Jump to content

Geländewagen typ-51 1966


Recommended Posts

Vaimo otti ja osti tämmöisen latolöydyn tänä viikonloppuna. Saatiin sen kotiin tänään. Varmaan väsähtäny mun ikuisuus projeteista... :D

 

Auto on seissyt 27v. rekisteristä poistettuna ja ukko päätti tänä keväänä rekisteröidä se taas ja myydä pois. Vaihtoi etujarruletkut, ja kävi konttorilla.

 

Meni läpi täysin pistein.

 

Me satuttiin bongata se paikallislehden myyntipalstalta osoittautui olevan vaimon äidin serkun auto... :)

 

DSC_0414.jpg

DSC_0418.jpg

DSC_0420.jpg

DSC_0421.jpg

 

Jep, huomenna käydään tilaamassa vanhat mustat kilvet sille.

Edited by Hebster52
Link to comment

Niinpä! -> Auto on seissyt 27v. rekisteristä poistettuna.

Mulla oli vastaava tapaus 10 vuotta sitten tosin se oli ollut seisonnassa 16 vuotta, lähti käymään vielä tankissa olleilla bensoilla...ja museoauto tuli.

Kilvet kyllä kamalat tässä autossa.

Link to comment

Entinen omistaja oli kyllä yrittäny parannella pintaa kun oli kuulemma naarmuja joten lähes koko koppa on joskus maalattu ruiskulla joten pinnassa on ohut himmeähkö pinta ja osittain jopa appelsiinipintaista.

 

Oliskohan siinä suurin vika. Ei ikinä hitsattu.

 

Tänään on tarkoitus kiillottaa pintaa paremman näköiseksi.

 

Ja uudet mustat rekkarit alkuperäis tunnuksilla ovat tulossa. :D

Link to comment
Guest Jussinbussi

Oliskohan siinä suurin vika. Ei ikinä hitsattu.

 

Voimia peltitöihin.. Kyllä näissä +40 autoissa aina jotain paikkoja löytyy kun hakemaan alkaa ja jossei löydy niin mätää sitten ainakin..

Link to comment

Onkohan tämä jokin säästömalli (1300A?) kun siinä on käsiryyppy ja musta ratti? Vai onko ratti väärä? Mielestäni olen lukenut että 66:sessa kuuluis olla tööttirinkulan puolisko eikä pelkät viikset?

 

Ratin viiksissä ainakin tuntuu että on ollut rinkulan puoliskot mutta ovat ilmeisesti katkeneet ja sitten vähän viilattu pelkiksi viiksiksi. Mutta ratissa ei näyttäis olevan kuoppaa rinkulalle.

Link to comment

Tarkemmin tutkiessa tuossa ratissa kyllä näkyy että on ollu rinkula ratissakin. Näkyy kulumia siitä. Ja kuten aiemmin totesin viiksissä on ollu rinkulakin.

 

DSC_0457.jpg

 

Juu. Noi maalatut tiivisteet ovat oikeita helmiä. :D

No, tää onkin enemmän käyttis kuin harrasteauto. Jotta pääsis ajelemaan ilmajäähdytettyäkin välillä. ;)

 

Himeää maalipintaa saan kyllä pikku hiljaa kiiltävämmäksi. Sen jälkeen se saa olla ihan sellaisenaan. Ehkä yritetään museoidakin kesän aikana. Aika saa näyttää onnistuuko.

Link to comment

Tjaah... Kannattaako tuolle tehdä yhtään mitään? Hyvä noin...

 

Kaikkia aikailaisten tekemiä korjauksia ei mielestäni kannata korjata, eikä pilkuntarkkaan entisöintiin lähteä, ainakaan tämmöisten hyvin säilyneiden yksilöinen kanssa.

Link to comment

Juu. Toi viritelmä toimii loistavasti joten en minä siihen koskekaan ennenkuin on moottorirempan aika, joskus...

 

Maalipintaa minä vaan vähän ehostan kiillottamalla ettei se näytä niin "likaiselta" kun on niin himmeä monesta kohtaa.. :D

Link to comment

Revin tänään pois ne kaameet istuinsuojat jotta saisin selville istuinpäällisten kunto.

 

Apparin jakkarassa oli yksi kuluma joka tulee olemaan ongelma mahdollista tulevaa museointia ajatellen...

 

Näkyy tossa turvavyön kiinnityksen lähettyvillä. Muuten sisusta oli ehjä ja siistittävissä.

 

Ja jos oikein aavistan noi ns. TMI penkin päällysteet ovat kaikki täys,vinyliä? Entäs onko kellään tietoo onko noi HC:n kauppaamat ns OEM päällysteet myös koko vinyyliä vai ovatko ne tämän tyyliset joilla on vinyyliä reunoissa ja kangasta keskellä?

 

DSC_0439.jpg

DSC_0440.jpg

 

Piilevä pussihousu vihaa noita täysvinylisiä päällyksiä kun kerran autossa ei semmoiset ole alunperin ollukaan...

 

Mahtaisko olla mahdollista korjata alkuperäistä päällystä siististi jos jostain löytäis vanhaa päällystä josta sais sopivan paikkaus palan?

Link to comment

Omassa '66:ssa on etupenkit ja takapenkin istuinosa mustaa vinyyliä ja takapenkin selkänoja näyttäisi olevan samanlainen kuin sinulla. Oviverhoilut myös mustat. Kumpi verhoilu sitten lie alkuperäinen? Joka tapauksessa takapenkin selkänojakin vaihtuu mustaan vinyyliin kunhan sopiva päällinen tulee vastaan.

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...
Guest Toheltaja

mulla saattaa olla vielä tommosia penkin verhoiluita kahdesta -66 kuplasta pussissa landella. Jätin tarkotuksella jemmaan ku tota samanlaista ei saanu mistään. Molempiin vaihdettiin TMI:n vinyyliset, jotka istu kyl helvetin hyvin. Ja näistä toinen auto museoitiin omistajan toimesta muutama kuukaus myöhemmin...

Link to comment

Kumma kun ei tuota oikeeta verhoilua ole ollenkaan saatavilla vaan pelkästään jotain vinyyli P@skaa jota vielä hyväksytään museoinnissa vaikka semmoista ei ole edes ollu vakiona autossa....

 

Nää mun saa kelvata ihan tämmöisinä. Sopii muun verhoiluun ja eihän ne ole vielä mitenkään reikaleinakaan...

Link to comment

Onhan sitä vinyyliä ollut vakiona autoissa, muualla kuin pohjoismaissa...

 

Ja jos aiot tulevaisuudessa tehdä uudet verhoilut, niin tee joihinkin muihin penkkeihin, noi on liian hyväkuntoiset. Totaalisen rikkinäisiä tai likaisia saa muutamalla kympillä joten kannattaa mieluummin ostaa sellaiset ja täräyttää tmi:t päälle. Tai niin mä tekisin :)

Link to comment
Guest Jussinbussi

Huonosti kuplan tunnette jos sitä vinyyliä paskaksi ja "ei alkuperäiseksi" meinaatte. Omistanu pari ihan suomi kuplaakin alkuperäisellä vinyyli sisustalla. Esim: -66 fontana greyssä monesti musta vinyyli.

Link to comment
Huonosti kuplan tunnette jos sitä vinyyliä paskaksi ja "ei alkuperäiseksi" meinaatte. Omistanu pari ihan suomi kuplaakin alkuperäisellä vinyyli sisustalla. Esim: -66 fontana greyssä monesti musta vinyyli.

 

 

Aivan, mun 67 fontana harmaassa kanssa finyyliä, tosin suola ja pippurikuviolla.

 

Aika hyvät paskavinyyliset penkit tässäkin. Meinaan kun ovat täysin ehyet vieläkin. Kyseinen kupla ollut perheessä uudesta lähtien eli useita vuosia ennen mun syntymää ja tuon auton penkeillä on pikkupoikasena hypitty monet kerrat kumpparit ym jalassa:)

Link to comment
Guest Jussinbussi

Juu loisto valinta esim. lapsiperheeseen kun ei kulu eikä mene niin mikskään.

Meidän Siiri 2v:kin hyppii omassa MR- 66:ssa välin tunninkin yhtä soittoa, ei niin väliä onko kumpparit vai ei..

Ja ei ollut mitenkään tarkoitus ketkuilla kenellekkään, jokainen laittaa mitä tykkää ja niinkuin on hyvä.

Link to comment
Huonosti kuplan tunnette jos sitä vinyyliä paskaksi ja "ei alkuperäiseksi" meinaatte. Omistanu pari ihan suomi kuplaakin alkuperäisellä vinyyli sisustalla. Esim: -66 fontana greyssä monesti musta vinyyli.

 

Hyvä tietää! Omassa -66 kuplassani alkuperäinen väri voisi hyvinkin olla juuri tuo Fontana Grey, ja suurin osa penkeistä on mustaa basket weave -vinyyliä. Myös ovipahvit ovat mustat. Ainoastaan takapenkin selkänoja on aikojen saatossa vaihtunut vaaleaan kangas-vinyyliyhdistelmään. Ajatuksena on kyllä vaihtaa koko sisusta TMI:n harmaaseen vinyyliin.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...