Jump to content

Miksi juuri nyt ei ahdista yhtään?


Recommended Posts

Guest HessuS

ei ahista ainekaan toistaiseksi.. pihliksen ja maken kanssa tusattiin kupla ajukuntoon..

 

pientä testiajua pitäis suorittaa, jotta näkee pysyykö öljyt sisällä koneessa ja eikun perjantaina kohti mäkistarttia !

Link to comment
  • 2 weeks later...
Siniset hirvet mittasivat 80km/h alueella 148km/h ja silti sain heidän armostaan pitää kortin, kun tuli vähennyksiä kaikesta mahdollisesta.

 

 

Mitä helvetin vähennyksiä, kerro ihmeessä...

 

Tämä kiinnostaisi kovasti, kun tammikuussa halusivat korttini 80 alueella, tyhjällä tiellä 123km/h tapahtuneesta rikkeestä.

 

vähennystä tuli -3km/h.

Pitkällisten neuvottelujen jälkeen sain pitää tsetin,ja

joutuvat kuulemma ottamaan kortin taajaman ulkopuolella yli 39km/h ylityksestä heti

Link to comment

Alkaa olemaan sellaisia ylityksiä et sais ottaa sen lapun lopullisesti pois. Alkaa ahistaa tuollainen käytös maanteillä... Eli tää on väärä topic mulle.

Link to comment
Siniset hirvet mittasivat 80km/h alueella 148km/h ja silti sain heidän armostaan pitää kortin, kun tuli vähennyksiä kaikesta mahdollisesta.

 

 

Mitä helvetin vähennyksiä, kerro ihmeessä...

 

Toivotaan, etten nyt ahdistanut muita.

Lieventäviä tekijöitä oli: hyvä keli, vain hetkellinen ylinopeus eli kiihdytys [(kahden peräkkäisen auton väli siviili-partio), (bussipysäkiltä tuohon nopeuteen)], yksin koko tieosuudella.

Rauhoituksena muille voin sanoa, että tuon nopeus kesti max 1 sekunin. Tapoihin ei siis kuulu jatkuva kaahailu, enkä harrasta katukisailua.

Sakkoon merkittiin nopeudeksi 118km/h

Link to comment
Alkaa olemaan sellaisia ylityksiä et sais ottaa sen lapun lopullisesti pois. Alkaa ahistaa tuollainen käytös maanteillä... Eli tää on väärä topic mulle.

 

Etkö itse aja ikinä ylinopeutta edes kiihdytyksessä?

Kyllä mulla on toinenkin esimerkki, jossa kortti lähti.

40km/h alueella mitattiin 49km/h, josta tuli merkintä törkeä liikenteen vaarantaminen ja kortti oli kaksi kuukautta hyllyllä.

Link to comment
Alkaa olemaan sellaisia ylityksiä et sais ottaa sen lapun lopullisesti pois. Alkaa ahistaa tuollainen käytös maanteillä... Eli tää on väärä topic mulle.

 

Etkö itse aja ikinä ylinopeutta edes kiihdytyksessä?

Kyllä mulla on toinenkin esimerkki, jossa kortti lähti.

40km/h alueella mitattiin 49km/h, josta tuli merkintä törkeä liikenteen vaarantaminen ja kortti oli kaksi kuukautta hyllyllä.

 

 

On varmasti ollut mut ei 68km/h ylimääräistä. Just tuollaiset kaverit tappaa liikenteessä ihan turhaan ihmisiä. Vai pystyt sä jotenkin perustelemaan yli kympin ylinopeuden? En mä ainakaan keksi mitään syytä miks pitäis ajaa vaikka 30km/h ylinopeutta edes hetkellisesti. Kylmästi kortti pois puoleks vuodeks jos on yli kakskymppiä ylitystä. Loppuis monelta kiire.

Link to comment
Alkaa olemaan sellaisia ylityksiä et sais ottaa sen lapun lopullisesti pois. Alkaa ahistaa tuollainen käytös maanteillä... Eli tää on väärä topic mulle.

 

Etkö itse aja ikinä ylinopeutta edes kiihdytyksessä?

Kyllä mulla on toinenkin esimerkki, jossa kortti lähti.

40km/h alueella mitattiin 49km/h, josta tuli merkintä törkeä liikenteen vaarantaminen ja kortti oli kaksi kuukautta hyllyllä.

 

 

On varmasti ollut mut ei 68km/h ylimääräistä. Just tuollaiset kaverit tappaa liikenteessä ihan turhaan ihmisiä. Vai pystyt sä jotenkin perustelemaan yli kympin ylinopeuden? En mä ainakaan keksi mitään syytä miks pitäis ajaa vaikka 30km/h ylinopeutta edes hetkellisesti. Kylmästi kortti pois puoleks vuodeks jos on yli kakskymppiä ylitystä. Loppuis monelta kiire.

 

On niita olosuhteita joskus mita minusta pitaisi katsoa lieventaviksi asianhaaroiksi.... lakia tulkitaan tilanteen mukaan ja niin kuuluukin tehda.

 

Itse paastelin vuosia sitten Volvovanhuksella luta lattiassa moottoritien paasta paahan kun sain puhelun etta vanhempien talo on ilmiliekeissa, isa toissa ja kotona olevaa aitia ei saanut kukaan kiinni millaan, luultiin etta pahimmillaan on savuun pokertyneena siella sisalla. No ei ollu kuitenkaan, oli unohtanu kannykan kotiin ja lahteny kaupungille :)

Ei se onneksi kovin kovaa se volle kulkenu kuitenkaan.

Link to comment
Just tuollaiset kaverit tappaa liikenteessä ihan turhaan ihmisiä. Vai pystyt sä jotenkin perustelemaan yli kympin ylinopeuden? En mä ainakaan keksi mitään syytä miks pitäis ajaa vaikka 30km/h ylinopeutta edes hetkellisesti.

 

Tähän sopis se kuva jeesuksesta lammas sylissään :P

Link to comment
Just tuollaiset kaverit tappaa liikenteessä ihan turhaan ihmisiä. Vai pystyt sä jotenkin perustelemaan yli kympin ylinopeuden? En mä ainakaan keksi mitään syytä miks pitäis ajaa vaikka 30km/h ylinopeutta edes hetkellisesti.

 

Tähän sopis se kuva jeesuksesta lammas sylissään :P

jesuslamb.jpg

Link to comment

Tää on menny mullakin yleensä maantiellä vakkari päällä ohitteluks ja siinä ei ole mitään järkeä jos on muitakin kulkijoita. Vitostiellä ohituskaistaosuus Heinolan jälkeen pohjoiseen on tehotarkkailussa ja jos siinä ohitat 75 ajavaa laillisesti niin menee koko kaistan pituus yhden auton suoritukseksi ja se ei liene noiden levennysten tarkoitus. Tähän miinaan lankesi systerikin meitä maalaisia moikkaamaan tullessaan nyt pyhinä ja pahaksi onnekseen teki yhden tällaisen ohituksen juuri kun tutka-auto tuli vastaan. 32 km ylinopeutta alle kymmenen sekunttia kolmen tunnin matkalla - oikeus voittaa aina :-?

Link to comment

Niin ja köröttelemällä koko kolmen tunnin matkan 75km/h kahdeksankympin sijaan olisi tullut perille 12 minuuttia myöhemmin... myöhästyy vielä koko pääsiäisestä jos ei pääse ohittelemaan yli kolmenkympin ylinopeutta käyttäen.

 

Hyväksyttävää vajaa parin kympin ylinopeus on aamukolmelta tyhjällä moottoritiellä ja toiseksi poliisin suosikkipaikalla = 5 metriä nopeusrajoitusmerkin jälkeen. Kun rajoitus putoaa 80->60km/h, on siinä itselläkin helposti vielä reipas 70km/h vauhtia kun cruisen tipauttaa vähän ennen merkkiä pois päältä (normi hurjasteluvauhti itsellä on 79-84km/h kasikympin alueella).

Link to comment

Nämä mittarin mukaan 79-84 ajavat ovat juuri niitä tientukkijoita. Monesti heillä ei ole hajuakaan todellisesta vauhdista. Monissa autoissa kun mittarit näyttävät +5km/h LIIAN VÄHÄN ja tuloksen nämä 79-84 ajavat noin 75km/h TODELLISTA vauhtia.

 

Turvallisempaa ja sujuvampaa liikenöintiä olis kun kaikki ajais vaikka tasaisen tylsää 85km/h todellista. Monien mittarit näyttäis noin 90km/h lukemia ja turhia ja vaaratilanteita aiheuttavia ohituksia olis PAAALJON vähemmän.

 

Ja tietenkin sitten se tilannenopeus kelien mukaan, eli jos huonot renkaat ja paskaa sataa taivaan täydeltä, ei ole pakko ajaa yhtä kovaa tai pysyy kotona.

 

Mielestäni tyhjällä motarilla aamukolmelta ei ole se turvallisin hetki ajaa ns ylikovaa. Ihmisen aistit ja muutenkin kropan hereillä olemisen taso ei ole parhaimmillaan. Lisäksi jos se motari on täysin tyhjä, tarkaavaisuus voi laskea aivan toiselle tasolle jos olis täysin päiväkirkas ja hiukan liikennettä tiellä jota seurata ja sitä kautta olla vähän skarpimpana ratin takana. Aamukolmen aikaan torkahtaminen ratin taakse on paljon todennäköisempää kuin vaikkapa puolenpäivän aikaan.

Link to comment

levennetylle ohituskaistalle ohittavalle kaistalla pitäisi sallia 50% rajotuksen ylitys... silloin niillä kerkiäisi siitä 75 ajavan tumputtaja sadasta kanssaliikkujasta TURVALLISESTI useampi kuin 1-3 autoa ohitse...

 

Vesa

Link to comment
Nämä mittarin mukaan 79-84 ajavat ovat juuri niitä tientukkijoita. Monesti heillä ei ole hajuakaan todellisesta vauhdista. Monissa autoissa kun mittarit näyttävät +5km/h LIIAN VÄHÄN ja tuloksen nämä 79-84 ajavat noin 75km/h TODELLISTA vauhtia.

 

levennetylle ohituskaistalle ohittavalle kaistalla pitäisi sallia 50% rajotuksen ylitys... silloin niillä kerkiäisi siitä 75 ajavan tumputtaja sadasta kanssaliikkujasta TURVALLISESTI useampi kuin 1-3 autoa ohitse...

 

Vesa

 

Testasin tänään Olarin reissulla ajamalla tasan sen mitä rajoitus sallii, ja täytyy sanoa pääkaupunki seudun liikenteessä, ei tiedä itkiskö vai nussis.

 

Suurimmat vaara tilanteet nopeudella aiheutin minä, eikä noin 10-30km/h ns ylinopeutta ajavat,

saa meinaan kehä teillä pälyillä peileihin kaiken aikaa milloin kolisee persuksiin...

Vanhalla lahden tiellä sama homma, minä junnaan tasan 80km/h ja takana 6 auton jono, jonosta kolmantena oleva auto lähti ohittamaan ja nopeus kaistalle palatessa varmasti yli 100.

Ohituksen jälkeen auto jatkoi matkaa arviolta 90 km/h eli jos olisin ajanut niin kuin valtaosa 10-15 yli niin tuskimpa olisi ohitusta edes tapahtunut.

 

Jeesustelijoille tiedoksi seuraavissa valoissa ohittaja oli kaksi autoa edellä....

Link to comment

On varmasti ollut mut ei 68km/h ylimääräistä. Just tuollaiset kaverit tappaa liikenteessä ihan turhaan ihmisiä. Vai pystyt sä jotenkin perustelemaan yli kympin ylinopeuden? En mä ainakaan keksi mitään syytä miks pitäis ajaa vaikka 30km/h ylinopeutta edes hetkellisesti. Kylmästi kortti pois puoleks vuodeks jos on yli kakskymppiä ylitystä. Loppuis monelta kiire.

 

Tämä on kyllä totta. Olenhan autoilu-urani aikana tappanut yhden naakan, joka on hyvinkin rinnastettavissa ihmiseen. Hyväksyttävämpää on siis rattijuoppous ja taajamassa kaahailu.

Pitäiskö sun miko siirtyä ihan perinteisiin hevosiin. Ei tarvitsis sietää meitä liikenneterroristeja ja saisit edetä rauhallista 40km/h vauhtia. Tosin sillon susta tulee äkkiä se kaahari kevyenliikenteenväylällä. =)

Link to comment
Nämä mittarin mukaan 79-84 ajavat ovat juuri niitä tientukkijoita. Monesti heillä ei ole hajuakaan todellisesta vauhdista. Monissa autoissa kun mittarit näyttävät +5km/h LIIAN VÄHÄN ja tuloksen nämä 79-84 ajavat noin 75km/h TODELLISTA vauhtia.

 

Todellisista nopeuksista on tietysti kyse. Kyllä mä kellonajoistakin puhun todellisen ajan mukaan enkä jänkkää sen tunnin päivässä jätättävän vaarin vanhan kaappikellon aikaa. (Mulla on autoissa yleensä vähintään ajopiirturi ja GPS auton nopeusmittarin lisäksi, et eiköhän ne todelliset nopeudet ole hallussa).

 

Pointtina lähinnä, että jos on myöhässä lähtenyt niin ei sitä aikaa (liikenteen seassa) ajamalla saa kiinni. Parempi vaan tyytyä olemaan myöhässä ja lähteä seuraavalla kerralla aikaisemmin.

Link to comment

On varmasti ollut mut ei 68km/h ylimääräistä. Just tuollaiset kaverit tappaa liikenteessä ihan turhaan ihmisiä. Vai pystyt sä jotenkin perustelemaan yli kympin ylinopeuden? En mä ainakaan keksi mitään syytä miks pitäis ajaa vaikka 30km/h ylinopeutta edes hetkellisesti. Kylmästi kortti pois puoleks vuodeks jos on yli kakskymppiä ylitystä. Loppuis monelta kiire.

 

Tämä on kyllä totta. Olenhan autoilu-urani aikana tappanut yhden naakan, joka on hyvinkin rinnastettavissa ihmiseen. Hyväksyttävämpää on siis rattijuoppous ja taajamassa kaahailu.

Pitäiskö sun miko siirtyä ihan perinteisiin hevosiin. Ei tarvitsis sietää meitä liikenneterroristeja ja saisit edetä rauhallista 40km/h vauhtia. Tosin sillon susta tulee äkkiä se kaahari kevyenliikenteenväylällä. =)[/q

 

Ei sitä tarvi ajaa tasan sallittua nopeutta mut vittu jos sul on esim yli 40km/h tunnissa ylinopeutta niin sitä ei voi millään perustella. Siinä kohtaa, kun joku läheinen kuolee sen takia et joku kusipää pelleilee tuolla liikenteessä niin viimeistään alkaa miettimään noita juttuja ihan eri tavalla. Sitä voi käydä esim jossain radalla leikkimässä jos sellainen tarve on...

Link to comment

Ei sitä tarvi ajaa tasan sallittua nopeutta mut vittu jos sul on esim yli 40km/h tunnissa ylinopeutta niin sitä ei voi millään perustella. Siinä kohtaa, kun joku läheinen kuolee sen takia et joku kusipää pelleilee tuolla liikenteessä niin viimeistään alkaa miettimään noita juttuja ihan eri tavalla. Sitä voi käydä esim jossain radalla leikkimässä jos sellainen tarve on...

 

Ja valitettavasti olen jälleen erimieltä asiasta. Jos kiihdytys kestää reilut 7 s, jonka jälkeen vauhti tiputettu suurimpaan sallittuun parissa sekunnissa. Tekee siis koko tapahtumalle 10 sekunnin aikajanan.(=ilmeisesti sama, kun kiihdytät siihen 60km/h). En näe tuossa varsinaista vaaratilannetta maantiellä. Onko voimakas kiihdytys synonyymi pelleilyn kanssa?

Ja mitä tulee tapaan ajatella, niin siskoni on jäänyt volvon yliajamaksi. Ylinopeutta ei ollut kuskilla kuin reilu 10km/h (taajamassa), mutta radio oli niin kiva, että unohti seurata liikennettä. Kumpi siis pahempi: ylinopeus vai keskittymisen puute?

 

Kaippa olen nyt toiminut tahtomattani tarpeeksi trollina. Kettu kuittaa.

Link to comment

Muutaman vuoden kestänyt sählääminen ja hakeminen päättyi viimein. Me saatiin perheenlisäystä! :)

Eli nyt on pihalla '68 Kleinbus odottelemassa hienosäätöä, hipistelyä, pientä remonttia ja sitten kesäisiä reissuja.

Aijaijai kun on hyvä mieli! :)

Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...