tuossa se on kaareva kuten kuvasta näkyy ;)

 

Alkaa mennä aika paljon aiheen ohi jo, ehkä pitäisi laittaa oma topikki näille jaaritteluille.

Link to comment
Mistäpä hommasit nuo ilmapussit? paljonka on halkaisia ja säätövara?

Mä ne hoidin jenkilästä. Halkaisija 4.25" max. ja iskua muistaakseni 7.5" ainakin.

Näyttävät vähintään 10" säkeiltä kuvissa kun ei oikeen ole mitään vertailukohtaa ollut =)

Ajattelinkin, että onko näissä jokin tanko sisällä, joka estää säkkiä taittumasta, mutta taitaa olla sama periaate kun ihan makkarapalkeissakin?

Link to comment

tos löysin aken sivuilta noista ohjaus osista ja lyhyemmistä akseleista minimi tietoa...

 

Akseliston muutokset

 

Muutoskatsastuksessa voidaan hyväksyä auton akseliston tai akseliston osien vaihtaminen mallisarjaan kuuluvaan akselistoon tai mallisarjaan tarkoitettuihin akseliston osiin. Vaihtaminen on sallittua myös akselistotyypiltään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaaviin autoihin tarkoitettuihin akselistorakenteen muutososiin.

 

Muutos voidaan hyväksyä seuraavin edellytyksin:

 

a) autoon vaihdettava akselisto, akseliston osat tai akselistorakenteen muutososat on tarkoitettu akselimassaltaan tai valmistajan sallimalta akselimassaltaan vähintään muutoksen kohteena olevaa autoa vastaavaan autoon;

 

b) autoon vaihdettavien akseliston osien tai akselistorakenteen muutososien tulee kiinnikkeitä lukuun ottamatta olla tehdasvalmisteisia ja soveltuvia muutoksen kohteena olevassa autossa yleisessä tieliikenteessä käytettäviksi; tarvittaessa asiasta on esitettävä luotettava selvitys;

 

d) akselistosta johtuva raideväli muuttuu korkeintaan 100 mm; Akselistosta johtuvaan raideväliin eivät kuulu vanteet (ts. vanteiden kiinnitystasojen välinen etäisyys saa esim. jäykän vetävän taka-akselin kavennuksen yhteydessä pienentyä enintään 100 mm).

 

 

käyhän tossa empin ohjauksessa ainaskin kuplan nivelet jotka käyvät

ohjauksen raidetangon päihin...

Link to comment

tuulilasin pää ummessa ja lauhduttajan aukko leikattu...vielä pitää kokeilla että paljonko pitää nostaa kuplan pellillä että on suorassa... ja sitten loput reuna pellitykset...

 

ens viikolla pitää tehdä noita rullapalkeet tällingit loppuun niin saa viedä pulveriin...

 

pitää tehdä näitä pikkuhommia kun auto on kotiutunut....

post-1753-13888360718142_thumb.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...

tästä keulasta ollaan kaupoissa ja rupean tekemään sitä 100mm levitykselle per loksu ja suoralle alahelmalle ...keula on tällä hetkellä ruotsissa ja se tulee kesäkuussa Kauhavalle hebsterin kyydissä bug runnin aikoihin...

 

työtä siinä piisaa mutta mitäs väliä kun lomat pukkaa jo syksyyn asti päälle,niin eipä kiirusta... työkaveri lupas harjoittaa mulla kuiduttamista mutta katotaan nyt kumpi sen levityksen tekee :)

post-1753-13888360765033_thumb.jpg

post-1753-13888360765279_thumb.jpg

post-1753-13888360765531_thumb.jpg

Link to comment
  • 1 month later...

elikkä laser osista olis meikäläiselle tulossa se takalatta avoon missä joustorni kipattu pitkän iskarin takia ja laatikkoa nostettu reippaasti.

 

iskari tornin kippaus rajoittaa nousu korkeudessa vaikka leikkelin alkuperäisiä stoppareita sileeksi...

 

 

Marko

post-1753-13888360836757_thumb.jpg

Link to comment
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...