Jump to content

Pulttijaonteko


Guest immi

Recommended Posts

Onnistuuko 4-pulttiseen levy/rumpupakettiin golfin 5*100 jaon teko? Joskus mittailin että ainakin 4*100 jaolla materiaalia on riittävästi... Onko riittäävän kestävä, kun reijät ei osu siihen paksumpaan valuun?

Link to comment

Kyllähän se onnistuu, mutta mulla ainakin oli jotkut tarvike levyt ja kahden pultin kierre jäi aika lyhyex. Onhan niilla ajeltu toki jo 4 kesää ja purettukin välillä tarkastus mielessä eikä mitään vaurioita ollut syntynyt.

Link to comment

Tossa kantsis jo istuttaa sinne pinnapultit, joutuu koneistamaan takapuolelle sitä kantaa varten tasopinnan ettei se kanita kun mutteri kiristetään toiselta puolelta. Ja joku kohta siitä pinnapultin kannasta varmaan meinaa osua jarrukilkkeisiin, muistaakseni vähän piti näyttää sille rälläkkää yhdelle sivulle. Oisko osunu jarrukenkään se.

 

Jan

Link to comment

Orkkislevyssä on tosi korkeat vahvikerivat siellä takapuolella, jotka voivat aiheuttaa porauksen menemisen vinoon ja haitata pinnapultin istutusta (varsinkin läpilyötävien). Valmiitakin levyjä ja rumpuja on tarjolla. Uusissa 'blankoissa' levyissä ei ole noita vahvikkeita, vaan ne ovat tasapaksuja, ainakin mitä mulle on vastaan tullut.

Link to comment
Uusissa 'blankoissa' levyissä ei ole noita vahvikkeita, vaan ne ovat tasapaksuja, ainakin mitä mulle on vastaan tullut.

Kuten muistaakseni myös valmiilla pulttijaoilla olevissa, mitä itselläni ainakin on ollut.

Link to comment

Uudet reiättömät vakiorummut maksaa varmaan vähemmän kuin itse jaon teko (levyistä en tosin tiedä), joten tointaako lähteä vanhoja rumpuja välttämättä porailemaan. Niissä uusissa myös on tosiaan niin paksu se pulttien kohta, että ei välttämättä tarvitse pinnapultittaa vaan kierteistettynäkin toimii. Tosin ne painaa aika hemmetisti enemmän kuin orkkikset.

 

ps. myytäis uudet käyttämättömät 5x130 rummut pallonivelkeulaiseen kuplaan :)

 

Puavo@dwl.fi

Link to comment

Joskun aikoinaan kun noita eri pulttijaolla olevia rumpuja ja levyjä katselin ja olin hankkimassa, maksoi muistaakseni aika saman verran blancot kuin valmiilla pulttijaollakin, jakoja on jos jonkinlaisia valmiinakin saatavilla...

En tosin ole nyt viime aikoina seuraillut noiden hintoja missä menevät, silloin kun itse ostin, taisi olla n. 400,- fim/kpl sekä rummut että levyt, ei siis isoja hintaeroja niissä ainakaan... mutta tästä on jo vuosia...

Link to comment
Guest Toheltaja

kait sekin tuntu kalliilta ku ihmiset hirveesti kyseli noita juttuja että teetkö ja teetkö ja sitten kuitenkaan en montaakaan napaa tehnyt...

 

Vähäs sama ku olin myymässä 30€/pari ruosteettomia ovia, toista alaosasta paikattu, hyvin, pintapellit virheettömät ja tosiaan puhalsin kaiken ruostepilkuilta näyttävän pois ja pohjamaalasin ne. Sitten pällistellään ja pällistellään ja tingitään ja ihmetellään että saisko jostain paremmat halvemmalla. Perkale sentään. Ovet edelleen kotona jouten :) vissiin hirveen kallista tuo hiomista ja pintamaalia olevan oviparin hankkiminen. Kukaan ei 30 eskolla ois ees puhaltannu noita...

Link to comment
kait sekin tuntu kalliilta ku ihmiset hirveesti kyseli noita juttuja että teetkö ja teetkö ja sitten kuitenkaan en montaakaan napaa tehnyt...

 

Vähäs sama ku olin myymässä 30€/pari ruosteettomia ovia, toista alaosasta paikattu, hyvin, pintapellit virheettömät ja tosiaan puhalsin kaiken ruostepilkuilta näyttävän pois ja pohjamaalasin ne. Sitten pällistellään ja pällistellään ja tingitään ja ihmetellään että saisko jostain paremmat halvemmalla. Perkale sentään. Ovet edelleen kotona jouten :) vissiin hirveen kallista tuo hiomista ja pintamaalia olevan oviparin hankkiminen. Kukaan ei 30 eskolla ois ees puhaltannu noita...

 

Sitä se on, harrastaminen ei kannata. Eikä varsinkaan toisten harrastamisen auttaminen. Tosin harrastajissakin on eroja, eli riippuu harrastaako kuplia vai autoja. Trolli. :-)

 

t. Mika

Link to comment

Keravalla www.rallyracefin.fi > "pultit ja mutterit", on hyvä paikka alan tarpeisiin. Niillä on myös ns "sokeita" levitys/muuntopaloja.

 

Sieltä löytyy myös säädettävät iskarit, parikin merkkiä, Kuplaan. Levyjarrujakin on teetetty historic-ikäisiin kilpureihin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...