Jump to content

Nokka + nostajat


Recommended Posts

CB:n nostajista olen kuullut hyvää, mutta myös scatin nostajat ovat ainakin silloin kelvolliset kun ne on SLR:n käsittelemät, kahdet scatin sellaiset nostajat olleet, hyvin kestäneet.

 

Yksi vaihtoehto on tietysti udo beckerin työkaluteräs nostajat, tosin maksavat 280€, tavalliset nostajien jäädessä n. 100 euron hintaisiksi per sarja. Tosin udo beckerin nostajat ovat yhdet parhaimmat, väittäkööt muut mitä tahansa. Eivät tarvitse sisäänajoa ollenkaan

Link to comment

SCATin nokan kanssa suositellaan käytettäväksi SCATin nostajia, koska materiaalit käyvät takuuvarmasti yksiin.

 

Nokan / nostajien sisäänajo on kuitenkin ratkaiseva niiden kestävyyden kannalta. Täällä on paljonkin keskusteluja asian tiimoilta, kannattaa hakea vaikka hakusanalla: sinkki, sisäänajo, nokan sisäänajo yms...

Link to comment
SCATin nokan kanssa suositellaan käytettäväksi SCATin nostajia, koska materiaalit käyvät takuuvarmasti yksiin.

Niinpä varmasti onkin mutta ajattelin kysellä, että onko muut käyttänyt jotain muuta nostin merkkiä kyseisen nokan kanssa. Aion just laittaa tän nokan koneeseen,niin haluaisin myös sellaiset nostajat jotka varmasti kestää.. Btw, voiko laittaa vakio nostajat tämän kanssa?

Link to comment

En suosittele vakionostajia, itse olen kerran sellaisia kokeillut ainakin englen nokan kanssa, ja jokaisessa nostajassa oli koneen avaamisen jälkeen ns. rakkuloita :D

 

Ei pitäisi olla ongelmia scatin tai cb:n nostajien kanssa, jos ajat oikein nokka-akselin sisään oikeilla ööleillä, kenties vaikka sisältäen jotain sinkkipitoista lisä-ainettakin.

 

Vaihtoehtoina siis CB, Scat, ja Udo :)

Link to comment

Tänks,onpa hyvä kuulla muutakin tietoa niin saa sitten amatöörinä tehdä omat päätökset.. :)

 

En suosittele vakionostajia, itse olen kerran sellaisia kokeillut ainakin englen nokan kanssa, ja jokaisessa nostajassa oli koneen avaamisen jälkeen ns. rakkuloita :D

 

Ei pitäisi olla ongelmia scatin tai cb:n nostajien kanssa, jos ajat oikein nokka-akselin sisään oikeilla ööleillä, kenties vaikka sisältäen jotain sinkkipitoista lisä-ainettakin.

 

Vaihtoehtoina siis CB, Scat, ja Udo :)

mikähän olis sitten se oikea öljy tähän sisäänajo hommaan,tähänkin varmasti löytyy montaa eri merkkiä ja mallia..)
Link to comment
En suosittele vakionostajia, itse olen kerran sellaisia kokeillut ainakin englen nokan kanssa, ja jokaisessa nostajassa oli koneen avaamisen jälkeen ns. rakkuloita :D

 

Ei pitäisi olla ongelmia scatin tai cb:n nostajien kanssa, jos ajat oikein nokka-akselin sisään oikeilla ööleillä, kenties vaikka sisältäen jotain sinkkipitoista lisä-ainettakin.

 

Vaihtoehtoina siis CB, Scat, ja Udo :)

 

Kuinka paljon ajetusta on rakkulat tulleet?

 

Kilpurissa ollut vakiot ja Scatin nokka vissiin oli ja ei ihan heti ainakaan mitään rakkuloita ilmennyt.

Link to comment

N. 5000km tuli ajettua sillä koneella, yksi nokka meni sileäksi. Kaikissa nostajissa oli rakkuloita, useimmissa aika vähän, muutamassa enemmän, suht paljon oli sen yhden kuluneen nokan nostajissa. Voihan olla että jossain muuallakin oli vikaa kuin nokassa ja nostajissa, öljyinä oli aina valvoline racing 20-50.

 

Mulla oli englen fk-10 ja 1.4 keinut, nostajat oli mahlen brasilialaiset.

Link to comment
Guest Keiteleen Kone

Melkoisen kalliit nuo "Euroopan halvimmat nostajat" (89euroa)

vastaavanlaisia tai parempilaatuisia saa 39 eur. hintaan.

 

Ps. aircooledin myyntihinta saattaa muuttua entisen kaavan mukaan ensi yön aikana 89 eurosta----38 euroon?

Link to comment
Guest Aircooled.fi

Aircooled.fi tarjoaa asiakasystävällisesti useita eri nostajavaihtoehtoja, ei pelkästään "yhtä hyvää ja kaikille sopivaa" versiota.

 

Vakionostajia saa erinomaisen edullisesti, hintaan 29 euroa / sarja, mikä lienee aivan kelvollinen hinta nostajasarjalle ja tehdyn pikavertailun perusteella hyvinkin Euroopan edullisimpia nostajasarjoja.

 

http://www.aircooled.fi/shop/index.php?categoryID=191

Link to comment
En tiedä että toimiiko tuo lose-a-lobe nostaja käytännössä paremmin kuin ilman reikää oleva, mutta ainakin mulla on webcamin nokkien kanssa ne on toimineet, tosin niissä on ollut SLR:n käsittely.
Mitä se meinaa tuo SLR:n käsittely?

 

SLR:n käsittely meinaa sitä että ne hiodaan, kiilloitetaan ja parkerisoidaan.

 

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/ ... ?id=872115

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...