Jump to content

Kastenwagen -69 rakentelua


Recommended Posts

provinssirock tuli ja meni. saatiin samaan leiriin tallikaveri :)

i1581_SPA0126.jpg

ja sit joku tollanen vesivessa myös pärähti siihe rämisemään..

i1582_SPA0122.jpg

 

ens viikolla olis tarkoitus saada tuo yläosa maalattua ja lähteä kesäloma reissulle. Ajoreitti on luultavasti Turku-jämsä-kajaani. Kajaanista sit tampereelle ja takas turkuun. Pitää hommata joitain varaosia mukaan varmuuden vuoksi.

Link to comment
  • 4 weeks later...
Onneks olkoon...

Tutulla oli vastaava tilanne.

Eli joku oli soittanut slurkeille ja ilmoittanut epävakaasta menosta.

Hetkeä myöhemmin pysäytys punavaloilla ja pitkä puhallus, nollaa näytti. poliisi toivotteli vielä hyvät illan jatkot.

Nyt muistona tästä kansalaispoliisin ilmoituksesta ja puhalluksesta, merkintä rikerekisterissä. eli seuraavasta lähtee kortti.

Toivottavasti sulla ei oo aiemmat saldot jo lähellä rajaa, muuten volkkariajelut loppuu kortin lähtöön...

Vaikkei pysäytyksessä mitään löytynytkään, On tää ihme juttu!

 

öööh, väitätkö seuraavan aiheettoman rattijuopumus tms ilmoituksen joltain ulkopuolisen taholta aiheuttavan punavalopysäytyksen yhteydessä kortin pois viemisen vaikkei mitään sakottamisen perusteita löydykään?!

 

Ei uppoa mun oikeustajuun.

 

Kyllä FAKTA on niin että aiheettomista ilmoituksista ja hyvän illan toivotuksista ei tule merkintää mihinkään!

Pitää tulla maksullinen muistutus jotta tulee kertymää ja kortti lähtee ! Huomautuksetkaan ei vaikuta asiaan.

Eli jos sulla ei hyvien iltojen toivotuksen jälkeen ollu lappua kädessä maksulla niin ei tolla ollu mitään vaikutusta sun ajeluihin...

Link to comment

Noin mäkin luulin. Enkä uskonut alunperin koko juttua, Mutta kyllä kai se on uskottava?

Sen verran viralliselta se lappu näytti.

Enkä usko että tää nyt on semmoinen poikain leveily tarina Esso:n takapöydästä, kyseessä kuitenkin 40+ rouvashenkilö.

Link to comment
Noin mäkin luulin. Enkä uskonut alunperin koko juttua, Mutta kyllä kai se on uskottava?

Sen verran viralliselta se lappu näytti.

Enkä usko että tää nyt on semmoinen poikain leveily tarina Esso:n takapöydästä, kyseessä kuitenkin 40+ rouvashenkilö.

 

Mikä "lappu" ?? Minkä lapun sait? Jos ei mitään vikaa/virhettä niin ei saa mitään lappua... Jos huomautettavaa maksullisella lapulla jota myös sakoksi sanotaan niinh sitten vaikuttaa...

 

Kerro millainen "lappu" on kyseessä??

Link to comment

Nykyään jos rikkeitä kertyy tietyn ajan sisällä tarpeeksi. Tulee muistaakseni akesta lappu jossa kerrotaan "rike"saldo ja jotakin tyyliin "seuraavasta lähtee kortti".

Ei nyt aivan yhtä suorasti mutta jsp...

sain itsekkin samanlaisen jo tossa muutama vuos sitten, nyt ei oo pariin vuoteen tullut lappua eikä sakkoja. Kai sekin jostain löytyy?

aina luotettava tietolähde kertoo,http://keskustelu.suomi24.fi/node/1855777.

joku joka osaa ja jaksaa voi googlata kattavamman vastauksen

 

Ja tässä tapauksessa tädille tuli lappu jossa oli kaksi rikettä, joista toinen oli päivätty samalle päivälle edellä mainitun tapahtumaketjun kanssa. Vaikee mennä sanomaan saattaahan kyseessä olla inhimillnen erehdys tai muuten vaan huonoa tuuria, mistä näistä tietää. Sattuuhan sitä ??

Link to comment

No mutta kun tossa edellä kerrottu Beetlesin saama "perätön" ilmoitus, josta ei poliisi totea mitään sakottamisen arvoista, ei vaikuta millään lailla mihinkään. Rikkeitä kerää ainoastaan maksulliset seuraamukset, eli rikesakko ja rangaistusvaatimus, jotka siis 3 vuoteen ja 4 kahteen vuoteen aiheuttaa mahdollisen kortin menetyksen.

Kirjalliset ja suulliset huomautukset tai perättömät ilmoitukset ilman toimenpiteitä, ei aiheuta kertymää.

Link to comment
  • 1 month later...

tässä talvea ajatellen olen suunnitellu pakuun kaikkea kivaa tekemistä. Tilaukseen lähtee apusimpukan korjaussarja, vaihteensiirtäjän puslat, vaihtovirtalauri yms pientä. Tohon takatilan ja etutilan väliin suunnittelin sellaista sähköistä pleksistä valmistettua väliseinää siis sellaista kun limusiineissa :) varashälytin tulee myös talven aikaan. Koko autoon tulee uusi maali. takatilan penkkiin olen jo saranat tehny että saa sängyksi kipattua. Onhan tossa tota projektia taas pikku hetkeksi. kuvia tulee ku projekti edistyy :)

 

Osaako kukaan sanoa jos rekisteriotteessa lukee että takatilassa vanerivuoraus ni saako sen vanerin päällystää kankaalla? onhan siellä silti se vaneri vuoraus

Link to comment
  • 2 months later...

Apusimpukka huollettu. Välystä vieläkin ratissa melkoisesti. varmaan pääsimpukassa?

Uutta ideaa pukkaa. Megasquirt olis tarkoitus laittaa ohjaamaan ruiskutusta ja sytytystä. fordin edis puola löytyy jo :)

 

Kannattaako tossa käyttää yhtä kaasuläppää vai jokaiselle pytylle oma läppärunko, jossa suuttimet? Vai noihin vakio pässinsarviin kairata paikat suuttimille? Megasta ei juurikaan ole aikaisempaa kokemusta mut hestecin kans on sit tullu enemmän touhutta. Onko toi partcon rakennussarja ihan käypänen peli?

 

tässä vähä alku speksejä jotka voi muuttua vielä paljonkin

-suuttimet ja reilit tulee subarusta

-sytkävermeet fordista (edis)

-kaasuläppä/läppärungot? ehdotuksia?

-kaasuläpän asentotunnistin volvo v70?

-tarviko toi fordin sytkä hall anturin vai vr anturin?

-trikkeri, anturinjalka ja puolan jalka janim? ei ole ainakaan kovin kalliita

 

eiköhän projekti valmistu talven aikana. pääsee ensi kesänä taas kruisailee :)

Link to comment
Apusimpukka huollettu. Välystä vieläkin ratissa melkoisesti. varmaan pääsimpukassa?

Uutta ideaa pukkaa. Megasquirt olis tarkoitus laittaa ohjaamaan ruiskutusta ja sytytystä. fordin edis puola löytyy jo :)

 

Kannattaako tossa käyttää yhtä kaasuläppää vai jokaiselle pytylle oma läppärunko, jossa suuttimet? Vai noihin vakio pässinsarviin kairata paikat suuttimille?

**Ihan mieltymyksen mukaan, minkälaisen haluaa tehdä. Orggis pässejä jotkut käyttänyt tai sit itsetehdyt.

Tuossa muutama malli mitä ite tehnyt.

http://www.porvwoo.fi/Manifolds.php

 

Megasta ei juurikaan ole aikaisempaa kokemusta mut hestecin kans on sit tullu enemmän touhutta. Onko toi partcon rakennussarja ihan käypänen peli?

*Peruskauraa, vähän "vanhanaikanen" mutta toimii. Ei toimi matalaohmiset suuttimet suoraan tuossa ja säätötarkkuus pikkasen karkea. Nuo nyt puutteet uudempaan V3. levyyn verrattuna

 

tässä vähä alku speksejä jotka voi muuttua vielä paljonkin

-suuttimet ja reilit tulee subarusta

-sytkävermeet fordista (edis)

-kaasuläppä/läppärungot? ehdotuksia?

* 55mm nurkilla piisaa yhdellä läpällä, mitkä tehotavoitteet?? Tai sit pienet läpät.

-kaasuläpän asentotunnistin volvo v70?

*Toimii

-tarviko toi fordin sytkä hall anturin vai vr anturin?

*VR-anturi ja on yleensä mukana tuossa paketissa

-trikkeri, anturinjalka ja puolan jalka janim? ei ole ainakaan kovin kalliita

 

eiköhän projekti valmistu talven aikana. pääsee ensi kesänä taas kruisailee :)

Link to comment

tehot tulee sit mitä tulee. ei ole tarkoitus tosiaan yrittääkään mitään satoja heppoja. Ajatus oli tehdä toimiva kesäauto jossa olis vääntöä joka kierrosalueella enemmän ku nyt.

 

 

janim: oliko sulla noita imusarjan laippoja sit valmiina? hinta? voisin ottaa sen trikkerin,anturinjalan,puolan jalan ja pari imarin laippaa jos löytyy. niillä ei nyt ole mahdoton kiire.

 

onko toi edis4 mod tohon megaan miten haastava sit lisäksi laittaa?

Link to comment
  • 6 months later...

no niin. uusi tuulilasi hommattu pitkän käytetyn etsimisen jälkeen. Hintaa kertyi lasille 90e

Ohjaussimpukan hommasin käytettynä ja tossa se nyt purettuna odottaa kasausta.

Säädetäänkö noilla simpukan pohjatulpan välissä olevilla levyillä pysty välystä? saako niitä eri paksusia jostain?

Link to comment
Guest KariT
no niin. uusi tuulilasi hommattu pitkän käytetyn etsimisen jälkeen. Hintaa kertyi lasille 90e

 

Moro

 

Mistä hommasit lasin? Niitä ei taida joka paikasta enää saada?

Link to comment
  • 1 month later...
  • 5 months later...

Saatu taas tallimotivaati ja auto on nyt hiottu pellille asti, kaikki ruosteet hankailtu pois. Keulassa oleva vararengas lähti pois ja reijät hitsailtu umpeen. Tinan kanssa tullut tässä kans harjoteltua ja hyvinhän se onnistuu :D suosittelen kaikille tota tinaa. Kesäksi pitäs taas saada liikenteeseen ku pukkaa nuo omat häät päälle ja hääautoksi pitäs olla viimeistään valmis.

 

Väri ehdotuksia tässä kyselisin. Itellä pyöriny mielessä nämä

- taivaansininen alaosa ja valkonen yläosa

- metallinhohto vaaleanpunainen alaosa valkoinen yläosa

- punainen alaosa valkoinen yläosa

- ruskea alaosa valkoinen yläosa

 

ehdotuksia? mikä muu väri sopis yläosaan yhtä hyvin ku valkoinen?

 

sisusta purettu ja penkkien verhoilut ratkottu uusien malliksi. Uudet penkkien kankaat ostetaan sitten sen mukaan mihin väriin tuo päätetään maalata.

 

Kannattiko tohon pellin päälle sitten laittaa maalit tässä järjestyksessä

 

1.happomaali

2.hiontamaali/ruiskukitti

3.pintamaali

 

tein tollasen hienon sivun jonne sain uusia projektikuvia laiteltua

http://kastenwagen.kuvat.fi/kuvat/

 

toinen takakaari menee vaihtoon koska joskus uusittu ja laitettu uudenmman palliksen kaari. Nyt siis oikealla puolella vanhanmallin kaari ja vasemmalla uuden mallin kaari. Jännä ku nyt vasta huomasin tuon ja auto ollu monta vuotta :D

Link to comment
  • 3 months later...
  • 5 months later...

pohjan pesun jälkeen paljastui pient ruostetta mutta ei reikiä. Ruosteet poisteltu sitruunahappo/perunajauho kiisselillä ja hyvin tuntuu toimivan :D Mitä maalia suosittelette pohjaan käytettäväksi? por15 vai mikä se oli? Suosittelen muuten tota sitruunahappoa kaikille joilla ei ole hiekkapuhallinta. Muutaman kerran happoa pohjaan ja pesurilla pesu ni lähtee ne ruosteet :D Kuvia lisäilen kun ehdin

Link to comment
  • 4 months later...
  • 2 months later...
  • 11 months later...

ohjauksen osia soviteltu paikalleen ja muutama korvakko pitäs tehä vielä.

hammastangoksi valikoitui pitkällisten etsintöjen jälkeen ascona/kadett tanko. Kyseinen tanko siksi että siitä lähtee raidetangot keskeltä molempiin suuntiin ja se sijaitsee alunperinkin etuakselin takapuolella. kulmavaihde löytyi hiacesta ja se istuu melko helposti vanhan ohjaussimpukan tilalle. Kuvia laitan vielä tämän viikon aikana. Rengas hommia suunnitellu myös tässä ja mieleni tekis pitää noi 14" peltivanteet ja ostaa niihiin matalemmat kumit. Olis tarjolla tollaset 185/50r14 mutta kantavuus luokka on vain 77 eli 412kg per kummi. Mitenköhän tuo katsuri tohon suhtautuis. Auton omamassan puolestahan nuo kumit menis mut kokonaismassan ei. Sitten on edessä vielä etuakselin kavennus. varmaan se 2-4" pitää ottaa että mahtuu hyvin renkaat pyörimään. EIpä siinä muuta ku projekti jatkuu aina työnohessa ja eiköhän se saada joksikin vapuksi ajoon vielä :D

Link to comment
  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 3 years later...

Projekti ollu jäissä hetken. Nyt saatu ohjaus, vaihteen siirto tanko yms pientä tehtyä. Keula jää aika alas akselin säätöpalojen ollessa normi asennossa. Viikonloppuna olis tarkotus hieroa pohjat loppuun ja vetää epoksipohja pintaan. Kyllä se on joku kesä taas ajossa on. Vaihekeppiä piti nostaa että sai tangon menemään akseliputkien välistä.

post-710-0-82351700-1481719777_thumb.jpgpost-710-0-61299900-1481720074_thumb.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...