Jump to content

Museoautoksi?


Recommended Posts

En mä hylkää splittiä, kunhan haahuilen kaikenlaisen pääosin tarpeettoman perään. Tosiasiassa tonkin hinnalla nukkuis monta yötä kunnon hotellissa ja kävis lentokoneella vaikka kauempanakin - mutta tollasen ylläpito museoleimassa ei tulis kalliiks, eikä hankintahintaankaan niin raskasta veroa.

Link to comment

Museokatsastukset tuntuu vaihtelevan tapauksesta toiseen. Tuo pallo on kuitenkin selvästi hyvä lähtökohta museokilpiin eikä mitään isoja ongelmia tule vastaan. Jos tulee, vaihda tarkastajaa :-)

 

Tuolla rahalla voi kyllä löytää museowestyn lähempääkin. Voit kysyllä olisko isäukko valmis myymään -70 westynsä. Ei sitä ole myyntiin ajateltu, mutta aina voi kysyä. Juha Heikola P.050-5610052

 

WESTYSFCARAVAN.JPG

Link to comment

Onko sun isälläs tosiaan tollainen usa puskurinen westy, näyttää hienolta! En tunne pätkääkään koko Westfalian tuotantoa, mutta tossa myyntitekstissä sanotaan "1972 hardtop Westy"

Itse olen muutaman kerran istunu ja jopa ajanu aivan viimeisintä vuosimallia olevaa takatuuppari westyä - jenkkimallia sekin ja kovalla katolla. Westfalian merkit oli, mutta sisustuksessa ei ollu kaapistoja, vain pöytä ja vuodesysteemi + jotain hilkettä ja vempainta. Ehkä näitä on sitten erilaisia eri markkinoille.

Link to comment

Tämä isäukon westy on myös jenkkituontia ja jenkkimalli. Tämä yksilö tuli suomeen jo 70-luvulla. Taustat aika hyvin tiedossa ja 70-luvun jenkkitarrat vielä tuulilasissa. Tärkeintä kuitenkin oli se että tässä oli täydellinen alkuperäinen sisusta ehjänä paikallaan. Riitti pelkkä maalaus ja verhoilu siistimiseen ja museorekisteriin. Projektikuviakin matkan varrelta löytyy. Ei ollut paha lähtökohta.

 

Tämä ukon westy on Turussa. Sitä pääsee katsomaan melkein milloin vaan ja hyvällä kelillä ajamaankin. Ukko on eläkkeellä ja tykkää jutella volkkareista. Ei siis tarvii ujostella soittamista.

 

Westyjä oli usealla eri sisustalla sekä junista että palloa. Nostokatto on aika monessa, koska eihän siellä muuten mahdu seisomaan. Kaappien paikat vaihteli ja verhoilut muuttui jossain kohtaa keinonahasta kankaaksi. Varusteina ollut tarjolla esim lapselle riippusänkytyyppinen ohjamoon, ja nostokattomalleissa on samantapaisia avattavia lisävuoteita katossa 1 tai 2 kpl. Westyn malleista ja varusteita löytyy kirjakin.

 

Westyssä voi melko hyvin yöpyä, mutta tilaa ei tietenkään ole yhtään liikaa. Parhaimmillaan se on päiväretkiautona. Ja muksutkin tykkää.

Link to comment

ok, eli kovakattoisiakin löytyy. Mahtaa olla mielenkiintoista tuo tiskialtaan käyttö? Ehkä eka omistaja oli "pituuskasvuisesti rajoittunut"... täälläpäin työn alla australialainen "adventurer", sisustat oli harmi kyllä hävinneet vuosien varrella mutta nostokatto tallella. Alla muuten Mr Heikolalta hommatut 14" Fuchsit

 

Ens kesä taitaa mennä Nitromors-lookerina kun talli lähtee alta...

post-371-13888360511029_thumb.jpg

Link to comment
Guest Toheltaja

ekoissa westyissä oli ihan avattava miehen seistävä reikä katossa, 58-> juniksissa siis. Myöhemmin tuli noi poptopit lujitemuovisina...

293374.gif

150296.jpg

 

kuvassa -60 vuoden westy. Noita on saanut kyllä ihan korkkaamattomallakin katolla aikanaan jos on halunnut...

Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...