Jump to content

imusarjat


Guest VW 1303

Recommended Posts

CB 3168, Manifold - Dual Dellorto DRLA & Weber IDF - Dual Port T-1 (offset), hinta Aircooled.fi:n kautta 99 euroa / pari. Tilaustuote.

 

Meidän myyntihinta on 88 eur.

Löytyy heti toimitukseen.

 

Siis ongelma itselläni on sellainen, että kaasarit on 40 mm, mutta imusarjat on 48, eli pienireikäisempää pitäis löytää ettei virtaukset häiriinny, eli 40 mm siis hakusessa.

 

Sama kysymys kummallekin osatoimittajalle: Minkä kokoiselle kaasarille ko. imusarjat on? Aircooledin on tilaustavaraa, löytyyko eri kokoja? Keiteleellä hyllyssä kokoa x, saako tilaamalla 40 mm:stä?

Link to comment

Ei varmaan täysin vastaa sun kysymykseen, mutta itse löysin CB:n sivulta vain imusarjoja jotka sopi esim. DRLA 36, 40, 45. Voisiko tästä päätellä että joka koolle ei löydy sopivaa imusarjaa, vain pienemmällä kaasarilla siihen jää aina "porras". Lieneekö sillä sitten väliä, jossain Samban keskustelussa siitä väännettiin mutta en muista löytyikö yhteistä näkemystä. t: nimim. virtuaaliharrastaja

Link to comment
CB 3168, Manifold - Dual Dellorto DRLA & Weber IDF - Dual Port T-1 (offset), hinta Aircooled.fi:n kautta 99 euroa / pari. Tilaustuote.

 

Meidän myyntihinta on 88 eur.

Löytyy heti toimitukseen.

 

Siis ongelma itselläni on sellainen, että kaasarit on 40 mm, mutta imusarjat on 48, eli pienireikäisempää pitäis löytää ettei virtaukset häiriinny, eli 40 mm siis hakusessa.

 

Sama kysymys kummallekin osatoimittajalle: Minkä kokoiselle kaasarille ko. imusarjat on? Aircooledin on tilaustavaraa, löytyyko eri kokoja? Keiteleellä hyllyssä kokoa x, saako tilaamalla 40 mm:stä?

 

Sit jää vaihtoehdoksi täyttää alumiittilla tai jollakin muulla tökötillä ja portata uudelleen tai sit pajattaa käsin imusarjat ja saa sellaset ku haluaa sitten.

Mulla on yhet tuollaset misabit garagella ja siinä tais olla 43mm reiät.

Mutta vaikuttaako kuinka paljon vaikka reikä olisikin isompi? Onko kukaan koskaan mitannut? Pykälähän on selvä homma.

Link to comment
Guest VW 1303

näissä keiteleen sarjoissa on 48mm yläreikä. sarjat sopii hyvin paikalle, mutta jos haluaa laittaa myös kaasarit niin vain puhallinkoppaa pitää hakata senttitolkulla kasaan tai leikata pala pois.

post-768-13888360674877_thumb.jpg

Link to comment
Guest Toheltaja

ja hitusen näyttää siltä että ovat vielä kallellaan koppaanpäin tosta kaasarin kiinnityspinnaltaan. Mulla vois olla jossain setti pitkiä imareita, jotka on 40mm reiällä, mutta ovat suorat, eikä offsetit.

 

Aika monissa sarjoissa muuten on ollu tuota ongelmaa (mitä mulla noita pari on ollu pakettina ostettuja uusia) et noi imusarjan kanteen tuleva kulma ei o ihan oikee että kaasareiden kiinnitystaso ois vaakasuorassa toiseen imariin nähden. No, jyrsimellä ollaan selvitty, mutta jos kopan kanssa on muutenkin ahdasta niin vituttaahan se jos kaasarit o kenollaan vielä enemmän sinne suuntaan.

 

Ja toinen mikä tossa yllä olevassa kuvassa pistää silmään on se ettei tuo imusarja ole juohevasti imukanavaan ja kaasariin nähden - vaan suora oikaisu vaan. Toi Åken laittama kuva ylhäällä on taasen miun makuun fiksumpi virtauksiltaan, koska kanttia ei tule kaasariin nähden niin paljoa.

 

Imusarjakitillä selviää noista 48mm sarjoista, mutta aika savotta siinäkin on kun ensin täyttelee sen muutamassa erässä ja sitten koittaa kohdistaa kaasariin ja saada siististi vielä muotoiltua kanavan...

Link to comment

olen ollut "huolestunut" tuosta isomman inusarjan vaikutuksesta, käyttäessäni 40 mm kaasareita.

Ja olen haaastatellut useampia, itseni vanhempia ja yhä moottoreiden kanssa puuhastelevia herroja, joilla kaikilla runsaasti kokemusta ja näyttöäkin. Ovat kaikki olleet sitä mieltä , että noin pieni pykälä näinpäin ei haittaisi mitään.

 

Nyt kun huomaan saman asian kiinnittäneen huomion täällä muihinkin, nousee omakin epäusko jälleen pinnalle...

Link to comment
Guest Toheltaja

tulleehan siitä pyörre virtaukseen, mutta kukas sen perustelee haittaako se vai onko siitä jopa hyötyä :D ainakin sen käytännössä pitäisi estää takaisinpäin hengittäminen jossain määrin (ainakin pakopuolella tuntemani rallieskorttimiehet jättävät moisen pykälän kannen ja pakosarjan liitokseen)

 

Jos ois ruuttakone, ni ei varmaan sitäkään vähää merkitystä, mutta kun bensa menee noi samat kiemurat tuossa, niin jotain sen vaikuttaa kyllä.

Link to comment

Tää huolenaihe johtui siitä, että joskus moottoripyörä puolella opetellut "viisaampien neuvoista", että imupuolella ei saa olla minkäänlaisia pykäliä, suuntaan tai toiseen, sen vuoksihan imusarjakin kohdistetaan kanteen, helpommallahan pääsis jos olis vaan kannessa isommat reiät. Ja mulle kerrottujen oppien mukaan huipputehoon tuolla ei pitäis olla juurikaan vaikutusta, mutta alakierrosten vääntö kärsii, mutta tiedä sitten häntä.

 

No, pitää siis varmaan vaihtaa 48 kaasarit, niin sittenhän ne on noihin imusarjoihin sopivat ;)

Link to comment

CSP-shop myy eri kokoisilla yläpään reijillä IDF/DRLA imusarjoja, ja tietääkseni myös off-set mallisina.

 

Yksi vaihtoehto olisi laittaa suorat, kaikkein korkeimmat imusarjat. En tiedä kellä valmistajalla sellaiset on. Bugpackin yks "bigbeef" suora malli on aika lyhyt, CB:n vastaava on vähän pitempi.

 

 

http://www.csp-shop.de/cgi-bin/shop2/sh ... 2846221486

 

 

 

Mulla on tälläiset, mutta puhallinkoppakin on 36hp tyylinen.

 

http://www.csp-shop.de/shop/images/artikel/22014.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...