Jump to content

Suomen ensimmäinen German-Lookkeri? VW 1300 -74


Dennis

Recommended Posts

CBn pumppu oli etsinnässä ja CSPn sivuja katselin ensimmäisenä, mutta en löytänyt yhtäkään pumppua sieltä, pelkästään pumpun kansia

 

Edit. Sain onneksi vanhan pumpun irti, istui aika hyvin kiinni

Edited by Dennis
Link to comment

 

Kiitos

 

Erikoista, nyt se löytyi... olin etsivinäni samasta paikasta mutta oli vaan 7 tuotetta, nyt oli 12 tuotetta ja kyseinen pumppu näkyy :)

 

Täytyy ilmeisesti ostaa sieltä kun suomesta ei löydy, AClla pitäisi olla tullissa moiset mutta mutta, täytyy vielä varmistaa kun en ole kerennyt miettiä tätä

Link to comment

Mä linkitin vissiin liian huomaamattomasti tuon jo edellisellä sivulla kun ei sieltä löytynyt :D

Åke, ei se ollut siitä kiinni, kiitos kun autatte vinkeillä ja linkeillä :)

 

Ongelmana oli se että kun kävin CSPn sivuilla maanantai tai tiistai iltana sekä puhelimella että tietokoneella siellä ei ollut yksikään pumppu pumppusivulla.

 

Ajattelin olenko tullut hulluksi (voi olla silti) mutta puhelimesta löytyi vanha välilehti missä oli ko sivu ja seitsemän tuotetta, pumpun kansia ja jotain asennus osia, päivitin sivun ja ilmestyi 12 tuotetta saman linkin taakse.

 

Tiedä sitten oliko palvelin vika/päivitys menossa CSPllä tai viiraako omassa päässä :P nyt ne kuitenkin löytyi

 

Harmittaa vaan tilannut silloin maanantai/tiistai iltana jos olisin löytänyt

Link to comment

CSP.n sivujen selailuun sellainen vinkki, että älä hae tuotteita siitä keskellä olevasta houkuttelevasta isosta valikosta, vaan vasemmalla olevasta pienestä valikosta. Ensin mainitusta tulee ihan mitä sattuu ja useat tuotteet jää pois, vasemmalla olevasta pikkuvalikosta toimii kuten pitääkin ja kaikki tuotteet löytyy. Kuva liitteenä havainnollistamaan asiaa...

post-243-0-76278300-1463041793_thumb.jpg

Link to comment

Kiitoksia selkeästä selvityksestä CSPn sivujen osalta :) harmittaa tuollaset jos eri hakutavat aiheuttavat eri lopputulosta


 


Nyt oli Aircooled saanut varastotäydennystä ja sieltä on tulossa CBn pumppu :)


 


Dennis


Link to comment

Pumppu tuli tänään, kiitos Aircooled ja Mikko

 

Nyt on CBn Maxi 2 kiinni ja paineet nousi startilla jo 4 baariin joten suurta vahinkoa ei näyttäisi olevan.

 

20 minuutin reippaan mutkatie ajon jälkeen lämmöt 85 astetta, tyhjäkäynnillä 2bar ja ajossa 4bar joten homma toimii ainakin nyt OK

 

Nykyinen on kuitenkin pienempi pumppu 26mm kun edellinen oli 32mm mutta riittänee, ehkä parempi näin

 

 

205F974E-DA0D-4FA8-A9F2-C2DFF3F04289_zps

Edited by Dennis
Link to comment

No samat lämmöt kun ennen, ei ne ikinä nouse yli 90 astetta ajossa paitsi helteellä ehkä 100 astetta kun on myös jäähdytin keulassa ja 78 asteen termostaatti välissä jolla se toimii hyvin, nostaa lämmöt melko nopeasti noin 80 asteeseen ja jää siihen normaali ajossa

 

Paineet ehkä aavistuksen pienemmät nyt kuumana tyhjäkäynnillä, muuten olisin huolissani laakerivauriosta mutta nyt on myös pienempi pumppu

Link to comment
  • 2 weeks later...

Kiikalan reissu suoritettu

 

Kiitoksia kaikille tutuille ja vähemmän tutuille jutusteluista, se on se mukava osuus tässä harrastuksessa kun näkee tuttuja tapahtumissa vuosien varrelta vaikka en kovin usein itse käy tapahtumissa

 

Laitos huilii pestynä reissun jälkeen

 

IMG_5486.s_zpsijp9lpfp.jpg

Edited by Dennis
  • Like 4
Link to comment
  • 7 months later...

-etu 6,5x16 et30 vakioakselilla vakio levyjarruilla

 

-taka 8x16 et36 pitkillä vetoakseleilla ja tuolla surkealla Empin takalevysarjalla koka levittää 6mm/puoli, joten vastaa vakiojarruilla et30 tuo kokonaisuus takana

Link to comment
  • 2 years later...

Tämä oli ajossa viime kesänä, moneen vuoteen ei ole tullut ajettua muuta kun katsastukseen, hauskaa oli ajella vähän enemmän ja tutustua tähän taas 🙂

 

Eihän tämä ole ollut minulla kun 33 vuotta josta 27 vuotta satunnaisesti ajossa

 

DELWmJY.jpg

 

NQqDnzi.jpg

 

 

GBohpJk.jpg

 

w1BarE7.jpg

 

3DZrMBF.jpg

 

3yXdaXB.jpg

 

 

Jarruhuoltoa piti myös tehdä

 

Y5i2ViJ.jpg

 

pYj1O80.jpg

 

 

Edited by Dennis
  • Like 2
Link to comment

Löytyi tähän laitokseen sopivaa herkkua... oli pakko ottaa talteen kun on ollut agendalla tehdä jotain jarruille (kiitos Arto kaupoista ja kotiinkuljetuksesta)

 

Täytyy asentaa joskus kun auto on kotitallissa, täytyy ensin muuttaa levyt sopimaan porschen vanteille

 

01xqqZF.jpg

  • Like 2
Link to comment
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...
  • 9 months later...

 Talvisäilytyspaikan siivous ja pitihän nämä samalla ajaa lämpöiseksi puhtailla lumisilla teillä

 

-51:llä pystyi ajamaan yllättävän hyvin lumella uusilla 5.00-16 kesärenkailla, -74:lla ei päässyt mihinkään😂

 

Dp7hrbB.jpg

 

x5wRdRh.jpg

 

2V7tUzl.jpg

  • Like 5
Link to comment

Vihdoin sain monen vuoden "suunnittelun" jälkeen aikaiseksi tilata uudet takajarrut ja pääjarrusylinterin

 

...aina ollut olevinaan muita tärkeämpiä hankintoja ja projekteja

 

TsaU35B.jpg

 

gcVNpM5.jpg

Edited by Dennis
  • Like 1
Link to comment
  • 4 weeks later...

Jarrujen päivitys projekti alkoi

 

Pientä askarretta aiheutti takajarrut, ollakseen tarvikeosia ei voi kun kehua saksalaista laatua, pientä viilausta ja säätöa kuuluu lajin luonteeseen 😉

 

Näillä uusilla jarruilla on 160hv TÜV paperit mutta eipä niillä papereilla taida olla paljon arvoa Traficomin silmissä 

 

wAKJ1vW.jpg

 

v459qeZ.jpg

 

v6OcWT6.jpg

 

Z1XbjSc.jpg

 

HRPDh7k.jpg

 

lypdqMU.jpg

 

xssHT5r.jpg

Edited by Dennis
  • Like 10
Link to comment

Siivouksessa tuli vastaan tämän auton ensiasennusmoottori jota kunnostin yksin kun olin 14 vuotias kirjastosta lainatun korjausoppaan ohjeiden mukaan, olen nyt 46... ei tätä haluaisi uskoa itse mutta totta se on

 

Auto oli ajettu 56 tkm ostohetkellä (pitää paikkaansa kun -79 poistettu rekisteristä) mutta sylinterit oli ruostunut kiinni, laitoin silloin 14 vuotiaana uudet laakerit, syl/mäntä sarja ja hioin venttiilit, tuli ajettua sillä noin 10tkm

 

Minun jäljiltä tämä oli mustaksi maalattu mutta tämä moottori on ollut lainassa ainakin kahden kaverin auton rekisteröitikatsastuksen ja ensimmäisten ajojen ajaksi ja siksi siinä on kiinni erivärisiä moottoripeltejä, moottorin omat pitäisi löytyä

 

Ei ole ollut käynnissä pitkään aikaan, varmaan 25v kun viimeksi käynyt

 

9TjKJ5t.jpg

Edited by Dennis
  • Like 5
Link to comment
  • 2 weeks later...

Pääsylinteri vaihdettu -> CSPn 20,64mm ja jarrut ilmattu

 

On se aikamoinen taistelu vaihtaa pääjarrusylinteri kun kori / etuakseli on paikalla, tämä sylinteri vielä kun ei ole kierteet sylinterissä vaan pitää laittaa mutteri toiseen päähän

 

Nyt tässä on taas jarrut 🙂

 

V8syZWJ.jpg

 

QB8Z1DQ.jpg

 

 

  • Like 1
Link to comment
12 minutes ago, Kemin Karavaanari said:

Ilo silmälle tuollaiset raidetangonpäänkumet jotka kestää niin kauan että itse päähän ehtii tulla pintaruoste.

 

 

 

On ne ollut siellä kymmeniä vuosia, jonkun laatumerkin uustuotantoa ne oli silloin kun uusin ne... Lemförder tai TRW? ehkä

Edited by Dennis
  • Like 1
Link to comment

Päätin samalla laittaa pinnapultit vanteille, olen tottunut kun Porschessa on pinnapultit ja on niin paljon helpompi asentaa renkaat

 

Tämä ollut pitkään mielessä mutta jäänyt tekemättä

 

IcunQzU.jpg

 

EjrFQNO.jpg

Link to comment
  • 1 month later...

Vuoden tauon jälkeen taas leima ja jopa kahden vuoden, hauskaa ajella taas... 😎

 

Ensi vuonna tulee 30 vuotta siitä kun kävin ensimmäistä kertaa katsastamassa ja rekisteröimässä tätä laitosta juuri ennen kun sain ajokortin, onneksi itse ei vanhene 😉

 

xkDJ5Im.jpg

 

zr4IaKV.jpg

 

Takaisin nukkumaan lajitovereiden kanssa 🙂

 

JZcrmft.jpg

Edited by Dennis
  • Like 10
Link to comment
  • 1 month later...

Tuli ajettua pari päivää kaikki ajot töihin yms noin 150km, hyvin toimii

 

Hauskaa tällä laitoksella on ajaa mutta pari päivää riitti ja tuli vietyä takaisin säilöön ja sukulainen alle, saa nähdä milloin on seuraavan kerran liikenteessä

 

GwKDmDm.jpg

 

BTLCEd0.jpg

Edited by Dennis
  • Like 3
Link to comment
1 hour ago, Dennis said:

Tuli ajettua pari päivää kaikki ajot töihin yms noin 150km, hyvin toimii

 

Hauskaa tällä laitoksella on ajaa mutta pari päivää riitti ja tuli vietyä takaisin säilöön ja sukulainen alle, saa nähdä milloin on seuraavan kerran liikenteessä

 

GwKDmDm.jpg

 

BTLCEd0.jpg

 

 

 

Aika pieni asteikko sulla tuossa kierrosmittarin yhteydessä olevassa öljynpainemittarissa 😉

  • Like 1
  • Haha 2
Link to comment
  • 9 months later...

Löytyi mieleinen ratti joten pitihän se hankkia tähän, melkein käyttämätön ratti vuodelta -86

 

Edellinen Formulingin ratti asensin tähän laitokseen melko tasan 30 vuotta sitten, jos menisi tällä seuraavat 30 vuotta :D

 

En tiedä haluanko pitää tuon keskiö kumin mutta se on helppo asentaa/repiä irti

 

Kiitoksia JaakkoS kaupoista

 

 

z5syu8U.jpg

 

ImKIEpP.jpg

Edited by Dennis
  • Like 3
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...