SePi Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 Mites tällainen retkibussi menisi museoautoksi? http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=688232 Onhan ikää jo 36 vuotta ja hyvin alkuperäisessä asussa muutenkin. Hinnasta ei sitten osaa sanoa onko mitään järkeä, mutta maksaahan nuo varmaan saman jos täkäläisestä alkaa tehdä jotain vastaavaa. Tämä olis westy jo tehtaalta. Quote Link to comment
Jorrma Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 Mitään Volkkareista en ymmärrä mutta kuvien mukaan ei näyttäs mun mielestä mitään isompaa ongelmaa museorekisteriin tyrkyttämisellä. Quote Link to comment
Guest Posted December 2, 2008 Share Posted December 2, 2008 kuvien mukaan (pikanen selaus) olis helppo museoleima. SIISTI PELI KYSEESSÄ. Quote Link to comment
Guest Jessie Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Meinasitko Sepi hylätä splitin ja uittaa pallon museoleimalle? :) Quote Link to comment
SePi Posted December 3, 2008 Author Share Posted December 3, 2008 En mä hylkää splittiä, kunhan haahuilen kaikenlaisen pääosin tarpeettoman perään. Tosiasiassa tonkin hinnalla nukkuis monta yötä kunnon hotellissa ja kävis lentokoneella vaikka kauempanakin - mutta tollasen ylläpito museoleimassa ei tulis kalliiks, eikä hankintahintaankaan niin raskasta veroa. Quote Link to comment
Mika Heikola Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Museokatsastukset tuntuu vaihtelevan tapauksesta toiseen. Tuo pallo on kuitenkin selvästi hyvä lähtökohta museokilpiin eikä mitään isoja ongelmia tule vastaan. Jos tulee, vaihda tarkastajaa :-) Tuolla rahalla voi kyllä löytää museowestyn lähempääkin. Voit kysyllä olisko isäukko valmis myymään -70 westynsä. Ei sitä ole myyntiin ajateltu, mutta aina voi kysyä. Juha Heikola P.050-5610052 Quote Link to comment
Anssi Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Öööh... eikös tuo ole kombi johon on jälkeenpäin laitettu pelkkä westfalian sisustus??? Mä olin siinä uskossa että westfalia toimitti autot aina nostokatolla? Lieneekö sillä sitten vaikutusta museoleiman saamiseen, en tiedä. Quote Link to comment
Mika Heikola Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Kyllä westyä on saanut nostokatolla tai ilman. Quote Link to comment
SePi Posted December 3, 2008 Author Share Posted December 3, 2008 Onko sun isälläs tosiaan tollainen usa puskurinen westy, näyttää hienolta! En tunne pätkääkään koko Westfalian tuotantoa, mutta tossa myyntitekstissä sanotaan "1972 hardtop Westy" Itse olen muutaman kerran istunu ja jopa ajanu aivan viimeisintä vuosimallia olevaa takatuuppari westyä - jenkkimallia sekin ja kovalla katolla. Westfalian merkit oli, mutta sisustuksessa ei ollu kaapistoja, vain pöytä ja vuodesysteemi + jotain hilkettä ja vempainta. Ehkä näitä on sitten erilaisia eri markkinoille. Quote Link to comment
Mika Heikola Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 Tämä isäukon westy on myös jenkkituontia ja jenkkimalli. Tämä yksilö tuli suomeen jo 70-luvulla. Taustat aika hyvin tiedossa ja 70-luvun jenkkitarrat vielä tuulilasissa. Tärkeintä kuitenkin oli se että tässä oli täydellinen alkuperäinen sisusta ehjänä paikallaan. Riitti pelkkä maalaus ja verhoilu siistimiseen ja museorekisteriin. Projektikuviakin matkan varrelta löytyy. Ei ollut paha lähtökohta. Tämä ukon westy on Turussa. Sitä pääsee katsomaan melkein milloin vaan ja hyvällä kelillä ajamaankin. Ukko on eläkkeellä ja tykkää jutella volkkareista. Ei siis tarvii ujostella soittamista. Westyjä oli usealla eri sisustalla sekä junista että palloa. Nostokatto on aika monessa, koska eihän siellä muuten mahdu seisomaan. Kaappien paikat vaihteli ja verhoilut muuttui jossain kohtaa keinonahasta kankaaksi. Varusteina ollut tarjolla esim lapselle riippusänkytyyppinen ohjamoon, ja nostokattomalleissa on samantapaisia avattavia lisävuoteita katossa 1 tai 2 kpl. Westyn malleista ja varusteita löytyy kirjakin. Westyssä voi melko hyvin yöpyä, mutta tilaa ei tietenkään ole yhtään liikaa. Parhaimmillaan se on päiväretkiautona. Ja muksutkin tykkää. Quote Link to comment
Anssi Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 ok, eli kovakattoisiakin löytyy. Mahtaa olla mielenkiintoista tuo tiskialtaan käyttö? Ehkä eka omistaja oli "pituuskasvuisesti rajoittunut"... täälläpäin työn alla australialainen "adventurer", sisustat oli harmi kyllä hävinneet vuosien varrella mutta nostokatto tallella. Alla muuten Mr Heikolalta hommatut 14" Fuchsit Ens kesä taitaa mennä Nitromors-lookerina kun talli lähtee alta... Quote Link to comment
Guest Toheltaja Posted December 3, 2008 Share Posted December 3, 2008 ekoissa westyissä oli ihan avattava miehen seistävä reikä katossa, 58-> juniksissa siis. Myöhemmin tuli noi poptopit lujitemuovisina... kuvassa -60 vuoden westy. Noita on saanut kyllä ihan korkkaamattomallakin katolla aikanaan jos on halunnut... Quote Link to comment
Mika Heikola Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 Tuoreessa Klassikot lehdessä juttu oranssista -71 suomiwestystä. Quote Link to comment
-tipi- Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 täälläpäin työn alla australialainen "adventurer" Mikäs on tään auton tarina kun ratti on/ei ole oikealla puolen? Quote Link to comment
Anssi Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 > Mikäs on tään auton tarina kun ratti on/ei ole oikealla puolen? En tiedä. Todennäköisesti katto vaihdettu toiseen koriin Ruotsissa. Quote Link to comment
Timo Varis Posted December 12, 2008 Share Posted December 12, 2008 -67 asti ainakin pelliluukulla toimitettu westiä Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.