Jump to content

Öljy asiaa


Recommended Posts

Guest Jari Granath

Kuppelon lootasta kyse siis??

 

Mulla on kesät talvet synteettinen Esso TDL, toimii.

Laitoitpa sit synteettistä tahi mineraalia, tärkeintä on et öljyssä on hypoidivetopyörästölle lisäaineet kohillaaan-> API GL5 luokitus.

 

Nii, talveksi passeli viskositeetti ja synteettisyys on ++, tuo TDL on 75w-90.

Link to comment

Ei GL5 vaan GL4 maksimissaan.

 

GL5 lisäaineistus on haitallinen kuplan lodjuille, ja mille tahansa muille jossa on messinkisiä osia (Sytövyttää ajan kanssa).

 

GL5 öljyä on olemassa joka käy, mutta siinä on luettava sitten ettei se vahingoita lodjuja joissa on "keltaista" metallia käytetty.

 

Maailmalta miljoonaan kertaan kuultua ja tätä on kysytty öljy-yhtiöistä suoraan.

 

Jan

Link to comment
Guest Jari Granath

Hilipatihippan, ymmärtääkseni API GL-4 luokituksen öljyt eivät sisällä hypoidilisäaineistusta?

 

Joten sopiva GL-5 luokituksellinen öljy minimissään :D

 

niin,siitä syövyttävästä EP-lisäaineesta (suora lainaus tosta katalookista)

------

On muistettava, että vaihteiston ja vetopyörästön ollessa samassa öljytilassa, voivat voimakkaat EP-lisäaineet olla agressiivisia synkronirenkaiden materiaaleille.

------

Noh, mulla menee VIELÄ pykälät hyvin pesään, so I´ll take my chances :)

Tuossa lisäaineessa on se hyvä puoli että itse perusöljyn ei tarvii olla niin paksua, ja kuormankantokyky riittää silti.

 

Vaatimukset siis öljylle olisi että GL-5 ja lievästi tai ei ollenkaan EP-lisäaineistettu(?) jos mahdollista.

 

Bugfuel, nyt raakaa faktaa ennenku joku tekee fataalisti väärin mun ohjeiden mukaan x)

Link to comment

GL-4 on oikea. Kuin myös Mobil VS-200, joka lienee gl4, ei ole nyt purkkia käsissä.

 

Toisekseen, kuplan laatikko ei ole hypoidi-loota, jota taas type 2 IRS on!!

 

Mun ex-kolmosportersyncron-lootaan laittoi merkkihuolto jossain joskus jonkun nesteen "lootaöljykuran" ja ei tarvinnu pitkäkti ajaa kun vaihteet ei pelannu niin kun kuuluu. VS-200 tilalle ja homma kunnossa.

Link to comment
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...