-Alex- Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Aatelkaa paljoko polttoainetta säästyis jos 99% amerikkalaisista ajaisi samankaltaisilla autoilla kuin eurooppalaiset, eli "alimitoitetuilla" 4-sylinterisillä autoilla :D Ei enään mammatkaan siis ajelis ostarille millään 7-paikkaisella suburbanilla :D Quote Link to comment
Guest Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Aatelkaa paljoko polttoainetta säästyis jos 99% amerikkalaisista ajaisi samankaltaisilla autoilla kuin eurooppalaiset, eli "alimitoitetuilla" 4-sylinterisillä autoilla :D Ei enään mammatkaan siis ajelis ostarille millään 7-paikkaisella suburbanilla :D Ja prkl meidan perheessa ei alle 3.8 litrasella kipolla kituuteta, kylla vissi ja varma on niin! :D (4.0 ja 2.0 myytiin pois, kaksi 3.8 litrasta jai jaljelle) Quote Link to comment
mikan Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Mites ison ilmajäähyboxerin saa tehtyä? Jonkin matkaa yli 3 litraa, mutta ei ihan noin paljoa? t. Mika Quote Link to comment
Guest Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Mites ison ilmajäähyboxerin saa tehtyä? Jonkin matkaa yli 3 litraa, mutta ei ihan noin paljoa? t. Mika Ahtamallahan siita pienesta tulee isompi :D Kuplan tapauksessa kylla taytyy teha poikkeus, mutta se on toistaiseksi yha suomessa naftaliinissa. tai sitte lusikoi sinne Porschen 3.8 litrasen :) Quote Link to comment
-Alex- Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 Aatelkaa paljoko polttoainetta säästyis jos 99% amerikkalaisista ajaisi samankaltaisilla autoilla kuin eurooppalaiset, eli "alimitoitetuilla" 4-sylinterisillä autoilla :D Ei enään mammatkaan siis ajelis ostarille millään 7-paikkaisella suburbanilla :D Ja prkl meidan perheessa ei alle 3.8 litrasella kipolla kituuteta, kylla vissi ja varma on niin! :D (4.0 ja 2.0 myytiin pois, kaksi 3.8 litrasta jai jaljelle) Heheh, arvelin että sä reagoisit tähän :D Urheiluautot ja harrasteautot ovat poikkeus, niissä nyt saa olla melkein vaikka kuinka iso moottori ;) Quote Link to comment
ARTO Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Onkohan se polttoainesäästö loppujen lopuksi niin hirvee. Suomalaiset ajaa keskimäärin vanhoilla paskoilla jotka vie jo 1,3 litrasen kohdalla enemmän kuin jenkkien nykyaikaisen V6 koneet. Sitten esim nahkahousut vetelee isoilla bemareilla/mersuilla/porscheillä motareilla poljin lattiassa ja kulutus luokkaa 20-30L/100km Sitten se todellinen kulutus täällä suomen paukkupakkasissa on jotain muuta kuin automainosten kehulauseissa, että sekin sotkee pakkaa... Kuplathan yleensä vie 8-12L/100km ja sillä määrällä moni nykyjenkki isollakin koneella kulkee maantiellä 100km Quote Link to comment
-Alex- Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 Onhan se totta että vanhentunut autokantaa lisää polttoaineen kulutusta :) Puhumattakaan talvesta. Quote Link to comment
Guest Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 taalla floridassa kun ei ole katsastuksia eika pakokaasupaastomittauksia, niin tien paalla on varsin kirjavaa kalustoa. On uutta autoa ja vanhoja pommeja jotka savuttaa ja nikottelee ja patkii nii prkleesti. Moni sellaisessa kunnossa etta suomessa menis ajokieltoon katsarin jo kaukaa nahdessa. Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Ei ole muuten autojen bensan kulutus lukemat juurikaan muuttunut viime vuosikymmenissä. Joissain malleissa jopa lisääntynyt. Autot kun painaa jo kevyen hyökkäysvaunun verran. Datsun 100a kulki 4:llä litralla sadan kilometrin matkan, seuraava malli eli micra 5:llä ja tästä uudempi painos haukkaakin jo liki 6 litraa.. Että se niistä vanhoista paskoista. Quote Link to comment
-tipi- Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 no sillä nyt ei ole hevon vitun merkitystä millä 3-4 miljoonaa suomalaista ajaa, vaikka ois jokaisella 8litraset zilit. Eiköhän se enempi vaikuta just jenkkien, jotka kuluttaa 70-80% maailman öljystä, sekä hyvin pian pari miljardia kinukkia ja intialaista, kun alkaa bensaa poltella samaan tapaan... Quote Link to comment
Guest Jussinbussi Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Zilit oliskin poikaa. Jumalauta mikä sävel olisi kun kaikki vetäis zileillä. Siinä moottorissa on sitä jotain. Quote Link to comment
PZQ Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Jos pensa maksais saman jenkkeissä ku härmässä, niin saattaisi muuttaa hivenen kulutus tottumuksia... Saattais jenkki mamma lyllertää kävellen ostarille:) Quote Link to comment
Mika Vainio Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Sitten esim nahkahousut vetelee isoilla bemareilla/mersuilla/porscheillä motareilla poljin lattiassa ja kulutus luokkaa 20-30L/100km Ihan uteliaisuuttani kysyn, että mistä moiset lukemat revitty? Quote Link to comment
-Alex- Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 Maailma odottaa kauhulla sitä öljyn kulutuksen nousua kun kiina ja intia pääsevät tosiaan autoistumaan kunnolla :D Mutta näinkö amerikassa? :D Mutta ei tääkään kaveri mahtuis mihinkään civicciin :) McDonaldsien sijainti usassa: Pian käy näin vapaudenkin patsaalle :D Quote Link to comment
-Alex- Posted October 24, 2009 Author Share Posted October 24, 2009 Ei oo tarkoitus kellekään kettuilla, varsinkaan rapakon takana asuville, mutta tää on hauska video koskien amerikkaa :D Toki varmasti aika reippaasti leikattu tätäkin :) http://naurunappula.com/177 Quote Link to comment
ARTO Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Sitten esim nahkahousut vetelee isoilla bemareilla/mersuilla/porscheillä motareilla poljin lattiassa ja kulutus luokkaa 20-30L/100km Ihan uteliaisuuttani kysyn, että mistä moiset lukemat revitty? Tietenkin tarkkaan tieteelliseen tutkimustietouteen nojautuen... Alan ulkomaisissa ( saksa ) lehdissä jo vuosikymmeniä vedetty kulutuskäyrät "vähän" korkeammalle kuin mitä kotimaisissa lehdissämme, tosin on niissäkin joskus jo edellisen vuosituhannen aikana testeissä silloin tällöin ilmoitettu mitä mikin auto vie "täysillä". Moni tehokkaampi pirssi vie enemmänkin kuin 30L/100km kun tarpeeksi kovaan vauhtiin pääsee suomalaisturistin Avensiksia ohitellessa:D Quote Link to comment
Guest Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Ei oo tarkoitus kellekään kettuilla, varsinkaan rapakon takana asuville, mutta tää on hauska video koskien amerikkaa :D Toki varmasti aika reippaasti leikattu tätäkin :) http://naurunappula.com/177 HAHAHAHA voin vakuuttaa ettei ollut naytelty patka :D Quote Link to comment
PZQ Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Amerikkalainen unelma yhdistettynä Suomalaisella sisulla... http://www.youtube.com/watch?v=HQePDInW ... re=related Quote Link to comment
Guest Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Amerikkalainen unelma yhdistettynä Suomalaisella sisulla... http://www.youtube.com/watch?v=HQePDInW ... re=related Diesel Nitro... hyi helvetti... mahdetaanko tuommosta edes myyda taalla, mika lie suomiversio kyhatty kasaan jossain ita-euroopassa jollain volkkarin 90 luvun koneella :D Quote Link to comment
DWL_Puavo Posted October 24, 2009 Share Posted October 24, 2009 Mites ison ilmajäähyboxerin saa tehtyä? Jonkin matkaa yli 3 litraa, mutta ei ihan noin paljoa? Eikös tuo mene sen liekkirintaman etenemisen mukaan, eli vaihtoehtoina lie sylinterimäärän tai sytystulppien määrän lisääminen :) Oho melkein asiallinen vastaus viestiketjuun! Quote Link to comment
Tanhis Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Itse sanoisin näin että ei se isojen jenkkien suurikulutus johdu niinkään koneen koosta vain paremminkin arpovasta automaattilootasta. Esim käytiin rapakon takana alkuvuodesta ja vuokrattiin auto noh se oli sitten 4.0 v6 nissan X-terra (265 hp) joka muistuttaa lähinnä suomen x-trailia noh siinä sitten ajattelin että tämänhän pitäisi jo kulkeakkin johonkin mutta tunne oli kun 1.3 golffia ajaessa eli ei sitten minnekkään ilman kolmen sekunnin odottelua. Kone kyllä kuullosti siltä että kyllä jotain pellin alla murisee. Quote Link to comment
toroidi Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Esim käytiin rapakon takana alkuvuodesta ja vuokrattiin auto noh se oli sitten 4.0 v6 nissan X-terra (265 hp) joka muistuttaa lähinnä suomen x-trailia noh siinä sitten ajattelin että tämänhän pitäisi jo kulkeakkin johonkin mutta tunne oli kun 1.3 golffia ajaessa eli ei sitten minnekkään ilman kolmen sekunnin odottelua. Kone kyllä kuullosti siltä että kyllä jotain pellin alla murisee. Tai sitten se vaan tuntuu siltä, jos on tottunut kepittämään jotain rämisevää pakoputkiviritettyä 1.3 golffia. mph: 0 - 60 (sec.) 7.7 1/4 mile (sec. @ mph) 15.85@86.1 Curb weight, mfr. claim (lbs.) 4,402 Ei mikään raketti, mutta kai toi maasturiksi menettelee. Tuollainen tavis ameriikan kutonen ei ole mun mielestä mitenkään kauhean janoinen. Löytyy itseltä ja lähipiiristä 2,8-4,3 litraisia kutosia tällä hetkellä. Eurooppalainen 1800kg auto tietenkin kulkee 5l/100km kulutuksella :). Bensa-suburbanit jne sitten erikseen. Oli mulla takavuosina 240 volvo, se vei enemmän ku mikään noista... Quote Link to comment
Tanhis Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 Niin siis en tarkoittanut sitä ettei se paikaltaan lähtisi vain tälläistä ns. normaalia ohituskiihtyyvyyttä eli tyyliin 60mph ja lusikka lattiaan niin sitten alkaakin oikea automaatti konsertti joka kestää sen pari kolme sekunttia ennen kuin varsinainen kiihtyvyys alkaa. Ja oma käyttis menee johonkin vähän päälle kahdeksan pintaan nollasta sataan eli jos nyt vaikka siihen vertaa niin kyllä se automaatti vain imaisee kiihtyvyyttä ja bensaa. Quote Link to comment
Marko Posted October 25, 2009 Share Posted October 25, 2009 http://en.wikipedia.org/wiki/Holden_VZ_Commodore Meillä on käyttiksenä tollanen 3,6l V6, nurkkaajossa vie 10-12 maantiellä 8-9 ja aika painava auto kuitenkin. Mukava sillä on kruisailla vaikka ei automaattina mikään raketti olekkaan. Bensakin maksaa n. 70c/l niin ei houkuttele ostaa kyl mitään 1,3 japanin itäautoa. Quote Link to comment
-Alex- Posted October 26, 2009 Author Share Posted October 26, 2009 Eikö tuo Holden ole läheistä sukua viimeisen mallin Opel Omegalle? Jos en aivan väärässä ole.. Quote Link to comment
toroidi Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Tollasia ei enää tehdä jenkeissä. 4-ovinen sedan, takaveto ja 6l bensakasi :). Ellei sitten voortin Crown Victoriaa vielä saa miliisikäyttöön tai jotain... Quote Link to comment
Guest Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Tollasia ei enää tehdä jenkeissä. 4-ovinen sedan, takaveto ja 6l bensakasi :). Ellei sitten voortin Crown Victoriaa vielä saa miliisikäyttöön tai jotain... Crown Vic on ollut 2008 lahtien ainoastaan ammattikayttoon tarjolla, eli poliisi, taksi ja autovuokraamot. Fordin mukaan tuotanto loppuu 2010 (2011 malliin). Saman pohjaratkaisun Mercury Grand Marquiz ja Lincoln Town Car lienevat yhat tuotannossa ja yleisolle myynnissa, viimeiset mammutit... :) Quote Link to comment
Lasse Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Sithän jenkeissä ei ole enää muu suurta kuin budjetin alijäämä. Quote Link to comment
Marko Posted October 26, 2009 Share Posted October 26, 2009 Noita isoja holdeneita on ostettu jenkkeihin täältä poliisiautoiksi aika iso kasa tuli just yks päivä uutissa. Eli varmaankin SS mallia jolloin ne on 6,0l V8 varustettu. Quote Link to comment
-Alex- Posted October 26, 2009 Author Share Posted October 26, 2009 Onko jenkeissä tätänykyään ford tuotteiden ohella ainoa 4-ovinen auto veekasilla toi dodge charger, mitä näkyy NCIS ym poliisisarjoissa? Ai niin, onhan myös 300C, mutta sekin on samaa sukua chargerille. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.