Jump to content

Pallobussin pohjaratkaisu


Guest Nurmi

Recommended Posts

Mulla on työnalla 1+8 bussi. Tarkoitus olisi kuitenkin saada esim jääkaappi ja pöytä kivasti sisään. Olen valmis vähentämään istumapaikkoja. Nyt kuitenkin mietityttää, jotta mikä olisi järkevä järjestys, että istujia mahtuisi mahdollisimman paljon, mutta kaikki "retkelle" tarvittava mahtuu mukaan.

 

Löytyykö jostain pohjakuvia esim. piirrustuksia pohjaratkaisuista? Olisko purukalla kuvia omista ratkaisuista?

 

nimi. "meissä kaikissa asuu pieni sisustussuunittelija"

Link to comment
Jos katselee valmiita tarjolla olevia niin saa ainakin ideoita:

Esim:

http://www.busfurniture.co.uk/index.php?option=com_content&task=view&id=26

 

Katoppas, enpä tiennyt että joku tekee tommosiakin!

Tossa ois ideaa omaa junikseen, vielä kun olis selkeät mitat / piirustukset, niin tekeminen olis helppo juttu.

 

Ei ihan kiinnostaisi vaneerista maksaa noita hintoja!

 

Noilla vois olla menekkiä Suomessakin, pitäiskö alkaa tekemään?

 

Toimiiko sivuilla oleva galleria? Mulla ei!

Link to comment

joo ei mitään tolkkua sinänsä noissa hinnoissa,jos ei sitten itse osaa leipoa puusta mitään...Kun ei toikaan pyöreä kulma tsydeemi edes ole varmaankaan kunnolla tehty,eli muotopuristamalla viiluista yms. Eikä järin hyvännäköinen ainakaan mun silmaan toi vanerpinta...Verhoiltuna ainoastaan käyvä. Mä leivoin koulussa pari vuotta sitten omaan junikseen kulmakaapin ja samaan tyyliin pitää tehdä (aikataulu auki) pöytä takahutlarin penkkien väliin ja hattuhylly taakse. Alaosassa rulo oven takana paikka esim jääkaapille...Site ylhäällä avohylly,johon olis pitäny tehdä reuna ettei tavarat liu pois ajossa. Ja ylhäällä oikealla vetolaatikko joka aukeaa vain parkissa kun on ovi tiellä,mutta kukapa ajon aikana sieltä sinappia ja tulitikkuja kaivaa kun ei autossa polta kukaan:)

Olis itellä unelmana joskus pistää puusepän nyrkkipaja pystyy missä tehdä esim juuri matkailuautoihin ja veneisiin puusisustustoja mutta en sitten tiedä olisko kysyntää,ainakaan tällä hetkellä...

post-587-13888360497042_thumb.jpg

post-587-13888360497424_thumb.jpg

Link to comment
Guest jukka nurmo

Minäkin kasitin että jori tekisi mitta tilaus työnä eikä esim 20 kaappia /hyllyä odottamaan ostajaa.

kyseisen kaapin nähneenä ei kannata jori vähätellä taitojasi ollenkaan;)

Link to comment

Mulla on yksi isäpapan idea omassa Kleinbussissa, en tiedä onko "uusi": Hattuhylly takana on laatikko joka on auki takaluukun puolelta. Eli takaluukun kun aukaisee niin saa kaikki paskaiset lapiot ja muut suoraan ulos. Sisäpuolella ei ole aukkoja eikä ovia eikä mittään.

Hyväksi havaittu zydeemi.

 

Mulla kun penkki taittuu niin pitkäksi sängyksi että tuo laatikko jää pitkäksi "yöpöydäksi" pääpuoleen.

Link to comment
Mulla on yksi isäpapan idea omassa Kleinbussissa, en tiedä onko "uusi": Hattuhylly takana on laatikko joka on auki takaluukun puolelta. Eli takaluukun kun aukaisee niin saa kaikki paskaiset lapiot ja muut suoraan ulos. Sisäpuolella ei ole aukkoja eikä ovia eikä mittään.

Hyväksi havaittu zydeemi.

 

Devon on ainakin tehnyt sisustoja missä yhdenlaiset laatikot mihin pääsee vain takaluukun aukaistuaan. Mutta tuo kuvailemasi varmaan hieman erilainen.

 

Sambasta hakemalla löytyy kaikkea hauskaa. Esim:

475002.jpg

Link to comment
[quote="multanen"

 

Devon on ainakin tehnyt sisustoja missä yhdenlaiset laatikot mihin pääsee vain takaluukun aukaistuaan. Mutta tuo kuvailemasi varmaan hieman erilainen.

 

http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/album_pic.php?pic_id=719

 

 

Joo vähän samanlainen on tää miun. Laitoin projektit-osioon kuvia "hienosta" taittuvasta takapenkistäni. Paljon liikkuvia osia... se on muuten ihan rautapalasista tehty eikä mistään aihiosta.

 

Niin tuossa minun takapenkissä istuinpinta on alempana kuin sängyn pinta! Eli kun penkki käännetään sängyksi se nousee samalla melkein 10 cm. Mahtuu pitkäkin istumaan. Moottoripahka on niin korkea (liekö vain 1600-mallissa) että sänky pitää tulla korkeammalle.

Link to comment

Toi Tuomon lainaama kuva Sambasta on kyl ihan hyvä ratkaisu. Ainakin toi takatilan vetolaatikot. Mut toi Jyskistä ostettu vaatekaappi väliseinän edessä ei niinkään hieno:) Idea hyvä justii campperiin,ehkei niinkään sellaisessa pelissä ole sitten väliä ulkonäkö seikoilla. Ja jos ei satu olee Samba bussi niin takakulmiin saa aika näppärät kulmakaapit,ja ei tarvii tollaisia koppeja nikkaroida väliseinän eteen.

 

muistanko oikein että siinä umpikaappi juniksessa joka tänä vuonna sai mainetta ja kunniaa Himoksella olisi ollut aika siisti takatilan sisustus?

Link to comment

Aikas hienoja noi valmiit aihiot. Voih kun dollari on taas noussu... :D

 

Hitto, nehän olikin puntia :) no tonne voisi kai perustella vaimolle retken (a-luokka) "bussin sisustaa hakemaan, kun ei pohjolasta saa..." Tommonen joku "walk through" taitaa istua mun suunnitelmiin.

 

Olis tarkotus keksia, jotain ihan toimivaa ja siistiä. Sillain, että moottorikopan ja takapenkin päälle saisi punkan. Ja tietysti täysleveän sellaisen. Täytyy suunnitella noita laatikostoja penkkeihin. Ongelma on, että haluaisin säilyttää sivuoven aika vapaana. Ja jääkaappikin (sähkö) olisi kiva :)

 

Kuskin taakse, umpiseinälle saisi tosin aika helposti säilytystilaa. Onko jollakulla tietoa, mitä katsastuksessa tarvitsee olla tilaa yhdelle istujalle? Siis kuinka paljon saa 3 hengen takapenkkiä kaventaa, jotta menee vielä 3 hengelle?

Link to comment

vilma01.jpgvilma02.jpg

 

Tuossa pari kuvaa meidän '70 pallosta. Tämä sisusta tosin istutettu bussiin jo uutena Richard Holdsworthin pajan toimesta Englannissa. Pöytä luonnollisesti muodostaa sängyn penkkien väliin. Vaatekaappikin on samassa paikassa kuin Samban kuvissa - tosin sitä ei ole Jyskistä haettu.. Sisään mahtuu vaatteet roikkumaan hengarilla. Pöydän alla kuskin kyljessä on n. 35l vesisäiliö, josta veden saa pumpulla 'keittiöön', eli tuon toisen kaapin päälle ja siitä viemariä pitkin auton alle. Noiden takana on vielä oma kaappinsa lautasille ja muille astioille. Kaasupullolle löytyy paikka moottoritilasta. Aito camperi kun on niin noiden lisäksi toki katto nousee ja eteenkin saa lapselle riippusängyn, mutta tuo takaosan sisustan muutamalla parannuksella tekisi kätevä itsekin. Toki usemmaltakin valmistajalta saa valmiina 'rocknroll' sängyn runkoja, joista on helppo tehdä vaikka täysleveä sänky taakse, esim täältä.

 

EDIT: Camperi on rekisteröity 1+6..

 

Kaitsu

Link to comment

Ei ole läpijuostava. Westfalian suuntaan kannattaa katsella, jos haluaa toimivan sisustan läpijuostavaan rakentaa. Tuo meidän on Holdsworthin koripajan esisarjaa. LHD autoja he tekivät vuonna '70 vain muutaman kappaleen Devonin version pohjalta. Pieni ihme, että Englannissa uutena myyty auto oli päätynyt Aasian kautta Suomeen ja Pohjanmaalle, jossa se palveli raksalla taukotupana. Siksipä tuo alkuperäinen keittiövarustuskin, eli hella ja lavuaari puuttuvat yhä, mutta onneksi parin sentin töhnäkerroksen alta löytyi muuten varsin alkuperäiskuntoinen auto..

 

Kaitsu

Link to comment

Mulla tulee läpijuostavaan kuskin penkin taakse toinen kuskinpenkki selkä menosuuntaan ja orkkis takapenkki vuoteeksi kääntyvänä. Näin saan 1+5 paikkaa, ellen sitten laita pelkääjänkin penkin taakse penkkiä. Taakse tuleep irrotettava pöytä.

Link to comment
Mulla tulee läpijuostavaan kuskin penkin taakse toinen kuskinpenkki selkä menosuuntaan ja orkkis takapenkki vuoteeksi kääntyvänä. Näin saan 1+5 paikkaa, ellen sitten laita pelkääjänkin penkin taakse penkkiä. Taakse tuleep irrotettava pöytä.

 

Hieman samat suunnitelmat. Vänkärin taakse en aiko penkkiä laitaa että jää se matkustamon oviaukko paremmin avoimeksi. Hyvä nakella kottikärryt ym siitä kyytiin...

Link to comment
  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

Aika mielenkiintoinen toi flipseat!

 

Kätevä. Ei tosin auta suuren porukan kuljettamiseen, mutta antaa hienosti tilaa.

 

Oma suunnitelma alkaa muovautua, vaikka toteutus on vielä erittäin pitkän matkan päässä. Koitan varmaan järkeillä taittuvan takapenkin, jotta saa punkan moottorin kannen ja penkin päälle.

 

Mites te kenellä on punkka moottorikannen ja kääntyvän selkänojan päällä. Miten patja järjestely? Otatteko penkin istuin osan vai onko teillä patja moottorikannen päällä koko ajan?

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Kait nyt tollasia pystyy tekemään jokainen puuseppä, eriasia onkin haluaako ne tehdä. Ehkä lähtisin etsimään puuseppiä jotka tekee veneisiin osia niillä on kokemusta sovittaa palikoita ahtaisiin tiloihin järkevästi. Täälläkin palstalla taitaa eräs sellainen olla, ilmotelkoon itsestään jos haluaa.

Link to comment
Guest MillaI

Joo, busineksii jo suunnitellaan yhden tahon kanssa.

Mun 1 viikon puuseppäkoulukokemuksella en ala itse noita väsää, koska haluan hienot simppelit scandinaavisen kauniit.

 

Jos saisikin sohvan jo ennen kesäkuuta Lindaan niin olis helpompi alkaa kiertää kesän riennoissa.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...