Jump to content

Läppärunkojen koko/ riittävyys?


Guest Hannu Mattila

Recommended Posts

Noitahan tarvis volkkarin koneeseen neljä, mikäli tahtoo yhden per pytty, heh heh. Siksi läppärunko jossa kaksi kurkkua.

 

Yhtähän läppärunkoa yhdellä kurkulla on "turha" laittaa volkkarin koneeseen, ellei tee ahdettua konetta. 2xkaksikurkkuista läppärunkoa huomattavasti tehokkaampi vaihtoehto.

Mihis perustuu tuo turha arkumentti? Haetaanko ylä- vai alatehoa? Sanoisin että oikein mitoittettuna ei hirveempää eroa huomaa. Yhellä kun tehdään, niin tulee tietenkin pitkät imarit ja sen mukaan tietenkin vääntö ja teho asettuu.

Link to comment

Ylätehoa yritetään etsiä 2.7l vapari koneeseen välille 7000-8500rpm.

yhellä läpälläkin varmasti saisitehtyä mut ei välttämättä paras vaihtoehto tähän koneeseen, tai sit tarttis laittaa vielä lisäksi ilmanahtain!! ;)

Link to comment

mulla oli harisen 48mm rungot autossa, mitkä suurensin 51mm koneteho parani jonkin verran ja nyt tekis mieli kokeilla jotain 55mm luokkaa ja kattoa mitä tapahtuu. isojen runkojen valmistajia olen löytänyt vaan aika heikosti. cb:n rungot taitaa luppua kanssa 48mm.

 

Jos 51 mm reikä ahdistaa, niin minkä kokoinen sulla on imuventtiili ja imukanava?

 

t. Mika

Link to comment

mulla oli harisen 48mm rungot autossa, mitkä suurensin 51mm koneteho parani jonkin verran ja nyt tekis mieli kokeilla jotain 55mm luokkaa ja kattoa mitä tapahtuu. isojen runkojen valmistajia olen löytänyt vaan aika heikosti. cb:n rungot taitaa luppua kanssa 48mm.

 

Jos 51 mm reikä ahdistaa, niin minkä kokoinen sulla on imuventtiili ja imukanava?

 

t. Mika

 

imuventtiili on 52mm kanavan tilavuutta en nyt ulkoa muista. enkä väitä että se 51mm reikä ahdistaisi mut se kun ei oikeen selviä muutakun kokeilemalla. viimekesänä muutin rungot 48mm/51mm niin yläpää parani huomattavasti. tuleehan se raja tietty jossainkohtaa vastaan.

Link to comment

mulla oli harisen 48mm rungot autossa, mitkä suurensin 51mm koneteho parani jonkin verran ja nyt tekis mieli kokeilla jotain 55mm luokkaa ja kattoa mitä tapahtuu. isojen runkojen valmistajia olen löytänyt vaan aika heikosti. cb:n rungot taitaa luppua kanssa 48mm.

 

Jos 51 mm reikä ahdistaa, niin minkä kokoinen sulla on imuventtiili ja imukanava?

 

t. Mika

 

imuventtiili on 52mm kanavan tilavuutta en nyt ulkoa muista. enkä väitä että se 51mm reikä ahdistaisi mut se kun ei oikeen selviä muutakun kokeilemalla. viimekesänä muutin rungot 48mm/51mm niin yläpää parani huomattavasti. tuleehan se raja tietty jossainkohtaa vastaan.

 

Puhutaanko nyt volkkarin työntötangollisesta nelosbokserista. Imupuolen koko, koneen tilavuus ( 2,7L ) ja tavoiteltu ( 7000-8500 ) kierrosluku viittaa varsin vihaiseen kilpurin koneeseen???

Link to comment
  • 4 months later...

olis tossa muutama mikunin läppärunkosetti. Onko noista mihinkään? Saanko hyödynnettyä noita?

toinen taitanee olla noin 36mm ja toinen 40mm. Jälkimmäisessä sähköllä toimivat läpät joten se varmaankin hankalampi. Ensimmäinen taas aika pienillä "kurkuilla". Ovatko mopedi suuttimet ym. käyttökelpoista tavaraa?

 

 

125.jpg

 

126.jpg

Link to comment
  • 8 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...