Jump to content

Sergeyn Avorassi


Guest Sergey

Recommended Posts

Nonni pojjaat... mullaha o ollu ennenki ja on edelleen volkkareita mutta vain vesivehkeitä, nyt tuli hankittua tollanen pahnapuhallin. Halvalla kun sain...

 

Käytti edellinen omistaja kesäkuus katsastuksessa ja pomppas valoista ja jarruista. Se korjas jarrut ja valot ja sitten se pomppas uudelleen valoista. Sen jälkee se vittuuntui... ja sitten Sergey pamahti paikalle Se halus tonnin autosta... sanoin että ei. Tänää se soitti ja kysy et mitä tarjoon, pakko päästä eroon. Sanoin et 300€ saat. tingattiin sitten 450€ sisältäen 8" leveet kesävanteet ja valkoinen käyttämätön katto. Aikasemmin ollut suomen kilvissä ja rek. otteessa valmiiksi avo ja 1600cc kone joka siellä jo siis on. Ehkä joku muistaa autonsa? Se on nyt siis Ahvenanmaalle rantautunut. Olisi kiva kuulla edellisten omistajien juttuja.

 

P9160044.jpg

 

P9160037.jpg

 

Autohan on 1971(?) 12V 1300S orginaalisti. Jos edellisen omistajan puheet pitää paikkaansa. Rekisteriotetta en ole vielä nähnyt. Takaluukku on sellaista sileää mallia, tuo mikä siinä on nyt paikallaan, ei kuulema ole orginaali. Minä en tosin tiedä yhtään mitään kuplista joten kaipa se on opeteltava tälleen oman käden kautta. Ja teidän suosiollisella avustuksella.

 

kuvattuna käyttöautosta käsin ;) Oikein mukava peli ajella, yllättävän hyvä.

 

offtopiciksi:

 

Itseasiassa foorumin muut käyttäjät antoi minulle kipinän kuplaan vuoden 2007 Bugrunissa. Jos muistatte minut sieltä niin hei vaan :) Olin 1984 eaton remmiahdetulla GTI:llä siellä.

IMG_5564-1.jpg

Link to comment

Nonni, teretulemast vaan ilmajäähypuolellekin!

Oon seurannu tuolla hedelmäosaston puolella vesiprojektia mielenkiinnolla.

 

Aika pirun edukkaasti sait tuon laikka-avon. Onneks olkoon!

Takaluukku on 65 tai uudempi.

Link to comment

Uudemman luukun malli on vähän lyhyempi kuin tuo kuvan luukku, eli todennäkösesti siitä on kyse. W-luukulla tarkoitetaan sellasta 50-luvun alkupuolen luukkua, jossa keskiosan pokkaus jatkuu luukun reunoihin asti.

Oliskohan 69 loppunu tuon "pitkän" luukun valmistus.. ei tiiä tarkkaan.

Link to comment
on se tarkkaa! :D pitääs tutkia -67/68 eroja sit...

 

Se on ihan erilainen se -67 luukku kun -68 ja uudemmat, ei mitään yhteistä, paitsi että molemmat on kuplasta, ja yläpään kiinnitys on sama. Ei pelkästään pituus ole eri, vaan myös profiili on ihan erilainen sivusta katsottuna. Pari kuvaa vakuudeksi (cabriosta tosin, mutta ero näkyy silti).

 

Mulla olis muuten yx hyvä -67:n luukku...

 

Lucka67bak.jpg

Lucka70bak.jpg

Lucka67sida.jpg

Lucka70sida.jpg

Link to comment

Oi miten oli niin jompikumpi tosta vihreestä ja ruskeestä autosta mulla on myös. joku on tehnyt ruostekorjauksetkin jo melkee kokonaan valmiiski tähän, eli sinäsnä hyvällä mallilla. Saabin penkit tos nyt on. Ajattelin jos sinne samanlaiset laittas romikselta, noi kun on kosteusvaurioiset ja apukuskin istuin muutenkin on mallia riippumatto.

Link to comment

se on hienoa että 40 vuotta vanhoista asioista voi vielä tänäpäivänäkin kiistellä ;)

 

Asiaan. Ajattlein johdotaa koko auton uusiksi ainakin valojen ja moottoritilan osalta, muita vinkkejä ko. hommaan?

 

Niin ja mitä suomen laki sanoo tällaiseen avoon?

 

25.jpg

 

Kuva on viimekesältä Ahvenanmaan Bugnic tapahtumasta (elokuun toka vkl).

Link to comment

Ovat kyl melko tarkkoja siitä kuka ajaa minkä maan kilvillä. Pahaksi onneksi Tullin henkilökunta tuntee mut jo etunimeltä ja morjestaa kaupassa. Ei mitää mahiksia siis ajella ruotsinkilpisellä :)

 

Joo tääl oli katsastussysteemi vähän vapaampi ku ennen mutta suomen eduskunta vaatimalla vaati että täkäläinen ruotsalaistyyppinen käytäntö muutetaan suomalaiseksi pilkunviilailuksi. Tämä tapahtui siis viimevuoden alussa. Olihan mulla laillisesti ahdettu vähäpäästöinen 1.8CL ventokin.

 

Ja sitten akseli/vanneasiaan. Mulla on tuo 4 pulttinen vanne.... Mikä siinä on jako? Mut haluaisin tollaset possun cookiecutterit. voisko uuden jaon vain porata vanhaan vai mikä olis näppärä kikka? Spacerit? Tos ruottinpuolella kun tollasia vanteita saa alle satasella, ei olis paha rasti, toki työtähön olisi mutta kaikki tietää kuinka helppoa vanteen kiillotus on.

 

4006276599.jpg

Link to comment
Ovat kyl melko tarkkoja siitä kuka ajaa minkä maan kilvillä. Pahaksi onneksi Tullin henkilökunta tuntee mut jo etunimeltä ja morjestaa kaupassa. Ei mitää mahiksia siis ajella ruotsinkilpisellä :)

 

Joo tääl oli katsastussysteemi vähän vapaampi ku ennen mutta suomen eduskunta vaatimalla vaati että täkäläinen ruotsalaistyyppinen käytäntö muutetaan suomalaiseksi pilkunviilailuksi. Tämä tapahtui siis viimevuoden alussa. Olihan mulla laillisesti ahdettu vähäpäästöinen 1.8CL ventokin.

 

No hemmetti... Mitäs jos ulkoiluttaisit sitä punakilvillä silloin tällöin?

 

Sitten vanne asiaan, poraa vain vanhaan rumpuun uudet reiät tai jos haluat ottaa varman päälle hanki "sokeat" rummut joihin voi sitten porata minkä jaon hyvänsä.

Link to comment

punakilvet pitää joka reissulle erikseen mistä mihin ja mihin aikaan ja maksaa 17€/ajoreissu.

 

löyty vanhat suomalaiset mustat kilvet, HFF-37

 

Ainiin, otin laturin ja tuulettimen auki ja kattelin että on tuulettimen akselireikä pyöree ja ei siis pyörinyt akselin mukana. Hain romikselta ehjän ja taas pelaa.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Lappee on kait siis Osa Lappeenrantaa? Vois vinkkaa faijalle joka melkeen joka viikonloppu Puumalassa käy mökillä. Hiertymät ei haittaa, ei autokaan mikään kedon kaunein kukka ole.

 

Tollaset nääs on just ne mitä mun visioissa pyörii.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...