Jump to content

Uuden ohjaussimpukan asennus


Guest janie79

Recommended Posts

Guest janie79

Vinkkejä uuden ohjaussimpukan asennukseen Kuplaan? Paikka ja asento löytyy korjauskirjasta mutta siihen loppuvat ne ohjeet. Pitää ilmeisesti keskikohta löytää jotenkin ja siihen sitten rojut (raidetangot yms) kiinni kun renkaat suorassa?

Link to comment

siis simpukan keskikohta?

lasket montako kierrosta ääriasennosta toiseen ja jaat kahdella--> sit vaan katot et sulla on ratti oikein päin.

Vai olinko taas aivan yössä?

Link to comment

Kyllä siinä keskikohdan merkkikin pitäisi olla,yhdestä kohtaa avoin rengas akselin päällä,ensin kierroksia laskemalla etsitään keskikohta suunnilleen,sitten merkkirenkaan avoin kohta suoraan ylöspäin.

Huomioi myös kiinnitys kappaleen merkit 13>Kuplalle ja<14KG:lle,asennetaan siten että kyseiselle mallille tarkoitettu merkki tulee vasemmalle ja nuoli osoittaa eteenpäin.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest janie79

Noniin, keskikohta löytyi ja simpukka pääsi paikoilleen.

 

Jatkokysymys. Tuleeko simpukat valmiiksi rasvattuna tehtaalta vai jääkö se asentajan vastuulle? Yritin kurkkia rasvantäyttörei'istä sisään, jotain siellä on mutta ei mielestäni tarpeeksi. Haittako ylitäyttö jos sinne desin laitan nestemäistä vaseliiniä? Kyseessä TRWn valmistama simpukka.

Link to comment
  • 2 months later...
  • 1 year later...
Haittako ylitäyttö jos sinne desin laitan nestemäistä vaseliiniä? Kyseessä TRWn valmistama simpukka.

 

Tulipa mieleen, että mitä tuonne simpukkaan voi/saa laittaa sisälle? Nestemäistä vaseliiniä? Vai onko jotain vasittua ainetta olemassa?

Link to comment
Jos sen tunkee vaseliinia täyteen niin se vaseliini kovettuu ajanmyötä ja liikkuvat osat tekee sinne vaseliiniin poterot itselleen ja voitelu ei toimi.

 

Tän takia on lisänny lorauksen 80/90 joukkoon.

Link to comment
Jos sen tunkee vaseliinia täyteen niin se vaseliini kovettuu ajanmyötä ja liikkuvat osat tekee sinne vaseliiniin poterot itselleen ja voitelu ei toimi.

 

Tän takia on lisänny lorauksen 80/90 joukkoon.

 

Samoin!

Link to comment
  • 1 month later...
  • 5 months later...
Guest VenaCavaInferior

En viittiny uutta topiccia niin jatketaan tähän.

 

Mistä mahtais saada uuden puslan tohon mun kuplan ohjaussimpukkaan? Ja mitä eroa on noilla kahdella simpukalla kun mulla on toisessa lukee kyljessä: oisko ollu GF ja toisessa GF+S noi kirjaimet saatto mennä väärin mut tarkistan ne myöhemmin.

Link to comment
  • 5 months later...

 

Asensin kuplaani uuden TRW:n, mutta klappi ei poistu normaalilla säädöllä. Raidetangon päät ja rättinivel uusittu. Tässähän ei ole samanlaista lukitusruuvia kuin videossa, (lienee vanhemmissa simpukoissa, kun mulla ei ole yhdessäkään?)

 

Onko simpukan etupuolella oleva ISOKOKOINEN mutteri/ruuviyhdistelmä se jossain mainittu toinen säätöruuvi?

 

-vm

Link to comment

 

Asensin kuplaani uuden TRW:n, mutta klappi ei poistu normaalilla säädöllä. Raidetangon päät ja rättinivel uusittu. Tässähän ei ole samanlaista lukitusruuvia kuin videossa, (lienee vanhemmissa simpukoissa, kun mulla ei ole yhdessäkään?)

 

Onko simpukan etupuolella oleva ISOKOKOINEN mutteri/ruuviyhdistelmä se jossain mainittu toinen säätöruuvi?

 

-vm

Jep, vanhemmat simpukat ovat videolinkin mukaiset ja uudemmat (ainakin -71 eteenpäin) ohjausakselinlaakerin päittäisvälys säädetään simpukan etupuolelta. Muistaakseni 24mm mutteri koloon ja isolla jakarilla lukitusmutteri auki. Muutoin säätöohjeet samat. Uuden simpoukan päittäiksen voi ylikiristää muutoin joutuu hetikohta uusimaan operaation.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...