Jump to content

Venttiilin seetit ja miraaminen...


Guest Iso_G

Recommended Posts

Nonniin... Vedin koneen auki ja kannet halki.. Sitten soittelin Tammer-Riisseliin ja kyselin hintoja hommille.. Sain puhelimessa hinnat..

Hommasin hitsarin kansille ja kannet hitsattiin hienosti.. Tämän jälkeen T-D:n puheille ja kuis ollakaan.. hinta oli kolminkertastunut / seeti.. 67e/seeti... ja 5 tarvittisin... + tietty 65e tunti duunit..Eli nyt mulla on kaksi kantta hitsattuna ja ne sopii vaikka verkonpainoks..

ELI nyt tarvittisin tietoo kuka olis edullinen seetien laittaja jolla olis mirakone..

Tai sitten tarvitten vaan uudet kannet :( !!

 

Riisselin selitys oli et puhelimessa on varmaan ollut kaveri joka ei asiasta tiennyt ja on antanut mulle hatusta hinnat... Kiva.. Budjetin kun laskin koko hommalle et kannattaa hitsata kannet... nyt meni hitsaus "hukkaan"...

 

Ideoita??

Link to comment

mulla ei kiisselissä noussut lohkoan aarporauksen puhelimessa sovittu hinta onneksi kuin ~14€ outoa toimintaa, mutta johtuu varmaan siitä että tehdään tuntityönä nykyään... kiinteät hinnat olisi kyllä harrastajan kannalta helpommat...

 

vesa

Link to comment
mulla ei kiisselissä noussut lohkoan aarporauksen puhelimessa sovittu hinta onneksi kuin ~14€ outoa toimintaa, mutta johtuu varmaan siitä että tehdään tuntityönä nykyään... kiinteät hinnat olisi kyllä harrastajan kannalta helpommat...

 

vesa

 

 

Outo homma... Joo..

ku laskee et 5 kertaa toi 67e ja sitten se kuulemma ei tunnissa montaa laita... jos yhen saa paikoilleen... tulee hintaa... Lisäksi sällit kerto et seetiaihiometalli o Suomen maasta loppu täysin.. et vaikka mulla olis harrastepaperia tukko niin ei nyt just ees onnistu...

Link to comment

soita td-koneistamoon ja on turussa! Kolffin kansi oli edukas siellä. Kuplan kansia en oo käyttänyt vielä sielä, kuplan kansia siellä on tehty paljon joten kokus löytyy. Yleensä saa samana päivänä jos vie aamulla.

 

edit. sen verran hätäänen olin lukemaan,. Mulle ei seetejä vaihdettu mutta pinnat ajettiin ja venat hiottiin. Kannattaa siis kysyä sieltä. Jm porukka käyttää td-koneistamoa ja superkoneistusta.

Link to comment

Hmm ootko varma ettei oo tullu jotain väärinkäsitystä? kun toi 67€ muistaakseni niitten tuntihinta ja eihän ne voi 5x67€ velottaa puls vielä tunnut päälle?!?

vaikka kalliiksihan tuo tuolee jos ei yli kahta tunnissa kerkee lätkimään...

 

vesa

Link to comment
Hmm ootko varma ettei oo tullu jotain väärinkäsitystä? kun toi 67€ muistaakseni niitten tuntihinta ja eihän ne voi 5x67€ velottaa puls vielä tunnut päälle?!?

vaikka kalliiksihan tuo tuolee jos ei yli kahta tunnissa kerkee lätkimään...

 

vesa

 

Nimenomaan 67e per seeti kun ne kuulemma tekee ne jostakin aihiosta... siihen lisäks miraamisen tunnit ja seetien asennus tunnit... Sopii laskee paljonko jujutuille vakiokansille tulee hintaa...

Meinas paskat tulla housuun kun hinnan kuulin ja asiasta sen verran sie avauduin että tuli selväks..

Alko se sitten pyöristeleen hintaa, mutta jäi kuitenki valovuosien päähän siittä mitä puhelimes kerrottiin... Tarvis aina ottaa kaikki kirjallisena.. ei pidä luottaa puhelimes kysyttyyn hintaan...

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Seetirenkaita löytyy valmiina, mittaat vain renkaan ulkohalkaisijan ja työstät sen jälkeen sylinterikanteen sopivan kokoisen pesän, sitten lyöt seetirenkaan paikoilleen.

Sylinterikansi lämmitetään ja seetirengas jäähdytetään ennen renkaan asennusta.

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

20e./kpl. + asennus

tai 20e. rengas+asennus

tämän voi tulkita kahdella tavalla.

Asennus on työläs tapahtuma, vanhan irroitus- pesän koneistaminen sylinterikanteen

ja jakoavaimella ei se onnistu.

Link to comment
Guest VW 1303

jokkiksessa noita hitsattuja käytetään, että kai niitä joku tekee jossain halvalla. ylempi kansi ja palotila hap moottorista josta noi imusarjatkin on ja alempi kansi jonkun muun tinaama.

post-768-1388836166543_thumb.jpg

post-768-13888361665665_thumb.jpg

Link to comment
Guest VW 1303
Virtaakos noi veewee nollakolmosen kuvassa näkyvät kannet yli 200hp edestä kun laittaa tarpeeksi nostoa? Sitä vaan kun imukanavat näyttää aika muhkeilta!

en ole mitannu. 37mm reijällä oleva seetirengas virtaa 200hv. niin vois luulla, että tommonen horvelo ja 44mm vettiilillä menis ehkä yli.

Link to comment

Erikoishitsaus Raatikainen hitsaili Viialassa noi mun kannet ja hyvältä näytti jäljet.. Laittelen pitkät tulpan kierteet samalla...

Tiedoksi jos jollakin hitsailua.. niin tossa ammattimies asialle...

Link to comment
Iso_G said:
Erikoishitsaus Raatikainen hitsaili Viialassa noi mun kannet ja hyvältä näytti jäljet.. Laittelen pitkät tulpan kierteet samalla...

Tiedoksi jos jollakin hitsailua.. niin tossa ammattimies asialle...

 

Myös Mikkoa kannattaa suosia alumiinihommissa. Mies on kuitenkin volkkariharrastaja.

http://www.volkkaripalsta.com/keskustelu/topic/8639-alumiinihitsausta/

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...