Jump to content

laturin linjaus


Recommended Posts

Tervehdys, on ongelma. Laturin ja alapyörän linja on pielessä. Miten saa laturia 5-10mm sisäänpäin, tai vastaavasti alapyörää ulospäin? Vai onko sittenkin olemassa vaihtovirta laturille erillainen alapyörä tai puhallinkoppa?

 

 

Make

Link to comment

Laturin pelti näyttäis äkkiä oikeelta, mutta jos oikein muistan niin se toinen malli on juurikin sellainen että laturi menee syvemmälle. Paljonko on laturin ja laturinjalan välissä nyt rakoa, ja mihin kohtaan laturi ensimmäiseksi jalassa törmää jos sitä työntää sisällepäin?

 

 

Edit: Tuossa kuva vielä noista laturipeltien eroavaisuuksista. Osaisiko joku valottaa missä malleissa tuo oikeanpuoleinen syvempi pelti on ollut käytössä kun sitä harvemmin tapaa?

 

Edit2: Äkkiseltään näyttäis että toi sun laturin hihnapyörä ei ole paikallaan vaan pitäs olla syvemmällä, eli lähempänä laturia, mutta voi olla vaan näköharhakin.

post-948-13888360873948_thumb.jpg

Link to comment

täytyy ottaa pois ja katsoa menisikö se vielä syvemmälle. huomasin sen vaan tänään kun tein muuta tallissa... Toisaalta mielestäni laturi ei ota vielä mihinkään kiinni, muuta kuin pohjaan, eli laturi voisi mennä hieman syvemmälle ehkä puoli senttiä...

Link to comment
Edit: Tuossa kuva vielä noista laturipeltien eroavaisuuksista. Osaisiko joku valottaa missä malleissa tuo oikeanpuoleinen syvempi pelti on ollut käytössä kun sitä harvemmin tapaa?

 

Meikäläisen 1300 -72:ssa (tasavirtalaturi) Tuollainen muistaakseni on.
Link to comment

Tuo laturin peltien ero rupesi mietityttään että jos käyttää tuota oikeanpuoleista peltiä, niin normi ropelihan osuu jo silloin koppaan kiinni?

 

Äkkiseltään näyttäis että tuolla oikeanpuoleisella pellillä pitäis olla doghouse-koppa jossa on vanhemman mallin kapeampi ropeli?

 

Joku tietävämpi vois valaista asiaa.

Link to comment

Toi oikeanpuoleinen on 38amp tasavirtalaturin pelti, ainakin busseissa käytetty. Puhallin on kyllä muistaakseni sama molemmissa.

 

Eli siis hihnapyörä väärä ylhäällä tai sitten toi alempi alumiinipyörä on väärin koneistettu.

 

EDIT: ja vwagen ehtikin jo ensin...

Link to comment
  • 8 months later...
Guest Poppius
taitaa olla muovisen syttyjohtojen pidikkeen reika. Pidike naksautetaan tohon reikaan kiinni.

Heh, ok... Ajattelin että liittyy jotenkin laturin jäähtymiseen, kun luin jostain että ainakin toi vaihtovirtalaturi jäähtyy ilmavirralla minkä flekti vetää sen läpi.

Link to comment

se jaahtymisjuttu on myos totta, varmista etta asennat sen taustalevyn siten etta sen ulkokehalla oleva levea aukko osoittaa alaspain. Muuten ei laturin jaahdytys toimi.

 

Ja tuo laturin hihnapyora on vaara, se istuu liian ulkona akselilla.

Link to comment
Guest Poppius
se jaahtymisjuttu on myos totta, varmista etta asennat sen taustalevyn siten etta sen ulkokehalla oleva levea aukko osoittaa alaspain. Muuten ei laturin jaahdytys toimi.

Se leveä aukko ei vissiin tossa mun linkittämässä kuvassa näy? Löytyiskö jostain kuvaa missä se leveä aukko näkyy? Vissiin on just tossa takimmaisessa pellissä?

Link to comment
  • 1 year later...

Nostetaas vähän, ois probleemia:

 

Hihna ei ole linjassaan, liekkö oikeilla pelleillä kasattu? Laturi vois jalastaan mennä syvempään. Taitaa toi takapelti olla väärä? Vääntäkääs viisaammat rautalangasta meikälle...Ja tarjotkaa käypäsiä osia.

 

Petteri

post-2940-13888363081914_thumb.jpg

post-2940-1388836308229_thumb.jpg

post-2940-13888363082606_thumb.jpg

Link to comment
Guest Jussinbussi

Onko se laturi vähän ulkona kun näyttäis tumma raita olevan pellin juuressa. Toinen vinkki on se että heität tuon "laadukkaan" kiiltävän taiwan/Zimbabwe hihnapyörän äkkiä syvälle metsään. Sillä saa laturin helposti tuhottua..

Link to comment

- löysää puhallinkopan päädyistä kiinnitysruuvit

- löysää laturipellin 4 ruuvia

- työnnä käsin laturin oikeaan linjaan ja kiristä panta

- kiristä puhallinkopan ja laturipellin ruuvit

 

Auttoiko?

Link to comment
Guest Jussinbussi
- löysää puhallinkopan päädyistä kiinnitysruuvit

- löysää laturipellin 4 ruuvia

- työnnä käsin laturin oikeaan linjaan ja kiristä panta

- kiristä puhallinkopan ja laturipellin ruuvit

 

Auttoiko?

 

 

Tästä unohtui tuo hihnapyörän syvälle metsään heitto?

Link to comment
- löysää puhallinkopan päädyistä kiinnitysruuvit

- löysää laturipellin 4 ruuvia

- työnnä käsin laturin oikeaan linjaan ja kiristä panta

- kiristä puhallinkopan ja laturipellin ruuvit

 

Auttoiko?

 

 

Tästä unohtui tuo hihnapyörän syvälle metsään heitto?

 

 

Ai helvata, niin unohtukin. Siitä kannattaa aloittaa, oikeesti :)

Link to comment

Joo, elikkäs tein kuten Metake neuvoi, se auttoi. Mut isoin vika tais olla pingpong puhallinkopassa joka otti kiinni koneeseen alaosastaan eikä mennyt tarpeeksi alas (laturi ei asettunut jalkaansa kunnolla, jäi vinoon). Leikkasin peltisaksilla pikku suikaleet pois. Nyt jäi vielä parimilliä vinoon mut eipäkait se enää haittaa?? Ja bensapumppu tuli lähelle laturia, senkin voiskait erimalliseen vaihtaa.

 

Eikait Jussilla ole omakohtasia kokemuksia kiiltävistä hihnapyöristä? ;) (ei ole tosiaan vakuuttanut noi tarvikeosat meikäläistäkään...)

post-2940-13888363085041_thumb.jpg

post-2940-13888363085262_thumb.jpg

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...