Jump to content

URHON AJOT 2010 9.5.2010


Guest maad914

Recommended Posts

Eli Ahveniston Urtsi on siis kyseisenä päivänä.

Muutkin päivät on jo kalenterissa ja Paavo ilmoittaa ne kun kerkeää.

 

Nyt siis rakentamaan, jotta saadaan ensi kaudelle yli 10kpl autoja jokaiseen

tapahtumaan.

 

Tulevana viikonloppuna voi kiinnostuneet tulla Motoparkkiin tutustumaan kalustoon ja kyselemään

Urtsista. Paikalla joitain tiimejä ajamassa ja ainakin allekirjoittanut vastailemassa kysymyksiin ja

ajeluttamassa Ratataksilla porukkaa.

 

Mika

0505932142

Link to comment
  • Replies 88
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Onkohan ne semmoset avioerot kovinki kalliita?

 

Suurimmalle osalle volkkariharrastajia ne ei maksa juuri mitään.

 

t. Mika

Kyl ne on...mut on se joka centin arvoistakin!!!!! ;)

Eipä oo enää akat jarruttelemassa harrastamista!

 

Eli Colani Team is back to track 2010 :)) Jos ei ketään nyt väkisin osta tota meidän kilpuria?

Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Tuleekos Urhon ajoihin pakolliseksi FIA määräykset kalsareineen, huppuineen, sukkineen, monikerros tulipuku ja 2011 hans kauluri kypärineen puhumattakaan parasta ennen päiväyksineen?

 

No eihän se oo AKK:n alainen laji? vai onko? eipä locostissakaan ole pakko olla hanssia. kalsarit kylläkin.

Link to comment

Leimalliset vyöt ja penkit pitää olla mutta leimojen ei tarvitse olla voimassa. Integraalikypärä on toistaiseksi sallittu.

 

Ensi kesä oli suunniteltu "siirtymäkaudeksi" jossa siirrytään ainakin oikeisiin autokypäröihin.

 

Putkirunko tosiaan sopii sääntöihin kunhan siinä on kuplan kori (peltiä).

 

Teknisissä säännöksissä ei ihmeempiä muutoksia toistaiseksi, roadsport rengaslista pätee _paitsi_ Yokohama A048 ei ole sallittu eikä tule varmaan olemaankaan. Kehutuin sallittu rengas on vissiin Hankook Z212 RS-2.

 

Virallista keskustelua (toistaiseksi hieman hiljaista tosin) haluavat nykyisten tiimien jäsenet voivat liittyä myös Urhon ajojen keskusteluun osoitteessa http://keskustelu.urhonajot.fi. Sinne ei anneta tunnareita avoimesti, eli pidetään siellä keskustelu tiukasti tiimien sisällä ja tiedotetaan sitten muille foorumeille.

 

Puavo

Link to comment
Ensi kesä oli suunniteltu "siirtymäkaudeksi" jossa siirrytään ainakin oikeisiin autokypäröihin.

 

Perustelkaas joku minkä takia mä voin ajaa mopolla ahvenistolla tuolla mun kypärällä mutta en voisikaan ajaa sillä siellä autoa?

 

Samassa kohdassa olen ahvenistolla ajanut siihen samaan prkl:een kaiteeseen prätkällä ja kuplavolkkarilla, ja sama kypärä päässä, ja mieluummin teen sen kyllä autolla, etenkin kun se auto ei ollut edes oma vaan Masan :D

 

Eli edelleenkään en ymmärrä miten se mopokypärä muuttuu turvattomaksi kun kiipeän sen kuplavolkkarin sisään?

Link to comment

Tarkoituksena on siirtyä hiljalleen virallisemmalle tasolle. Onhan se jos joku uusi tiimi haluaa aloittaa, niin investointi aloitukseen alkaa karkaamaan ikävästi, kun kaikki pitää olla hyväksyttyä.

Näin minä tämän nään ja on keskusteltu joskus.

Link to comment

Onko Åke pikkujoulut menossa, vai miksi mopoilijoiden turvallisuus kuulu millään tapaa Urhon ajajille? :-)

 

Vaikka säännöt sallisivat, niin rata-ajoa harrastava motoristi tuskin käyttää setämiesvainaan vanhaa viimeksi potkupallona käytettyä mopokypärää, mutta volkkariharrastajasta en olisi niinkään varma...

Link to comment

Mulla on kohtuullisen tuore mopokypärä joka kesäisessä käytössä, nyt tosin kaapissa pöllyyntymässä kun mopokelit meni huonoiksi. Pelkää urhoilua varten en osta uutta kypärää, ja jos kunnollinen moottoripyöräilykypärä ei kelpaa niin siirryn sitten lippumieheksi ;)

Link to comment

"jos kunnollinen moottoripyöräilykypärä ei kelpaa niin siirryn sitten lippumieheksi ;)"

 

Kuulostaa pahalle ;-)

Mutta tuodaan nyt julki, että jatkuvasti kuskipulasta kärsinyt Moose Racing pyrkii tulevalle kaudelle saamaan toisenkin auton viivalle =)

Link to comment

juu, lippumiehet on ihan tärkeitä kans, eli tervetuloa sitten vaan liputtamaan.

Siirretään virallinen keskustelu tosiaan tuonne sitä varten perustetulle palstalle.

Täällä sitten tiedotetaan vaan valmista, ei tarvi potenttiaalisten uusien tiimien jännittää kaikkia tulkinta spekulaatioita.

Penkiksi käy myös leimaton, jos autoon ei pysty asentamaan "oikeaa" penkkiä. Tuolloin sovelletaan HRF Locost luokan tulkintoja.

 

Mika

Link to comment
Tarkoituksena on siirtyä hiljalleen virallisemmalle tasolle ... kun kaikki pitää olla hyväksyttyä.

 

Kohta varikko vilisee managereja, motorhomeissa käydään tiukkoja sponsori- ja kuljettajaneuvotteluja. Urhon Ajojen hallitus istuu pitkiä palavereja tiimien johtajien kanssa ensi vuoden sääntömuutoksista.

Link to comment
Guest Toheltaja

Yes/Sparco TopRace pottaa on saanu lipalla, ja visiirillä. Visiirillinen malli moottorpyöräilyyn, lipallinen BS mukainen autopotta. Muuta eroa ei ole noissakaan kun sisustan verhoilumateriaali. Lukot, ja remmit yms osat on 100% samat... Näin myöhäis iällä kun kortin taannoin ajoin, tein sen bs standardipotalla, joka ei taasen pykälien mukaan silloin soveltunut tieliikennekäyttöön, mutta sitten ratsiassa polliisi sano että vitut noista standardeista, autokäyttöön tarkoitettu potta on takuulla parempi ku hyväksytty mopokypärä :D Huomas nääs sen britis standardin tarran ja otti puheeks ettei periaatteessa ole laillinen. Tämä siis 3 vuotta sitten. Liene pykälät edelleen samat.

 

Muiden valmistajien kypäristä en tiedä, mutta näin siis tuon kyseisen potan kohdalla, kun asiaa valmistajaltakin myyjäliikkeen toimesta selvitettiin (mielenkiinnosta)

Link to comment
  • 1 month later...

Jatketaan nyt kuitenkin yleistä keskustelua täälläkin, jotta hiukan saadaan jo hieman "kisafiilistä".

 

Onko Urhoilu talleissa tapahtunut talven mittaan mitään? Valtonen on ainakin ollut kovin hiljaisen salaperäinen... Onko kyseessä vain tyyni hetki myrskyn edellä, vai onko työkalut jo heitetty nurkkaan ja kymppi numero vapaa palaamaan alkuperäiseen talliin? ;-)

Link to comment

Kevveemmällä. Auto varastoitu, jos tuossa huhti/toukokuussa alettaisiin asentaa uutta putkistoa, jos se vaikka pysyis mukana kisat, eikä takertelis toisten kallistuksenvakaimiin..

 

Nyt rakennetaan biilejä Visulahteen ihmeteltäväksi.

Link to comment

Tiikereillä taitaa olla viikonlopun verran hommia saada auto iskuun, joten ei tässä hirveää hätää ole.

 

Tänä vuonna on tarkoitus tulla viivallekkin ja tämä tapahtuu viimeistään Kemorassa.

Link to comment

Muistakaa nyt sitten tosiaan rakentaan OIKEESTI hiljaiset putkistot.

Radalle ei pääse yliäänikoneilla!

Myös asennuksen tasoon kannattaa satsata, jos rojut tippuu kesken ajon, ei auto jatka ennen kuin romppeet on taas hiljaiset.

Urho autot on sitten koko kauden samoilla äänisäännöillä riippumatta radasta tai radan äänirajasta. Tähdätkää siis mieluummin siihen 90db kuin 95db, rajahan on ALLE 95db.

 

Terveisin

 

Mika

Link to comment

Siis minä päivänä Urhoilut Ahvenistolla oikein on? Täällä lukee isolla otsikossa että 9.5.2010, tuolla: http://www.fvwa.fi/keskustelu/viewtopic ... 793#p83793 lukee että 23.5.2010, ja tuolla: http://keskustelu.urhonajot.fi/ on lisätietoja, mihin mulla ei ole tunnuksia, tai en ainakaan tiedä että olisi.

 

Jos päivä on joku muu kuin 9.5. niin korjatkaa otsikko ja laittakaa oikea päivämäärä heti ekaan postaukseen näkyville. Kiitos.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...