Jump to content

VW-OPEN #10 FINLAND 23.05.2009


BRC

Recommended Posts

Kiikalan lentokentällä lauantaina 23.05.2009. Kiihdytysajoa 1/4 mile, vw-näyttelyluokat, engine-blow (ainakin yksi), rompetori jne, paikalla puffetti. Tule ja näy autoinesi ! ! ! Omaehtoinen teltta tms. yöpyminen mahdollista jo 22.05. perjantaina.

 

INFO 0400657728

Link to comment
  • Replies 93
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Tullaan, ja slugeilla on tulossa semmoinen armada voimamoottoroituja autoja, että pokaalit voi jo postittaa meidän luolalle etukäteen. Kiitos.

 

T:Vaatimattomat

 

Paras yritys, Kovin uho, Näyttävin engineblow, etc etc?

Link to comment

Eikun kuuntelijoilla on vääränlainen käsitys hyvästä musiikista.

 

Tullaan, ja slugeilla on tulossa semmoinen armada voimamoottoroituja autoja, että pokaalit voi jo postittaa meidän luolalle etukäteen. Kiitos.

 

T:Vaatimattomat

 

Paras yritys, Kovin uho, Näyttävin engineblow, etc etc?

 

Paskoin musa.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest Timo Kanervo

Hienoa saada taas paljon paljon volkkareita tänne Kiikalaan.. Tai Saloa tää sitten jo taas onkin.. Eli tapahtuma on Salon lentokentällä :)

 

Tässä tää ongelma sitten tulee jos joku haluaa suunnistaa navin kanssa ja lukee jostain paikkakunnan nimen ja navissa on vanhat päivitykset niin sitten vaan Kiikala osoitteeksi.. On hurjaa..

 

Täältä tullaan ainakin neljän volkkarin kanssa jos vaan kaikki pelaa ja on siihen mennessä kunnossa..

Link to comment

Nyt, kun rakenteluaikaa vielä on... - keskittykää virittämisen ohella myös autojen turvallisuuteen ja ajettavuuteen. Usein autot valmistuvat ajokuntoon vasta juuri ennen testipäivää ja silloin perusasiat helposti jäävät paitsioon. Eli kannattaa laittaa ainakin kuskin penkki kunnolla kiinni, turvavyöt asiallisesti, akku kiinni, ohjauslaitteet paikalleen ja kiristää pultit/mutterit. Öljyletkut ja suodattimet jne kunnolla kiinni ja mahdolliset vuodot voi poistaa jo tallilla. Yksi halvimmista virityksistä on varmistaa, että kaasuläpät aukeavat kokonaan ja syytä on myös tehdä palautusjouset, että läpät sulkeutuvatkin. Ajettavuus paranee huomattavasti, kun kaikki pyörät menevät edes suunnilleen samaan suuntaan. Turvakaarillekin on vauhtivehkeissä tarkoituksensa. Jarrut pitää toimia ja poljin ei saa kopsahtaa lattiaan ekalla polkaisulla.

Nämä ja monet muut asiat eivät ole nipotusta eikä kummastelua, vaan tarkoituksenahan on ajaa taas paljon ajosuorituksia ilman haavereita ja ylimääräisiä öljynsiivoustaukoja.

 

T:Jussi

Link to comment
  • 2 months later...

Hei veljet ja siskotkin! Nyt kun Norjan poijaatkin uhoavat hakevansa 2009 SCC-tapahtumassa type 2 1/4 mile enkkoja, niin nythän on tulevassa VW-OPENissa tilaisuus pitää Suomen karsinnat ja mitataan type2 aircooled tasoa ihan vain muiden kiusaksi ja huviksi. Onkohan viivalle tulijoita?????

Link to comment
  • 1 month later...

Eilisen tiedon mukaan Norjasta saapuu volkkarikansaa noin kymmenkunta henkilöa ja jokunen volkkarikin, myös SCC-mainosauto type2!

Englannista tulossa lehtitoimittaja.

USA:n VW-dragrace vieras Eric Ells saapuu seuraavaksi Suomeen 27.3. tsiigaamaan meininkiä...

-että sellasta

Link to comment
  • 1 month later...

Panokset kovenee ja aikataulu tiukkenee!!!

Vielä on aikaa puristaa laitteet kasaan ja baanalle. Vastusta ja kokeilijoita tulossa Norjasta, Ahvenanmaalta, jopa RUOTSALAISIAKIN tulossa. CORVETTE-clubin esiintyminenkin baanalla on luvassa. Kumia siis on tarttumassa asfalttiin ja pito paranee päivän mittaan. Englannin vw-lehtitoimittaja tallentaa tapahtumia koko päivän kerrottavaksi ja näytettäväksi myös muulle maailmalle!

Rohkeasti mukaan, autoilu on vapaaehtoista ja täällä saa ajaa niin monta lähtöä kun haluaa.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Hiukan yli viikko aikaa rakentaa ja säätää pelit kuntoon! Oletteko valmiina???

Mäntsälän seudun poijaat tuovat yli 1000hv mukanaan...

Onko se sitten 20kpl 50 hv vakiokuplia vai sitten jotain ihan muuta

-se selviää vasta Kiikalassa...

 

Tsempatkaa -vielä on aikaa!

 

 

Jussi

Link to comment

En tiedä mikä on "käppäri", mutta käsijarru ei ole pakollinen, toimivat käyttöjarrut pitää olla.

 

Kiinnittäkää huomiota turvavöiden kiinnityksiin, öljyletkut jne kunnolla kiinni, akku kiinni ja navat suojattu, tarkistakaa ohjauksen rättinivel, kaasun palautinjouset ymym. Maltti on valttia, ajoaikaa normaalisti 10-16, jokainen ehtii varmasti ajaa riittävästi, jos ei tule turhia radansiivoustaukoja...

Ja muistakaa ottaa kypärä mukaan!

 

Saa ajaa stingerillä tai vaikka ilman -ei äänirajoituksia...

 

Vielä 5 päivää aikaa viimeistelyyn!

 

Tsemppiä!!!

 

Jussi

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...