Jump to content

1600 Variantti -66 eli Napoleon, kavereille Napsu.


Guest MillaI

Recommended Posts

  • Replies 223
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Guest MillaI

Kävin kokeilee Napsua ja se käynnityi tokalla yrityksellä. Akkua ei siis tarttenut ladata. Perjantaina tai lauantaina käyn hakee sen ja mietin sit sen kohtalon taas uusiksi.

Link to comment
Guest MillaI

Kävin hakemassa kasan öljyvuodontukkimistavaroita Keiteleestä.

Perjantaina haen vempeleen ja alan sit paikoittamaan ruosteita ja vaihdan nuo putket ja asennan radion (tosi tärkee katsastuksen kannalta...).

Pitää mun kyl saada ne etupurkurin kannattimet jostain ennen kun alan ajelee. En osaa itse tehdä sellaisia.

Ehkä joudun laittaa sittenkin tilauksen T3D:hen.

Link to comment
Guest MillaI

Mä en edes tiedä mikä on teleskooppimalli?

Mulla on EHKÄ (iso EHKÄ) tiedossa yhdet, mut jos ei ole, niin tiedän kenen puoleen kääntyä! :D

Link to comment

Jos käytät tiivisteen uudelleen, niin painelet sisäpuolelta huulen karmin yli ikään kuin ulos päin. Sopiva työkalu on tylppä ja kulunut ruuvimeisseli. Jossakin vaiheessa pystyt nostamaan lasin tiivisteineen pois.

 

Takaisinlaitto menee niin, että nailonnaru tiivisteen huulloksen sisälle, fairyä voiteluaineeksi, toinen painaa lasia ulkopuolelta ja toinen vetää narua pois niin, että tiivisteen huuli tulee sisälle. Kun tekniikan hiffaa, ei paha rasti.

Link to comment
Mulla on uusi tiiviste.

Minkä paksusta nailonnarua, 4mm?

jotakuinkin 4 mm, 3?

Ole sitten varovainen, eli malta kun vedät narua pois.

Se on tietty tiukassa ja pitää muistaa ettei vedä sitä väkivalloin suuressa kulmassa tiivisteeseen nähden, ettei se pureudu tiivariin ja vedä siihen palkeenkieliä.

 

Sulla siis uusi tuulilasi kun puhut vaihdosta - päättelin.

Oletko mallannut uutta lasia ilman tiivaria ja vanhaan lasiin nähden?

Voipi olla useidenkin millien heittoja versus vanha, ja jos isompi, on vaihto suurempi urakka. Itse jouduin hiotuttamaan alakulmista pari milliä pois jotta sain paikoilleen. Ja on vieläkin ehkä aavistuksen liian iso, koska istuu vain 99%:sti => tiivisteessä pieni "huullos" => pääsee kovalla sateella kovassa ajossa vettä tiivarin väliin.

-J

Link to comment
Guest MillaI

Mulla on käytetty lasi vanhan tilalle.

En ole suuremmin päässy kokeilee sitä. Olen kyl jo etsinyt valmiiksi nettisivun mistä tilaan sit ihan uuden! :D

Link to comment
Guest MillaI

Nyt on neljästä katsastuksessa huomautetusta "viasta" kaksi korjattu. Eli suurin öljyvuoto on korjattu ja varoituskolmio on takaluukussa. Nyt vielä tuulilasi ja ruosteet. Toivottavasti tuulilasi vaihtuis huomenna ilman suurempia ongelmia, kun on kerta noita sateita luvattu. Huomenna yritän asentaa radionkin (Blaupunkt -66) jotta sais menoon vähän muutakin meteliä kuin moottorin metelin ja lasten huuto...

Ruosteiden kimppuun hyökkään sunnuntaina tai maanantaina. Jee!

Link to comment
Guest MillaI

Radiota en vielä saanu kiinni, kaiuttimen kyl sain.

Tuomaksen avustuksella saatiin jotenkuten "uusi" tuulilasikin.

Nyt olis sit enää ruosteet, niin ja pitäis tarkistaa et kulkeeko tuo kaikilla pytyillä?

Link to comment

Moottorirempan tekee hyvin ja järki hinnalla 0405153867 Hese ja on niitä koneita rakennellu jo kolomattakymmentä vuatta joten osaamista ja tarkkuutta löytyy sekä piitkä talavi aikaa. Kuljetukset järjestyy ku kehittelee ja sopii niin ihimeitä tapahtuu. Niin tekee laatikkoremppoja, jarruremppoja mutta pääasiassa moottoreita yms. yms. osiakin uusia on ja lisää tulee tarvittaessa.

Link to comment
Guest MillaI

Käytiin Napsulla eilen kaupassa ja hyvin keräsi katseita, etenkin kun Tuomaksen risulasi tuli perässä! :D

 

En mä edes tiedä et mistä tietäis et kulkeeko tuo kaikilla pytyillä?

Pitää kai ottaa videota ja laittaa Youtubeen ja kysellä ihmisiltä.

Ajaa en tolla taas saa enää kun siirtolupa oli vain kaksi päivää.

Link to comment
Guest MillaI

kiitos Tipi neuvosta!

 

Mä en vaan sit osaa olla purkamatta autoja...

Piti vaan korjaa tuulilasi ja öljyvuoto, ja sit asentaa radio ja verhota ja vähän hitsaa reikiä umpeen...

Nyt ei tartte vielä verhoja miettiä, eikä radiota...

post-3756-13888362200749_thumb.jpg

post-3756-13888362200996_thumb.jpg

post-3756-13888362201226_thumb.jpg

Link to comment
Guest MillaI

Millä aineella voisi tiivistää tuon pakoputken liitoskohdan? Viimevuonna laitoin jotain mössöä liitokseen että ei niin kauheesti pitäis ääntä tuo mörkö, mut nyt se aine varisee kuin paperi sieltä pois?

 

Tilasin vähän petiä Napsuun... Ei tartte niin paljon hitsata nyt.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest MillaI

No jotain oon saanu kasaan.

Kolme lokaria on melkein valmis (yksi on vielä kiinni ja homma aloittamatta).

Ja etupuskurin kannattimien reiät on uusittu. Siis ne ruostuvat hommelit.

Nyt odottelen että posti toisi uuden kynnyksen kuskinpuolelle jotta saan uusittua sen ilmahomman.

Ja postissa on tulossa myös kaikki lokareid´hin liittyvät tiivisteet.

 

Osan pelleistä sponsoroi Barn! Kiitos!

Link to comment

Toi sisustan tuleen syttymisen pelko on ns. perse edellä puuhun tyyppinen ongelma.

(anteeksi karkeahko kielikuva)

jos sisusta vaarassa on se kuitenkin pitänyt irroittaa homman tieltä, että pääsee

suojamaalaamaan kovalla vaivalla tehty korjaus molemmin puolin??

Link to comment
Guest MillaI

Siis tietty mä olin vähän repiny noita kamoja edestä, mut on tuo ihan eri puuhaa kuin täysin riisutun auton hitsaus.

 

Nyt pelkään että rinsessa Viccanin häät kohta peruuntuu. Jos meinaan Kalle tajuaa että kuinka paljon on ruotsinmaata mun autotallin lattialla, niin kohta se tulee hakee omansa takas!

Nuo kynnykset on niin monta vuotta tuota irtomaata keränny, että on mahtanu ruåtti pinenentyä kunnolla. Lähettäiskö maan takas UPS:llä vai Matkahuollolla? Pitää ehkä ensin soittaa Kallelle?

Link to comment
Guest Barn

Anna Jutalle..siis ne maat niin Jutta heittää ne suomenlahteen niin pääsee ajamalla Mantorppiin;

 

 

Siis tietty mä olin vähän repiny noita kamoja edestä, mut on tuo ihan eri puuhaa kuin täysin riisutun auton hitsaus.

 

Nyt pelkään että rinsessa Viccanin häät kohta peruuntuu. Jos meinaan Kalle tajuaa että kuinka paljon on ruotsinmaata mun autotallin lattialla, niin kohta se tulee hakee omansa takas!

Nuo kynnykset on niin monta vuotta tuota irtomaata keränny, että on mahtanu ruåtti pinenentyä kunnolla. Lähettäiskö maan takas UPS:llä vai Matkahuollolla? Pitää ehkä ensin soittaa Kallelle?

Link to comment
Guest MillaI

Jutta tulee kohta käymään niin heitän Kyllikin lattialle maat!

 

Onko tuohon listan kiinnitykseen jotain jippoa. Yritän siis tohon rungon ja lokarien väliin väsätä uutta sitä kumihommaa. Laitetaanko se niin että ensin laitetaan ruuvit hollille, sitten lista ja sit kiristetään, vai ootteko jotenkin sen ensin kiinnittäny runkoon tai lokariin?

Link to comment
Guest MillaI

Kiitos Tipsu!

 

Mites kuskin oven sais irti? :D

Vaikee vaihtaa kynnys kun ovi on paikoillaan.

Vähän tiukassa on ruuvit kun ei ole ikinä avattu...

Link to comment
Guest MillaI

Joo, mä löysin tuon kun Jutta kuvaili sen muodon.

 

Iskin itseäni käteen ja en suostu enää koskee koko *"#¤"#ään!

 

Eli kuumentamalla sitten.

Link to comment
Guest MillaI

Taas löytyi jotain ruåttalaisia sidostesukkia kun oikean takalokarin poistin? Hassuja nuo naapurit!

 

Ei niin kauheesti hommaa enää, jos ei lasketa sitä kuskin kynnystä...

 

Kyllä mä tällä BIF:iin pääsen...

post-3756-13888362288687_thumb.jpg

post-3756-1388836228898_thumb.jpg

post-3756-13888362289282_thumb.jpg

Link to comment
Guest MillaI

Olis kova tietää mitä mun otsassa lukee kun ei mikään onnistu?

Jorma siellä ainakin on ja iso!

 

Ihmettelin kun ei T3D:lle tekemääni tilausta kuulu, vaikka luottokorttitiedoissakin on jo ajat sitten merkintä ostoista.

Toissa päivänä sit meilillä asiaa kiltisti tiedustelin, niin äsken tuli vastaus.

Kertoivat että Oho, ensin odotettiin sun tilaukseen yhtä peltiä. Sit kuultiin että ei sitä saa enää ja sit unohdettiin sun tilaus kokonaa... Jee!

Mun kohtalo.

Nyt kuulemma lähtee paketti pikaisesti tulemaan.

 

On jo niin iso jorma ottassa kaiken kakan jälkeen että tarttis jo über hyvää palvelua ja hoitoa. ;D

Koska olen sen arvoinen!

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...