Jump to content

Linda, eli -72 pallis.


Guest MillaI

Recommended Posts

Guest MillaI

Lindan aukeava sivuikkuna on myynnissä. Siinä on pieni helposti korjattava vika.

Myyn sille joka tarjoaa eniten, paitsi jos hinta jää liian alhaiseksi.

Link to comment
Guest Hannuak
Lindan aukeava sivuikkuna on myynnissä. Siinä on pieni helposti korjattava vika.

Myyn sille joka tarjoaa eniten, paitsi jos hinta jää liian alhaiseksi.

 

 

Minkälainen ikkuna, minkälainen pieni vika?

Link to comment
Guest MillaI

Eli tollanen ikkuna.

Nyt tossa oleva tiiviste ei ole tarkoitettu tolle ikkunalle, joten se ei istu oikein.

Tiiviste ei tule kaupan mukana.

Vika on tuo, että toisessa kuvassa oleva kahva jolla toisen puolen ikkunaliuskat aukeaa, lonksahtaa pois paikoiltaan. Tai siis sellane osa lipeää pois paikoiltaan että tuo kahva vaan heiluu eikä ikkuna aukea. Silloin myöskään ei ikkunaa saa "lukkoon", eli esim. käden voi työntää sisään.

Vika pitäis olla korjattavissa helposti, mut mä en jaksa korjaa, koska en tykkää tuosta ikkunasta muutenkaan.

Eli myynnissä on, otan sen varmaan pois lähiaikoina autosta.

post-3756-13888363388401_thumb.jpg

post-3756-13888363388581_thumb.jpg

Link to comment
Guest MillaI

Ei tohon mun tietääkseni kuulu kuin yksi tiiviste.

Laitetaan samoin kuin tavis ikkunat, mut tiivisteen profiili on erilainen.

 

Nii ja ei ole sateella satanu sisään ja eikä pahemmin humise ajaessa.

Link to comment
Guest MillaI

Mulla ei ole virallista tietoa tosta tiivisteestä, mut mulla tuo ikkuna on pysyny hyvin paikoillaan tavallisen ikkunan tiivisteellä. Ainut tietty et kulmista irvistää kun ei ole oikea profiili.

Tietääköhän joku paremmin?

Link to comment
Guest MillaI

Aikani kuluksi laskin että Lindalla on jo katsastuksen (26.4.) jälkeen ajettu 2200km.

Aikas hyvin kun ottaa huomioon et työmatkat ajan duunin autolla ja pidempiä reissuja ei olla tehty.

Enää 14 km, niin mittari pyörähtää ympäri!!

 

Tänään korjasin oman mokan.

Oltiin ihmetelty kun ohjauksessa on noin 1/4 kierrosta tyhjää. Eli aina kääntyessä ensin käänsi tyhjää neljänneskierrosta kunnes alkoi renkaat kääntyä.

Se alkoi tänään sit v*?%%uttaa joten päätin korjata vian.

Parin tekstarin ja puhelun jälkeen tiesin suunnilleen miten se korjataan.

Ohjeita noudattaen löysäsin simpukan kyljessä olevaa ruuvia ja kiristin sen keskellä olevaa jutskaa.

Sit käytiin koeajolla ja pettymykseksi huomasin et tyhjä on edelleen, mut ratti on kankee.

Sit taas vähän löysäsin keskiruuvia ja nyt ei ollu kankee, mut oli edelleen tyhjää.

Siinä sit maassa makasin ja mietin et mikä Lindaa vi%¤&&aa.

Sit tajusin pyörittää sormin sitä kumista lärpykkää, jossa on kiinni se ohjaustanko, ja ilokseni huomasin että koko simpukka on irti!

Eli yksi blondi (punapää) on sit unohtanu kiristää ruuvit kun olin yrittäny saada koko simpukan irti rempan aikoihin. En saanu sitä siis irti, joten unohdin kiristää ruuvit!

Ehkä taas opin tästä jotain, tai sit en...

Link to comment
Guest MillaI

Mulla on tapana myöntää virheeni, niin töissä, kuin vapaa-ajallakin! :D

 

Samalla korjaantui äänimerkin vika, sekun tuppas huutaa aina kun käänsi rattia!

Olin joutunut tuon takia irroittaa äänimerkin piuhat! :DD

Link to comment
  • 4 weeks later...
Samalla korjaantui äänimerkin vika, sekun tuppas huutaa aina kun käänsi rattia!

Olin joutunut tuon takia irroittaa äänimerkin piuhat! :DD

 

Tämä on klassinen. :)

 

Yleensä kyllä syynä on kovasti väsynyt rättinivel joka elää liikaa ja päästää pultinkannat nappaamaan toisiinsa kun vääntää -> maakosketus ja äänimerkki (niinkuin minulla KG:ssä). Uusi rättinivel on jo pöydällä.

 

Mutta kiva havaita että tuli kuntoon, nyt kelpaa ajella. :)

Link to comment
  • 3 weeks later...
Guest MillaI

Linda suoriutui ekasta ulkomaan matkastaan loistavasti!

Saaremaalla Eestissä kurvailtiin 5 päivää.

Kerran pikkuteitä ajaessa irtosi startin apiko, joka sit hetkellisesti aiheutti sydämentykytyksiä kun ei startti inahtanutkaan.

Onneksi pienellä mietinnällä tajusin et ei se mikää muu voinu olla, joten ei tarttenu sinne pikkutienpäähän, merenrantaan tilatata teiden ritaria.

 

Ohessa kuva Lindasta ja lapsista ekana aamuna yöpymispaikan pihassa.

post-3756-13888363543684_thumb.jpg

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Guest MillaI

Alkaa jo pikkuhiljaa pukkaa remppaa kun 7000km on ajettu.

Perästä vuotaa niin paljon öljyä, et pakoputki käryää.

Kytkimen ja käsijarrujen suojaputkia pitää vahvistaaa kun K-raudan huonekaluputki ei olekkaan kestävää? :D

Ja taitaa olla edessä moottorinkin irrotus talvella kun se syö niin paljon öljyä.

Eli moottorin huolto tai uusi moottori?

 

Siitä se taas lähtee mopo käsistä, mut en maalaa tällä kertaa!

Link to comment
  • 1 month later...
Guest MillaI

Pieniä korjauksia jo tehty neitiin.

En kyl itse tehny kaikkee, vaan käännyin Jorkkapapan ja Vinhawaunun puoleen.

Kiitos molemmille hienosta palvelusta!

 

Linda menee mainoskuvauksiin tiistaina ja sen kunniaksi laitoin uudet hienot punaiset synttärilahjaksi saadut turvavyöt.

Nyt vaan toinen turvavyö temppuilee.

Molemmat on asennettu ihan samalla tavalla, mut pelkääjän puolen vyö ei meinaa millään tulla ulos. Huomasin et jos käsin jarrutan sitä kelaa missä vyö on, niin se tulee helpommin ulos?

Mitä sille vois tehdä et alkais toimii hyvin?

Palautetaanko koko turvavyö vw heritageen?

 

Jännä nähdä kuka bongaa Lindan eka telkkarista! :D

Link to comment

Turvavyön rullan asennuskulma on väärä jos ei tule kelasta ulos,koita kääntää hieman eri asentoon ja samalla vetää sitä.

 

 

 

 

 

 

Pieniä korjauksia jo tehty neitiin.

En kyl itse tehny kaikkee, vaan käännyin Jorkkapapan ja Vinhawaunun puoleen.

Kiitos molemmille hienosta palvelusta!

 

Linda menee mainoskuvauksiin tiistaina ja sen kunniaksi laitoin uudet hienot punaiset synttärilahjaksi saadut turvavyöt.

Nyt vaan toinen turvavyö temppuilee.

Molemmat on asennettu ihan samalla tavalla, mut pelkääjän puolen vyö ei meinaa millään tulla ulos. Huomasin et jos käsin jarrutan sitä kelaa missä vyö on, niin se tulee helpommin ulos?

Mitä sille vois tehdä et alkais toimii hyvin?

Palautetaanko koko turvavyö vw heritageen?

 

Jännä nähdä kuka bongaa Lindan eka telkkarista! :D

Link to comment
Guest MillaI

Lindan päivä filmikameroiden edessä on onneksi jo ohi.

Mua varmaan jännitti enemmän, kun heräsin jo 4.40 miettii asiaa.

Neiti vähän oikutteli ja lopetti starttaamisen kesken kuvausten. Liekö he kuluttivat akun loppuun ja sit yrittivät startata kaapeleilla hupiakusta?

Mene ja tiedä, työntämällä kuulemma lähti käyntiin.

Itse sit starttasin sen hakiessa kaapelilla helposti.

 

Nyt on kuiteskin neiti tallin suojissa ja odotellaan milloin rupee perä näkymään maikkarilla.

 

Linda lähtee kauden viimeiseen "tapahtumaansa" perjantaina ja sunnuntaina menee seisontaan.

Tylsää kun talvi tulee!

Link to comment
  • 4 weeks later...
  • 2 months later...

Ohhoh mitä löysinkään, tämä auto on muuten ollut minulla hetken aikaa kunnes möin sen pois 2004 kesällä. Kuvia löytyy, samoin kuin muutama hauska tarinakin :) Tiesitkö muuten että tämä neiti on toiminut alunpitäen ambulanssina? Auton mukana ollut tyyppihyväksyntäpaperi on tainnut jäädä jonnekin matkan varrelle tämän 8 vuoden aikana, siinä nimittäin luki Volkswagen-27 Krankenwagen sekä siihen oli myös eritelty autossa olevat erikoisvarusteet. Linda on alkuperäisesti rekisteröity 5 hengen henkilöautoksi jossa on ollut lisäksi 3 sairaspaikkaa :)

Link to comment
  • 3 months later...
Guest MillaI

Lindukka alkoi temppuilee!

Talven jälkeen lähti tallista ilman mitää kommerverkkejä, mut nyt joko akku ei lataudu, tai se purkaa johonkin.

Oon nyt muutaman kerran saanu heilutella kaapeleita parkkipaikoilla.

Ny en sit vielä tiedä et onko akussa vika, vai laturissa tai sit siinä jossain säätimessä/releessä johon mulla on piirretty sydän! :D

Vai purkaako vaan jonnekkin virrat?

Ottakaahan Kiikalaan työkaluja mukaan! :D

Link to comment
Lindukka alkoi temppuilee!

Talven jälkeen lähti tallista ilman mitää kommerverkkejä, mut nyt joko akku ei lataudu, tai se purkaa johonkin.

Oon nyt muutaman kerran saanu heilutella kaapeleita parkkipaikoilla.

Ny en sit vielä tiedä et onko akussa vika, vai laturissa tai sit siinä jossain säätimessä/releessä johon mulla on piirretty sydän! :D

Vai purkaako vaan jonnekkin virrat?

Ottakaahan Kiikalaan työkaluja mukaan! :D

 

tätä enoo itte kokeillu,mutta kuulemma akun purkamisen vois testata niin että ottaa

- akunkengän irti ja siihen väliin (akun ja maajohdon)perus sähkökynä,ja jos sähökynä palaa niin jossain on vikaa,ja vikaa vois paikantaa nykimällä sulakkeita yxi keralla

irti ja sen propun kohdalla jossa lamppu sammuu sen takana vika.

Link to comment
Lindukka alkoi temppuilee!

Talven jälkeen lähti tallista ilman mitää kommerverkkejä, mut nyt joko akku ei lataudu, tai se purkaa johonkin.

Oon nyt muutaman kerran saanu heilutella kaapeleita parkkipaikoilla.

Ny en sit vielä tiedä et onko akussa vika, vai laturissa tai sit siinä jossain säätimessä/releessä johon mulla on piirretty sydän! :D

Vai purkaako vaan jonnekkin virrat?

Ottakaahan Kiikalaan työkaluja mukaan! :D

 

tätä enoo itte kokeillu,mutta kuulemma akun purkamisen vois testata niin että ottaa

- akunkengän irti ja siihen väliin (akun ja maajohdon)perus sähkökynä,ja jos sähökynä palaa niin jossain on vikaa,ja vikaa vois paikantaa nykimällä sulakkeita yxi keralla

irti ja sen propun kohdalla jossa lamppu sammuu sen takana vika.

 

Kello ja nyky radiot vie normaalisti vähän sähköä eli ne pitää ottaa pois ennen kuin tuollaisia kikkoja rupeaa koettamaan.

Link to comment
  • 2 years later...
Guest MillaI

Nonni!
On aika vähän vierähtäny!
Nyt Linda ei ole ajossa ollenkaan, kuluttaa liikaa bensaa.

Neidin nelkun moottori tulee siis myyntiin.
Moottori on vielä hanurissa kiinni. Moottori on ihan kunnossa muuten, paitsi et se on horo.
Kuluttaa bensaa ja öljyä aika paljon...
Hienosti lähti käyntii talven seisomisen jälkeen, ku jouduin siirtää sitä jotta sain kolkin liikenteeseen.

Samalla etsin Lindaan moottoripeltejä, ku siihen tulee seuraavaksi ykköstyypin moottori.
Mitä peltejä tartten ja käykö mitkään kuplan pellit suoraan?

Link to comment

Huollettu/rempattu nelkkukone on luotettava ja vahva vakionakin eli kannattaako vaihtaa type ykköseen.

 

Luotettavan virikoneen jossa sopivasti tehoa ja vääntöä maksaa enemmän kuin vakiotelkun isompikin remppaus.

 

Ylläoleva on  vain oma mielipiteeni.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...