Jump to content

Linda, eli -72 pallis.


Guest MillaI

Recommended Posts

 

 

 

Jos pakki menee päälle vaikka kakkosta yrittää, niin keppi on liikaa vasemmalla (olihan tää samanlailla lattiassa kahella pultiulla ku kuplassaki?). Koita löysätä ruuveja, ja paina keppiä ja aluslevyä niin paljon oikealle kuin se menee. Kiristä pultit. Jos ei auttanut, niin voit viilata reikiä sen verran että saat kepin siirtymään riittävästi oikealle. Normaalisti reikiä ei tarvitse viilata, yleensä syy on jossain muualla, mutta tuolla konstilla saat sen toimimaan.

Kiitti vinkistä metake, itse pähkäilly saman ongelman riivaamana.

Ja Milla eikai noi vaihteet leiman saantiin vaikuta, raaputtaa vaan vaihdehepin nuppiin uuden kaavion;)

Link to comment
Jos pakki menee päälle vaikka kakkosta yrittää, niin keppi on liikaa vasemmalla

 

Kerpele, meni ilmansuunnat sekaisin kun tarkemmin miettimättä kirjoittelin mitä sattuu..

 

Korjaus edelliseen, eli jos pakki menee päälle liian herkästi, niin keppi on liikaa oikealla, ja sitä pitää siis siirtää vasemmalle.

Link to comment

Käytännössä kai on niin, että heijastinteippi ei kelpaa, muuten kai menettelee ...

 

Jos nyt ihan pikkuasiaa ryhdytään nokkimaan, niin mikäli autossa on ollut alunperin e-hyv. varusteet, kuten valot, ei tätä saa käyttöönoton ajankohdasta riippumatta myöhemmin 'heikentää'. Volkkari taisi saada ee:t valoihinsa joskus '60-luvun lopulla?

Link to comment
Guest MillaI

Linda siis kävi eilen leimalla.

Ei sitä sit tullu vielä.

Mun korjauksista ei ollu homma kiinni, vaan edellisen omistajan kämmistä.

Eli kun neitiin on aikoinaan vaihdettu nelkun moottori, niin sitä ei ollu muutoskatsastettu.

Kun saan katsastajalle hänen haluamansa tiedot, niin leima on paperissa.

Muutoskatsastin samalla Lindan alkuperaiselle katolle ja 5 paikkaiseksi.

Linda oli ennen 2 paikkainen henkilöauto ja viisi henkisessä perheessä sillä ei ole paljoa virkaa.

Toivottavasti saan tällä viikolla tarvittavat paperit kasaan, jotta saisin Lindan leimalle ennen Olaria.

 

Jee! Kesä!

Link to comment
Mun korjauksista ei ollu homma kiinni, vaan edellisen omistajan kämmistä.

 

Eipä se välttämättä kämmi ole ollut, ei ole vaan viitsitty muutoskatsastaa. Harva nykyajan katsastusmies bokserimoottoreiden eroja tunnistaa. Sanoitko asian itse vai tunnistiko katsuri jostain?

 

Onnittelut projektin yhden etapin saavuttamisesta :)

Link to comment
Guest MillaI

En mä katsastajalle puhunu sanaakaan ennen katsastusta.

Annoin avaimet konttoristille ja ulkona, kauhusta kankeena odotin.

 

Nyt sit odotan viikon et tuleeko tietoa ja jos/kun tietoa ei tule, niin menen sinne vw centeriin ens viikolla uudestaan.

Miksi tälläset jutut käy aina mulle?

Link to comment

Pervo katsari kun kiusaa tyttö lasta..

 

 

En mä katsastajalle puhunu sanaakaan ennen katsastusta.

Annoin avaimet konttoristille ja ulkona, kauhusta kankeena odotin.

 

Nyt sit odotan viikon et tuleeko tietoa ja jos/kun tietoa ei tule, niin menen sinne vw centeriin ens viikolla uudestaan.

Miksi tälläset jutut käy aina mulle?

Link to comment

Oisit menny lirkuttelee katsarin pään sekaisin niin ois unohtunut tommoset konehommat, toki hyvähän ne paperit on olla kunnossa, ei tarvii hikoilla joka kerta.

 

Miten muuten selviääkö pelkällä käynnillä vai pitääkö oikein varata maksullinen aika papereille, rahan ne kuitenkin ottaa uusien papereiden kirjoituksesta.

 

(Offia.. Imatran A-katsastuksessa on kuulemma nais-katsari)

Link to comment
Guest MillaI

Menee samalla maksulla.

Ei kirjoittanut mulle vielä uutta otetta, vaan veti kynällä muutosmerkinnät. Olin jo maksanut muutoskatsastuksen katon ja matkustajamäärän takia.

Eli ei tarttis kuin kiikuttaa paperit konttorille ja olis leimaa vaille valmis!

 

Ei ole vielä soittanut kiltti vw-setä...

Link to comment
Guest MillaI

Asuuko lähettyvillä ketää hyvää kaasarin säätäjää, joka osais Lindan kaasareita säätää ennen Olaria?

Neidin pylly paukkuu siihen malliin, et en viitsisi sillä ajella...

Link to comment
Guest MillaI

Osaako kukaan sanoo mikä mahtaisi Lindaan vituttaa, kun se paukuttelee vaan liikkeessä?

Kokeilin ensin paikoillaan kaasuttelua ja neiti ei paukuttanu yhtään. Sit kokeilin ajaa eteenpäin ja peruuttaa niin sitä enemmän paukuttelu, mitä enemmän kierroksia?

Missä mättää?

Link to comment
Guest MillaI

Päivän kohokohdat ja ei niin kohokohdat...

 

Ensin soitti vw-setä ja ilmoitti et ei voi mulle todistusta kirjoittaa, kun ei löydä faktaa.

Antoi vaan vw maahantuonnin tekniikan numeron.

 

Sit marssin katsastuskonttorille Turolta ja Jormalta saadut opukset kainalossa.

Katsastus setä ihmetteli mun opuksia ja sanoi et yleensä vw-setä kirjoittaa todistuksen..

Kerroin et eipäs kirjoitakkaan.

Katsastus-setä sit otti mun paperit ja meni kahvitauolle ja tuli sieltä varttia myöhemmin leimattu rekisteriote kainalossa!

JEE!

 

Mut sit iltapäivän pilas se, et lähdin polleena hakee lapsia tarhasta Lindalla, niin neitipä päätti et nyt nautitaan ja mennään tyylillä ja hävitti kolmos ja nelos vaihteet, joiten ajoin 80 alueella 30...

Olin tosi iloinen kun kauklahdenväylällä alkoi jonoa kertyä...

 

Tyhmät vaihteet, mitä niillä tekee...

Link to comment
Guest Jutta

Lindalle onnittelut Kyllikiltä ja Eikka-mallilta leiman johdosta mamman synttäripäivänä. Ja tervetuloa pahamaineiseen leiriin!post-3035-1388836321404_thumb.jpg Perheportretti päivitetään pikimmiten.

Link to comment

Ei ole kokemusta palloista, mutta kuplassa lähtisin ensin katsomaan vaihteensiirtäjän puslien kuntoa. Ihan ensimmäisenä vois katsoa onko vaihteensiirtäjän ja lätkämailan välissä oleva pusla kulunut tai peräti ruuvi jolla lukitaan lätkämailaan löysällä.

Link to comment
Guest MillaI

Nyt on vaihteet kunnossa ja eilen ja tänään on yhteensä ajettu lähemmäs 200km.

Hienosti neiti kulkee.

Joitain pikkujuttuja taas ilmeni, mut ne on nopeasti korjattavissa.

Vilkku ei aina tahdo alkaa vilkuttaa ja iskarit kolahtelee, eli Aircooletilta ostetut olis jo aika laittaa paikoilleen.

Takaluukun lukko oli aluksi kauheen jäykkä, mut nyt se meinaa irtoo kokonaan.

Link to comment

Kyllä sen 16 siihen voi laittaa, mutta laita ennemmin 10. Koetan selvittää mikä siihen kuuluu, että paljonko moottori tarvii virtaa..

 

EDIT: Siihen kuuluukin 16A sulake, joten laita sinne sellainen.

Link to comment
Guest MillaI

Kiitos!

En siis polta autoa kokeiluillani! :D

 

Oli kyl TOSIIII HIENOA suhailla tänään!

Harmi et ei tullu vastaan yhtään ilmajäähyä jota olis voinu moikata!

Link to comment
Guest MillaI

Yhteyksissä oltu... :D

 

Nyt ei enää kolisen Lindan takapää. Uudet iskarit on alla.

Nyt ei kohta enää keksi tekemistä!

Vähän sisusta juttuja olis, mut jääkaappi ja liesi on niin kalliita, et pitää vähän elvyttää tiliä täs välissä...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...