Jump to content

1303S -74


Guest jamboy

Recommended Posts

Tollasen rassin ostin viimekesänä ja se oli tän näköinen

post-1-13888361869018_thumb.jpg

 

kone siinä on 1600 tuplakaasarilla ja käärmepesällä.

Tosin se otti ja leikkas kiinni kiertokangen laakerista.

 

Kone koki täydellisen rempan.

uutta osaa siinä.

kampiakseli

kiertokanget

mahlen takomännät 88mm

engel nokka

uudet kannet joita laskettu n.5mm

palotilat muotoiltu

kaikki venttiilit ja koneistot uusittu

uusi sytkä

32mm rattaalla oleva öljypumppu suodattimella

kytkin ja asetelma

kaikki laakerit uusittu tietysti

 

ja kaikkea muuta uutta osaa.

puristus suhde tuli aika 10.0

 

sitten vähän uutta maalia niskaan omassa autotallissa (vähän suojamuovia seinille ja kevytpeite laittialle.)

 

Eturenkaat 195/60R14

Takarenkaat 245/50R14

 

ja tän näköinen siitä tuli nyt.

post-1-1388836187038_thumb.jpg

post-1-13888361870734_thumb.jpg

Link to comment

kylla itku tulee ton kaasarin saatamisessa :) Imusarjan lammitys olis aika ehdoton juttu tossa keskikaasari-asennuksessa. Muuten ei oikein tahdo saada toimimaan kunnolla. Aina sen jotenkin saa pelaamaan mutta se viimeinen silaus jaa uupumaan, kaasuun reagointi vahan huonoa ja alakierrosten toiminta temppuilee. Keskikaasari on pakko saataa vahan haluttua rikkaamalle. Voit tietty ilmanputsariin johtaa lamminta ilmaa koneen alta, mutta se taas ei ole tehojen kannalta paras juttu. Ehka jollain lappaventtiililla vois sen sitten sulkea kun kone ja ulkoilma on lampoiset.

Link to comment

Onneksi ei tarvitse itse säätää kun koneen rakentaja tulee samaan hintaan tekemään kaikki tarvittavat säädöt.

Tosin kaveri on rakentanut jokkis koneita n.20Vuotta, luulis osaavan säätää sen.

 

Ja oli toi samainen paketti mulla viime kesänä ajossa ja toimi ihan hyvin ennen kuin laakerit

leikkas kiinni. :-)

 

Lähti aina hyvin käyntiin ja toimi.

 

Niin katsotaan nyt keväämmällä miten toimii????

Link to comment

Saa toimimaan tuollakin kaasarilla ihan hienosti,alavääntöä ei tosin tule älyttömästi. suosittelen kuitenkin alumiinisella alkuosalla olevaa imusarjaa,lämmitys ei kuitenkaan pakollinen,pakeliittilevyt kaasarin tiivisteiden kanssa imusarjan väliin, ei jäädy niin herkästi.

 

Mikä englen nokka sulla on ?

Link to comment

Oiskohan nokka ollut w110 tai w120 ? en muista tarkkaan täytys tarkistaa koneen rakentajalta.

noh jos sitä alavääntöä ei kauheesti tule niin ajetaa kierroksilla sitten :)

tai vaihdetaan nurkkakaasarit, jos ne kerran paremmaat ois.

 

voiko muka kesä ajossakin kaasarijäätyä?? ja eikös tuo kuplan konehuone aina ole ihan

perkeleen kuuma, että lisä jäähdytystäkin kaipaa.

Link to comment
Oiskohan nokka ollut w110 tai w120 ? en muista tarkkaan täytys tarkistaa koneen rakentajalta.

noh jos sitä alavääntöä ei kauheesti tule niin ajetaa kierroksilla sitten :)

tai vaihdetaan nurkkakaasarit, jos ne kerran paremmaat ois.

 

voiko muka kesä ajossakin kaasarijäätyä?? ja eikös tuo kuplan konehuone aina ole ihan

perkeleen kuuma, että lisä jäähdytystäkin kaipaa.

 

 

Sun tapauksessa spoileriluukulla ja 10:1 puristuksilla oleva -88 kone pikkuhihnapyörällä,niin varmasti on konehuone kuuma ;-) Kyllä se imusarjan pää saattaa vetää huurteeseen kostealla kelillä. Umpinainen konepelti tosin auttaa asiaan siinä suhteessa,konehuoneessa pysyy lämpö hyvin.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...