Jump to content

Type 3 1600TL Fastback -69


Aaperi

Recommended Posts

  • 1 month later...
Guest mato

Kyllä se keula tulee alaspäin. Mulla on otettu kolme booria alaspäin ja renkaina 175/50/15. Vararenkaan ja sen kotelon otin kyllä pois, kun pakkasivat raapimaan liiaksi :)

 

ink3.jpg

Link to comment

Juuri meinasin päivitellä että renkaat vanteilla ja alla:

_small.jpg

145/65-15 ja 185/65-15

Etuakselin alla nyt sellaset 8cm eli nyt on helmalinja tasallaan. Tippuu vielä.

Lokasuojanauhoja odotellaan vieläkin. Runi reissu peruttu sen vuoksi.

Uusi jarrupääsylinteri pitäis löytää kun takapiiri ei pidä nesuja sisällään vaikka korjaussarja laitettu.

Pakoputkikin paikallaan.

Eli Pääsylkkää ja Nauhoja vailla niin pääsee massaamaan ja niputtamaan

Link to comment
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 3 months later...

Juu päivitellään:

 

Tänä talvena vapaa-aikaa tuhlataan ilmajousituksen rakentamiseen.

Tarpeet laitan tilaukseen ensiviikolla.

 

Suunnitelmissa ois tehdä eteen kuplan akseli yhdellä pussilla ja

Kaventaa sitä pari tuumaa.

Tai koettaa ensin link pin air sleeve shocks:eja vakio akselin kanssa.

 

Takapäätä ei ole tarkoitus madaltaa(ainenkaan paljoa).

Mutta ylöspäin ois tarvittaessa kiva saada. Ajattelin takapäässä koetta juurikin noita

air sleeve:jä. Eli taakse jätän vääntösauvat.

 

Pari turhaa kuvaa talli näpräilystä ja hankinnoista

_small.jpg

_small.jpg

 

Katsotaan jaksanko/kerkeänkö tehdä jotain noiden läppärunkojen kanssa ennen bug runia (laivaliput varattu)

Link to comment

Takavanteet lähtevät levitykseen maanantaina. 1.5" ulospäin. Väriksi varmaan sisustan mukainen suklaan ruskea.

 

Ozzeja visioinut sen verran että taka vanteet jos kaventaisi 7" tai 6.75"(tämäeteen) leveäksi niin mahtuis pyörimään kapean (165/65-15 tms.) renkaan kanssa.

Link to comment
  • 3 months later...

Ennen:

_small.jpg

 

Jälkeen:

_small.jpg

_small.jpg

_small.jpg

_small.jpg

^tuollanen maalivika pitää vielä maalarin fiksata. Viime kesänä yksin lokareita paikalleen jumpatessa tuli tuo.

 

Perää nostin boorilla.

Keulaa laskin boorilla.

Ylilyhyet spaxit siirsin keulaan.

 

Renkaina nyt edessä 185/55 ja takana 195/50

Eteen tulee joko 185/45 tai 165/50 ja taakse ehkä 185/45 jos eivät mahdu hyvin nykyiset pyörimään

 

Ei tuota saa kuvattua mitenkään silleen että, näyttää samalta kuin livenä.

Etuakselin alla nyt 5cm.

Huvittava seisoa vieressä kun katto on hiukan navan yläpuolella :D

4" kusisumarit oottaa tuossa pöydällä asennusta.

Pakoputken loppupilli pitää tehdä, kaasarit säätää, parit letkut ja klemmarit sekä sisustan siistiminen ja mattojen uudelleen teko.

Ehkä sillä sit yhen kesän ajelis.

Link to comment
  • 4 weeks later...

Kiitos kaikille kehuista.

 

Auto leimattu onnistuneesti.

Yläpalloissa vähän väljää ja vas. takajarru vähän tehottomampi kun oikea.

Leima miehen kommentti: kuuluu asiaan :D

 

Kyllä se päitä kääntä jo peltivanteilla ja leima korkeudessa.

Tänään jos soveltais ozzit takas alle ja tilais eteen matalemmat renkaan niin, sais laskee keulan takas alas :P

Link to comment
  • 4 weeks later...

Pari kuvaa peltivanteilla ja 3&1 boorin madalluksella.

 

_small.jpg

Ozzeille eteen uusia/matalempia renkaita odotellessa. Olis pitänyt malttaa olla madaltamatta tai ois voinut vaihtaa pellit suoraan alle

 

_small.jpg

_small.jpg

_small.jpg

 

3.5viikkoon 1000km. Ihan kohtuu hyvin pelittänyt.

Kerran bensa loppunut kun, mittarin anturi ei pelittänyt.

Kerran ennakon alipaineletku irti.

Hiukan kaasarit mehii.

 

A-P

Link to comment
  • 4 weeks later...

Ens kesäks pakko tehdä T-1 akseli ja pussit että saa alemmas :P

Tai no, miellyttävämmäks

Nyt etuakselin alla 2cm

Ja vajaaseen 2kk tullu kurvailtuun 2000km.

_medium.jpg

Täällä muutama muukin uusi kuva: Aaperi.kuvat.fi

 

KalisCruisingissa, OldTimerRun:issa ja BIF:ssä nähtävissä(jos paikanpäälle kestää)

Link to comment

Pudotin perää yhellä boorilla.

Alemmaks vasta kuplan akselilla ja pusseilla.

Takana ottaa tukivarsi runkoon.

Eli setuppi nyt:

165/50-15 - 3 booria

195/50-15 - 2 booria (torstain kuvissa vielä 1)

 

Pikanen räpsy (epätasasella maalla)

_small.jpg

Link to comment

Ei roiku. Kuva hämää. Pitää eestyy ottaa huomenna kunnon kuva.

Tuo fastyn perä näytää aina siltä että roikkuis :( .

 

Pientä hieno säätöö tei pohjaanlyöntikumeilla. Nyt n.5mm kuvaa ylempänä

 

1.5 booria ois varmaan optimi mut, en kehannu alkaa pelata ulompien ja sisempien kombinaatioilla.

Ens kesäks pussit niin, saa just siihen asentoon kun haluaa ;)

Link to comment
  • 1 month later...

Päivitellääs hiukan.

 

Autoon tullut leimaamisen jälkeen jo 5000km mittariin.

 

Ensimmäinen tapahtuma jossa käytiin oli KalisKruising Kuopiossa.

Sinne mennessä taivas repesi ja autoon tuli pari kuutiota vettä sisään.

Auto herätti ilmesti positiivista huomiota ja lehtijuttuunkin pyydettiin mutta, siitä ei vielä sen enempää.

 

Kojelaudan alla olevat vedenpoisto putket olivat tukossa ja takapenkin alta tuli vettä sisään.

 

Seuraava tapahtuma oli OTR -11 Mikkelissä.

Päivä oli todella kuuma. Maalipintaan alkoi syntyä entistä enemmän rokamaa. Alkuperäinen pohjamaali keittää läpi.

Kyselijöitä ja juttu kaveria löytyi kokoajan.

Pois tullessa syötiin juvan aakkosravintolassa ja sieltä lähtiessä ensimmäisen linja-auto pysäkin kohdalla auto hyytyi. Bensan saanti loppui. Epäiltiin vanhan bensasuodattimen olevan tukossa. Hiukan se olikin mutta silti bensapumpulta ei aine edennyt. Bp auki, kalvo ehjä. Takas nippuun mut, ei siltikkään käynnistynyt. Soitettiin savonlinnasta hiluxi hinuriksi. Koti pihassa laakista käyntiin.

Olisiko käynyt niin kuumana että bensa olisi keittäänyt kaasareissa ja pumpussa.

 

Hiukan epävarmalla fiiliksellä lähdin perjantaina käymään Jämijärvellä, No Pokemon Shit porukan tapahtumassa. Matkaa 440km suuntaansa.

Ennen reissua perus öljynvaihto ja yleinen tarkastelu. Kaasareiden ruuveja ja antureita olikin syytä tiukata.

Helteinen oli tämäkin viikonloppu. Auto pelasi yllätykseksi hyvin. 850km kohdalla katsoin keskinopeuden olleen 73km/h. Matkaan meni aika tarkalleen 6.5h suuntaansa joten, paljoo ei turhaan pysähdelty :D

 

Hiukan tuli takapenkin alta vielä vettä joten, pitänee napata töistä sikamassa tuubi ja käydä saumat/kulmat penkin alta läpi

 

Itseäni auto ei miellytä oikeen miltään osa-alueelta(maalipinta,sisusta jne.jne.) mutta, hyvä jos muut tykkäävät :D

 

_small.jpg

_small.jpg

Link to comment

No niin, nyt muistan! Tuo korkeus on justiinsa samaa luokkaa kun isäni -65 variantissa kun sillä vietiin muutama sata kiloa laattakiveä ja viisihenkinen perhe mökille joskus takavuosina. Että sellaiset assosiaatiot kun katselee kuviasi...

Link to comment
  • 2 months later...

Erittäin näyttävä vehje ja vanteet/renkaat todellakin muuttaa auton ilmettä täysin.

Makuasia on sitten tuo mataluus. Mun mielestä napsun korkeammalla perällä näyttää paremmalta. Renkaat ei ole niin lintassa ja vanteen suhde lokasuojan kaareen osuu paremmin yksiin etupään kanssa.

Mutta niin kuin tuossa jo mainittiin, niin luiska ei ole ollut minunkaan suosikki kolmosista, mutta tämä on aikas herkku.

 

t. Mika

Link to comment

Kiitosta kiitosta.

Kyllähän negatiivinen camber kuuluu ilmavolkkareihin ;)

ja pusseillahan sen saa vaikka joka kerta eriasentoon.

 

Mutta, seuraa kysymys:

Mistä pidemmät väliykset laatikkoon? Tai edes harvempi perävälitys?

 

195/50 takarenkailla välitys on lyhentynyt sen verran että huutaa jo 80km/h vauhdissa jo

kierroksia melkoisesti.

Ensi kesäksi takarenkaat pienevät vielä hiukan (195/45) ja kone tulee

1800cc läppärungoilla (jos varallisuus ja aika riittää) joten kierosten lasku ei olisi pahitteeksi.

 

Talveksi kyllä riittää askartelua:

Pussit + etuakselin teko

Koneen perusremontti

Megaruutta

Sähköjen siistiminen ja uusiminen

Peltisten etulokasuojien korjaus, maalaus, asennus

Link to comment
  • 1 month later...

Gooood morning vietnaaaam!

Welcome to round 2!

round_2.jpg

 

Talvi tulee, samoin kesä.

Joten oli aikakin että, inspiraatiota tuli.

 

Lauantaina purin pois:

Etuluukun, etulokarit + valot, etupuskurin, varapyöräkotelo ym. pientä hilpettä.

 

Eilen pudotin etuakselin pois ja tilasin oberslslhachterin pojilta neulalaakereita etuakseliin.

 

_small.jpg

_small.jpg

 

Seuraavan kerran tallilla touhutessa, pitää tehdä jigi uudelle akselille.

Kuvia parin tunnin päästä

Link to comment
  • 1 month later...

_small.jpg

Akselista sais 2cm vielä pois, joten Kai siitä vielä sen sentin vois ottaa....

Sit onkin jo hiekkapellin varassa :D

 

_small.jpg

_small.jpg

_small.jpg

_small.jpg

_small.jpg

_small.jpg

Katotaan jos uudella alapallolla ja kunnon kiinnityksellä sais tuo tukivarren irti vanteesta.

Tai sitten lyhennetään pallia hiukan.

_small.jpg

_small.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...