Jump to content

Erikoinen paku


Guest Sami1000

Recommended Posts

Meinas pudota silmät päästä, kun näin tän helsinki-vantaan lentokentällä.

Piti ihan käydä jututtamassa kuskia. Tuolla on sisällä lentokoneen käynnistyslaite. Pakulla on ajettu 29000 km eikä se ole koskaan ollut rekisterissä. Ulkokuoresta päätellen tuota on pidetty, ku kukkaa kämmenellä. Maalipinta oli erittäin hienossa kunnossa.

 

http://www.aijaa.com/v.php?i=3604635.jpg

 

http://www.aijaa.com/v.php?i=3604669.jpg

 

http://www.aijaa.com/v.php?i=3604717.jpg

Link to comment

Sama paku,firman nimi on vain "aina" välillä vaihtunut. Tosiaan pakun sisällä on lentokoneen Air Startteri eli letku kiinni koneeseen ja puhallin päälle niin eiköhän koneet käynnisty. Toi olis loistava laite syksyisin,vois puhaltaa lehdet naapurustoon.

Link to comment
Guest jukka nurmo

näissä (harvinaisuuksissa) on vaan se paha puoli ettei sitten koskaan tule myyntiin,

tulevat rekistöröimittöminä ja verovapaana.

pistävät sitten romuksi kun kyllästyvät tai tulee tiensäpäähän.

on niin sanottua omallatontilla ajoa. ei voi edes poistua kenttäalueelta, ajamalla.

olishan tuollainen mukava peli.

Link to comment
  • 4 months later...
Guest janie79

Auto on tosiaan 100% ruosteeton, tuntimittarin perusteella huollettu ja henkilökunnan lempilaite lisänimenään "taika-auto" koska se tosiaan tekee taiat lentokoneelle. Tavaratilassa on (muistaakseni) DC-9:n APU (Auxliary Power Unit) jonka tuottamalla paineilmalla voidaan suihkumoottori käynnistetään. Auton sisusta (ohjaamo) on käytännössä virheetön, lattiamatossa jotain kulumia mutta ratti, penkit ja muut 99% siistit.

 

Maalipinta on suht ok, firmassa vaihtunut nimi 2000-luvulla jo 4 kertaa joten värikin on vaihtunut. Alla muistaakseni Nurminen-konsernin harmaa-hopea ja nykyisin Servisairin valkoinen.

 

Auto kulkee ajossa tosi hyvin, vaihdelaatikko (valitsin) alkaa olemaan aika holo mutta pärjää kun käyttää sitä iän tuoman arvokkuuden mukaisesti. Keulamerkin kohdaltahan tuosta on tuotu "kärsä" eli paineilmaletku joten ihan orkkiskunnossa auto ei ole.

 

Urbaani legenda kertoo että APU-moottorista olisi turbiini räjähtänyt edellisen käyttäjän (Finnair) hallussa ja kummatkin kyljet olisi pitänyt vaihtaa. Paikkansapitävyyttä en tiedä :)

 

Auton erikoisuus on tosiaan sleeper-look, kuskin penkin välissä on hallintapaneeli jolla käytetään suihkumoottoria - akkujen päävirta, turbiinin käynnistys, polttoaineen syöttö ja tappokytkin. Moottorin käynnistyessä melu on korvia huumaava ja vaatiikin hyvien kuulosuojainten käytön (ylittää 100dB reilusti... )

 

Auto on käsittääkseni sanattomalla sopimuksella korvamerkitty ilmailumuseoon tai mobiliaan, joten myytävänä se ei käsittääkseni ole..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...