Jump to content

brosolit säätöihin


Recommended Posts

Osaakos joku tulkita tota kaasareiden räjäytyskuvaa? Mistä säädetään seokset ja mitä muita tarvitaan, että pääsee liikenteeseen uusilla kaasareilla? Suuttimet taitaa joutua vaihtamaan, mutta minkähän kokoiset olis lähellä?

 

Nyt siis olis tarkoitus päästä ottamaan vaan ensityypit autosta ja tehdä lopullinen säätö dynossa laajakaistan avulla.

post-2508-13888360436088_thumb.jpg

Link to comment

Vaihdettavista tärkeimmät on tyhjäkäyntisuutin joka on kuvassa numeroiden 1 ja 8 välissä, sekä pääsuutin kuvassa nro 9 ja löytyy kohokammion pohjalta. Tyhjäkäynnin seosruuvi on osa 20 ja se vaikuttaa käytännössä vain tyhjäkäyntiin eikä ajoon.

 

Ennen kuin vaihtaa mitään, kannattaa kahden kaasarin asennuksesa pitää huoli siitä että molemmat läpät aukeaa yhtaikaa. Ensin silmämäärin ja heti kun kone käy, niin synkkamittarilla.

 

Sitten kun konetta on hiukan käytetty ja synkka ja sytkä on kohdallaan, voi alkaa tunnustelemaan säätöjä.

Link to comment
  • 7 years later...

Nostetaan vanhaa aihetta kun ei haulla oikein muutakaan löytynyt..

 

Uusi moottori pitäisi saada säätöihin.

Moottori on

90.5x69

Scat c35

Kaksreikä kannet, Kanavia siistitty, venttiilit vakiot

35mm käärmeenpesä +hideout vaimentaja

009 jakaja kärjillä

2xSolex brosol 40-44eis

 

Millä suuttimilla kannattaa lähteä säätämään?

Löytyis 55,60,65 tyhjäkäynnit ja 140 ja 155 pääsuuttimet.

Sytytysennakkoa on se 12astetta joka on kaiketi hyvä tähän..?

Link to comment

Nostetaan vanhaa aihetta kun ei haulla oikein muutakaan löytynyt..

 

Uusi moottori pitäisi saada säätöihin.

Moottori on

90.5x69

Scat c35

Kaksreikä kannet, Kanavia siistitty, venttiilit vakiot

35mm käärmeenpesä +hideout vaimentaja

009 jakaja kärjillä

2xSolex brosol 40-44eis

 

Millä suuttimilla kannattaa lähteä säätämään?

Löytyis 55,60,65 tyhjäkäynnit ja 140 ja 155 pääsuuttimet.

Sytytysennakkoa on se 12astetta joka on kaiketi hyvä tähän..?

Minä laittaisin noista pienimmät eli 55 ja 140. Voi olla, että nekin on liian suuret. Et maininnut kurkkujen kokoa. Ne vaikutta suuttimiin, mutta vielä enemmän säätämiseen yleensä. Jos on liian isot kurkut, on vaikea saada toimimaan kunnolla.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Kurkun koko on 30, mitään merkkiä ei kurkussa ollut, mitalla otin. Sytytys säädetty. Sähköinen bensapumppu ja paineensäädin on.

 

Nyt kun aikani olen koittanut säätää niin huomasin että Kiihdytyspumpun Ruiskutusputkesta tihkuu bensaa kun auto on käynnissä.. Vuotaako neulaventtiili vai mistä moinen johtuu?

Käy hetken hyvin kunnes alkaa röpöttään eli menee rikkaalle samalla tyhjäkäynti alkaa laskeen ja hetken päästä sammuu..

Paikallaan 55tyhjäkäynnit.

Link to comment

Kurkun koko on 30, mitään merkkiä ei kurkussa ollut, mitalla otin. Sytytys säädetty. Sähköinen bensapumppu ja paineensäädin on.

 

Nyt kun aikani olen koittanut säätää niin huomasin että Kiihdytyspumpun Ruiskutusputkesta tihkuu bensaa kun auto on käynnissä.. Vuotaako neulaventtiili vai mistä moinen johtuu?

Käy hetken hyvin kunnes alkaa röpöttään eli menee rikkaalle samalla tyhjäkäynti alkaa laskeen ja hetken päästä sammuu..

Paikallaan 55tyhjäkäynnit.

Vika voi johtua liian suuresta bensanpaineesta. Maksimi on 2 PSI, mieluummin saisi olla 1,5. Nuo kaasarit on hyvin tarkkoja paineen suhteen. Vika voi toki olla myös neulaventtiilissä tai liian korkeassa bensapinnassa.

Jos kaasari tulvii, niin ei sitä saa säädettyä.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...