Jump to content

Geländewagen typ-51 1966


Recommended Posts

Kyllä se toimi ihan hienosti. Sehän on kopioitu merkki verstaan työkalusta. :)

 

Alaleuassa on n. 7mm reikä johon tulee eri mittaisia tappeja sitä mukaan kun saranatappi nousee. Yläleuassa on saranatapin mentävä reikä. Muistaakseni 12mm.

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Viime viikonloppuna tuli tuherrettua vähän 2K väriä sisäpinnoille.

DSC_0406.jpg

 

Tänään aloin hiomalla ensin paukkupullo Seesand värikokeen vasemmasta etulokarista sekä hiomalla peltipuhtaaksi siitä kohtaa missä olin oikonu vasaralla lommoa.

 

DSC_0512.jpg

DSC_0519.jpg

Link to comment

Siisti maalauspaikka, olet kait jo henkisesti varautunut "wet sand" operaatioon maalin + kuokkavieraiden kuivuttua/tartuttua:)

 

Toisaalta jos hyville pohjille vetää riittävän paksulti maaleja, tekee vaikka takapihan nurmikolla maalatustakin jälkitöillä upean näköisen kun tietää mitä tekee/yrittää.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Käväisin sen kanssa edes takas pihalla hiomassa varmuuden vuoksi vähän vauhtikselle vähän tilaa ennen moottorin asennusta.

 

20100602002.jpg

 

Lukemattomien mittausten jälkeen viime talvena todettiin tänään että kyllä noi putsarit sinne mahtuu.. :D

 

20100603007.jpg

Link to comment

Totanoin ny täytyy ihan kysyä, että mikä tosta koneesta tekee "Oldspeedin"?

 

Se, että siinä on kolkin kaasarit?

Vai toi TheoDeckerin tarra?

Vai että siinä oli ensin Okrasan tarra?

 

Onkos siis kolkin kone jo tehtaalta lähtiessä "Oldspeed" jos siihen liimaa jonkun repro tarran?

 

-t-

Link to comment

Viime yönä sitten pääsin viimein ajamaan taas. Siirsin sen tallilta kotipihalle. Ajoa noin. 15km. Kaipaa vielä tänään ylioppilasjuhlien välissä vähän säätöä.. :)

 

DSC_0891.jpg

 

Näin tiiviisti noi ilmaputsarit mahtui sinne konehuoneeseen. :)

 

DSC_0892.jpg

Link to comment

Mulla kävi 1600 koneessa noiden putsareiden kanssa sillain, että olivat armotta liian tukkoiset. Auto lakkasi kulkemasta mihinkään ja oli kuin ryyppy täysin päällä olisi ajellut kokoajan. Piti vaihtaa toiset tilalle ja nyt on mietinnässä miten noi öljykylpy/meriheinä sisussysteemit sais korvattua normi paperi suodattimella.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Noniin, reissu Bugruniin meni ihan ok.

Meno paluu omalla koneella Ruotsin puolella riitti ihan hyvin.. :)

 

Nämä kuvta näyttävät aika paljon mitä sääolosuhteita siellä tänä vuonna oli. Tummia pilviä ja vähän aurinkoakin..

 

DSC_0965.jpg

DSC_0955.jpg

 

Pojillakin oli oikea Ähtärilookkeri mukana. :D

 

DSC_0968.jpg

Link to comment
  • 4 weeks later...

Jaahas. Tällä viikolla sitten aloin kaks päivää sitten nostamalla kone pihalle vaihtaakseni vauhtiksen stefatiivisteen kun kone merkkas vähän Bugrun reissulla aina vaan enemmän.

 

Noh, käytiin illalla Huhdan luona hakemassa kaikkee mahdollista tarpeellista ja eilen sitten kaikki taas paikalleen. En ehtiny käynnistää eilen kun aika loppui kun vaimon piti mennä töihin.

 

Tänä aamuna sitten käyntiin ja kaikki oli paremmin kuin ennen. Tosin muutaman kytkin painon jälkeen kuului "naps" ja minä luulin että nyt katkes kytkin vaijeri.. Yritin kiristää sitä mutta ei auttanu joten kone taas lattialle ja siellä sitten se tarvike rengas jonka olin asentanu tähti kytkin asetelmaan keväällä oli levenny...

 

Onneks oli juuri tullu tilattua vara 200mm paineasetelma ja kytkin joten se kiinni ja kone toista kertaa tällä viikolla kiinni..

 

Nyt sitten kaikki vihdoin alkoi pelaamaan ihan okei. Onpahan kokeiltu kunnon moottorijumpaa kahden kone irroitus/asennus päivällä.

Link to comment
Guest Jussinbussi
^

 

Niin itsestäkin on tuntunut että tänä vuonna on tässä harrastuksessa keskitytty tuohon koneen pois ottamiseen ja paikalleen laittamiseen... :-)

 

 

Sama.

Link to comment

Vaimolla tais olla taka ajatus että passittaa mut ajamaan tällä jotta se saa alkaa ajaa ilmastoidulla käyttiksellä... :)

 

Nyt on tullu ajettua aika lailla koko viikonlopun Jeppis Air Meet tapahtuman johdosta ja nyt näyttää kyllä kaikki pelaavan ihan hyvin. :D

Link to comment
  • 1 month later...

Torpin reissu jälkeen tuli asennettua puskurit ennen katsastusta. Etu nivelet pomppas joten sille tuli kuukausi lisäaikaa ajaa... :lol:

 

DSC_1273.jpg

DSC_1284.jpg

 

Näkymä kesämökin ikkunasta. 8-)

 

DSC_1278.jpg

 

Tänä viikon maanantaina meni viimeinen päivä umpeen joten piti jo viime viikolla jotain tehdä asialle. Soitto Huhdalle Kokkolaan ja sieltä tuli tieto että nivelien vaihto maksaisi hurjat 15€ per nivel. Jostain mielenhäiriön takia päätin jättää vaihto tekemättä itse ja ottaa se tarjous vastaan... :lol:

 

Keskiviikko iltana auto kesämökin talliin. Tukivarret irti ja käyttiksen takakonttiin.

20100805.jpg

 

Torstai iltana heti työn jälkeen suoraan Kokkolaan hakemaan vaihto tukivarret ja ne tuli tietenkin asennettua heti samana iltana vaimon tultua iltavuorosta. Mukavaa asentaa tukivarsia lämpökynttilän valossa... :roll: :oops:

 

Ja heti perjantaina konttorille hakemaan leimaa.

 

Nyt kelpaa taas ajella ja päätin vaihtaa T-barsit takaisin loppukesäksi. Pitää vielä kehittää joku näppärä eturekkarin teline varapyöräkotelon alle.

 

DSC_1852.jpg

 

DSC_1847.jpg

 

Lomien jälkeen olen ajellut tällä 80km päivässä töihin ja takaisin jo kohta kahden viikon ajan. :)

Link to comment
  • 5 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...