Jump to content

Linda, eli -72 pallis.


Guest MillaI

Recommended Posts

Guest MillaI

No enhän mä malttanu vaan sohvailla, vaan oli pakko katsoo et miten on volkkarin penkit tehty.

Selkänojan alaosassa on pieni jousi jonka on ilmeisesti tarkoitus pitää selkänojan alaosa lähellä tukirakennetta. Niin se on poikki. Jousen pää oli tullu vanhan verhoilun läpi. Pitäis varmaan keksiä joku patentti korjaamaan vanha jousi tai sit vaan tylysti poistais sen.

 

Penkki vaikuttaa muuten niin hyväkuntoiselta että en tee mitää suurempaa remppaa, kuten fyllinkien vaihtamista ja hiekkapuhallusta ja maalausta.

post-3756-1388836194269_thumb.jpg

post-3756-13888361943358_thumb.jpg

post-3756-13888361944021_thumb.jpg

Link to comment
Guest Jutta
Jutta, lohdustupaketti tuli! IHQ!

kiitos, mä voin tuoda sit sulle jotain englannista!

 

Sähän tuot mulle ne mun tilaamat jutut joten sehän riittää vallan mainiosti. =) Kiva varmaan vaihteeks häärätä sisustuksen parissa. Mä ootan, että pääsisin sovittamaan penkkejä paikoilleen.

Link to comment
Guest MillaI

Nyt on koko verhoilu poistettu.

Onneksi mulla ei ole rautalankaa, muuten laittaisin uudet päälliset jo kiinni.

Tossa uudessa päällisessä on muutaman millin fyllinki itsessään, joten en ala lisäilee pehmustetta.

post-3756-1388836194472_thumb.jpg

Link to comment
Guest MillaI

Oho, eka penkki valmis.

Muuten tuo päällinen oli ihan hyvä, mut tuntuu et selkänojan alareunasta tuota istujan selkäosaa olis voinu jatkaa sentin alemmas ja sit vasta alkaa sentin lyhyempi lieve joka menee alakautta taakse kiinnitykseen. Nyt se ei istu iahn hyvin, mut kait mä totun siihen.

Sit pitäis aloittaa se isompi penkki...

post-3756-13888361947427_thumb.jpg

post-3756-1388836194812_thumb.jpg

Link to comment
Guest Jutta

Cool! Onhan nää hieman eri juttu kun ne mun omatekoset - näistähän ois saanut hyvin katottua miten päälliset ois kannattanut tehdä. =P Mulla penkeissä suuri ero, toiseen sai päällisen siististi ja toiseen taas ei taas tahdo saada sovitettua istuinosan alareunasta vaikka miten virittää. Paras etten äiskälle näytä näitä päällisiä, voi vaikka tajuta että ois voinut välttyä hankalalta hommalta.

Link to comment
Guest MillaI

Nyt jäi penkkien verhoilu vähän vähemmälle kun taas talliin jaksaa raahautua.

Kauankohan perhe jaksaa väistellä penkkiä olohuoneen lattialla...

 

Nyt ei ole Lindassa reikiä enää!

Viimeinen pelti laitettiin Maken kanssa (Make laitto) eilen ja tänään tinasin sen ja hioin vahän sieltä sun täältä.

Nyt ei ole maalauksen kannalta tekemistä kovin paljoa. Muutama vanha ruuvin ja antenin reikä pitää paikat ja tehdä pari uuta reikää. Sit tietty pitää siistiä hitsisaumoja ja hioa ja tehdä uusi teline jarrunestesäiliölle ja kittailla sieltä täältä..

Yritän saada Lindan maalaamoon ens tai seuraavalla viikolla, siis jos niille sopii.

Vähän tietty tuo VolksWorld tapaaminen viikonloppuna häiritsee, etenkin kun käyttämäni lentoyhtiön lentoemot meni lakkoon, joten takastulolento siirtyi tiistaille (ei kauheesti haittaa).

post-3756-13888361984137_thumb.jpg

post-3756-13888361984805_thumb.jpg

post-3756-13888361985282_thumb.jpg

Link to comment
Guest MillaI

Tuli taas kaikkee kivaa postissa.

 

Nyt pitäis pakkaa mahdollisimman kevyet kamat kun aamulla lähtee lentokone VolksWorld tapahtumaan päin.

Pitää pakkaa kevyesti jotta saa mahdollisimman paljon ostettua tavaraa osakauppiailta.

Ainahan hammasharjan voi ostaa sieltäkin tai jättää sinne.

 

Toivottavasti tallitontut käy sillävälin laittaa Lindan kuntoon. :D

Link to comment
Nyt pitäis pakkaa mahdollisimman kevyet kamat kun aamulla lähtee lentokone VolksWorld tapahtumaan päin. Pitää pakkaa kevyesti jotta saa mahdollisimman paljon ostettua tavaraa osakauppiailta.

 

Tää se ei kuulemman mukaan ole mikään maailman edullisin paikka tehdä ostoksia :)

Link to comment
Guest MillaI

No ei.

Mut en mä uskokkaan saavani lentolippujen ja hotelliöiden hintaa takas..

Tietty postimaksua ei tartte maksaa.

Siellä on vaan kiva shoppaa kun näkee kaiken tiskillä.

Ja on fiilis vähän erilainen kuin kaupassa.

Viimeeksikin tarttui mukaan, kirjoja, vaatteita, osia, kiintoavainrannekoru jne...

 

Tänään tuli postissa sellaiset lämminilmaputket jotka kuuluu siihen taakse metallistahaaraputkea ennen.

Ihmettelen vaan et niiden sisällä on lasivillaa joka painuu reunoille vieterillä/jousella? Siis et lämmin ilma menis lasivillan "läpi" eteen ja ohjaamoon? EN mä ainakaan haluu lasivillaa hengitellä. Ihme väsäys.

Pitää varmaan vaihtaa itse se lasivilla johonkin muuhun.

Link to comment
NSiis et lämmin ilma menis lasivillan "läpi" eteen ja ohjaamoon? EN mä ainakaan haluu lasivillaa hengitellä. Ihme väsäys.

Pitää varmaan vaihtaa itse se lasivilla johonkin muuhun.

 

Jos laittais alkuperäiset eristeet? Ainakin vanhemmissa ne on kuulemma asbestia... ;)

Link to comment
Guest MillaI

Eihän asbesti ole pahasta jos se ei ole hajonnu! :D

 

Ei oikein homma etene.

Ens viikolla pitäis olla auto maalaamossa ja mä en ole käyny autotallissa PIIITKIIIN aikoihin.

Taudit jyllää edelleen kotona ja pitää mut talon puolella.

Toivottavasti huomenna olis jo edes yksi terve immeinen täällä.

 

VolksWorldissa oli kivaa, eli ens vuonna uudestaan.

En ostanu sieltä Lindaan kuin antennin, roiskeläppien kannattimet ja ohjaamon muovimaton alle eristematon (sellainen kangasmatto jonka alla on imeytysmatontapainen paksu eriste ja sen alle meinaan laittaa vielä varmaan bitumia jotta ei kondensoi, tulee siis niinku korotettu sisälattia :D ).

Haussa oli mm. tulppia koriin, siis niitä mitä laitetaan kun on ruiskuttanu sen aineen (jonka nimeä en taas muista), kello kojelautaan, eturitilä (siis siihen ilmanottoaukkoon), vaihdekepin nuppi ja paljon muuta. En sit jaksanu etsii, kun piti keskittyä olennaiseen...

Link to comment
Guest MillaI

Eiks tullu päheet penkit?

Nyt on taas yksi tekosyy homma tehty, eli voisi autotallia taas sulostuttaa itselläni.

 

Nii, kunhan flunssa hellittää. Ja tiedoksi että tää on mun eka flunssa pitkiin aikoihin. Kaikki muutkin kiertävät taudit on kohta käyty läpi angiinasta johonkin outoon selkärankakuumeeseen.

Noro puuttuu vielä (tulee varmaan NYT).

:D

post-3756-13888361993693_thumb.jpg

Link to comment
Guest MillaI

LINDA LÄHTEE KOLMEN YÖN PÄÄSTÄ!

 

Paniikki iskee ja mä en ole tallissa.

Saa nähdä meneekö to-pe yö tallissa.

 

Tänään lähinnä siistin saumoja ja laitoin ratin sen verta kiinni et saa ohjattua siirrossa autoa.

Huomenna siistitään ja ruostesuojaan takalokarin sisäpuolelta.

Hitsattavaa ei ole enää kuin ihan vähän, muutama pieni ruuvinreikä ja vas. takaikkunan alla oleva turha kannatin kiinni.

 

Mitä mä sit teen kun talli on tyhjä?

Link to comment
Guest MillaI

Apuva!

 

Lindan pitäis lähtee huomenna ja just kuulin että yleensä käyttämäni traileri on myyty!

 

Jos joku menee tästä ohi huomenna trailerin tai vastaavan kanssa, niin me liftataan kyytiin! :D

 

Ihan outoa et kohta on nuo hommat ohi. Vesikourun hiontaa on jäljellä noin 1,5m (vihaan sitä hommaa jostain syystä YLI KAIKEN) ja kolme ruuvin reikää pitäis vielä hitsaa umpeen.

Sit olis hitsauksen ohi??

Ai niin, kuskin ovi... No se on pikkujuttu, kai?

Siinä se sit ton rungon osalta kait oli? Helppo juttu...

Link to comment
Guest MudbottoM

Perskules, mistäs tuo Haribo-rasia tuohon "takkaa päin" kuvaan on ilmestyny? Eipä sitä silloin siellä ollu ku meisseli kädessä tuolla takapäässä häärin.

 

No, torttua sentään sain, tulipa muutamat siivut vedettyy viikseen, ett kiitosta vaan :-)

 

Ai niin, tuo piiska näyttää hyvältä.

Link to comment
Guest MillaI

Korkea on komia!

 

Kun teidän madalletut jää kiinni mukulakiviin ja hidasteisiin, niin Linda ajaa teidän yli!

 

Mud, mä tarvitsin vähän namia ja poppia, et sais sit vihdoin itseni vauhtiin.

Kiitos avusta, taas!

 

Raspi-Roope hajos 10cm ennen kuin sai hajota. Pitää tarkistaa et onko sen kuitti tallella.

Se pitää outoa raksutusääntä ja nauha ei enää pysy siinä.

Link to comment
Guest MillaI

Pikanen kyssäri.

Kun tossa rälläköin Lindan vanhoja peltejä et ne mahtuu Poloon ja saan ne Keinäselle, niin huomasin yhden jutskan.

Mulla oli pihassa tollanen luovutuspala, eli saatu takapään yläosa, jossa oli se takaluukun nostomekaniikka. Niin siinä oli siinä takimmaisessa pokkipalkissa katossa nuolenpäänmuotoiset väkäset? ilmeisesti niihin neljään väkäseen on kiinnitetty jotain? Lindassa ei nyt ole sellaisia, mut kerkeisin nopsaan tehdä jos ne on tärkeät, tarviiko niitä?

 

Raspi-Roopenkin kuitti löyty, saan sen siis kans korjautettua! JEE! Kerrankin on kuitit säästäny!

Link to comment
Guest MillaI

Älä yllytä hullua!

Jos ei maalaus veisi kaikkia säästöjä ja vähän muitakia varoja, niin voisin jopa ostaa tuon.

Tietty samallahan se tulis nyt maalattua tuokin! :D

 

Edit: Mulla on synttärit tässä kuussa! vink

Link to comment
Guest MillaI

Mä olisin TOSI pettynyt jos ei nyt kärry ole mun pihalla parin viikon päästä! :DD

 

Neiti lähti vihdoin.

Mulle iskee kauhee stressinpurku reaktio päälle. Niskat jämähti ja päätä särkee.

Nyt olis enää se kuskin oven kohtalo selvitettävänä.

post-3756-13888362009509_thumb.jpg

post-3756-13888362009782_thumb.jpg

post-3756-13888362010267_thumb.jpg

Link to comment
Guest MillaI

Siivoilin tossa autotallia ja samalla päästin Lindan moottorista öljyt jotta pääsisin vaihtamaan lämmönsiirtimiä niin moottorista tulikin ekaksi noin 3-4 cl vettä? Onko paha?

Mistä se on sinne menny vai onko voinu jostain livetä kun pesin moottorin ennen talliin työntöä tossa reilu vuosi sitten?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...