Jump to content

Miks vitussa sä tänne tulit!


Recommended Posts

.... näillä sanoilla alkoi mulla katsastus eilen. Sitä ennen samainen katsastusinsinööri oli haistattanut paskat jo koko kaaralle, ennen kuin oli edes istunut etupenkille. Siinä vaiheessa insinöörin vitutskäyrä jatkoi kohoamistaan entisestään, kun auto ei startannutkaan avaimesta vaan starttinappulasta. Valoja hän ei edes suostunut laittamaan itse päälle, koska katkaisija oli muualla kun kojelaudassa. Jarru dynamo näytti edessä sekä takana täysin tasaista lukemaan. Iskunvaimennin testi samoin. "Vittu mä kuolen pakokaasuihin vielä ennen kun tää on katsastettu"... Ajettiin sisään. Alkoi hillitön vikojen etsintä. Joka nivelkäytiin melkein jakoavaimen kanssa testaamassa onko kunnolla kiinni. Apuun piti käske toinen katsastusmies pitämään ratista kiinni kun itse herra rykii ohjausta. Pohjat ja kaikki syynättiin sentti sentiltä (autossa on maalattu pohja, eikä edes loasta tai sateesta mikään osa alustasta ole paskassa, tai kurassa). Tuomio oli selvä. Pakko jotain löytää toinen takalaakeri on kuulemma väljä ja jarrut on kyllä heikkotehoiset. "Uusintakäynti on sitten 24euroa ja sulla on nyt kuukausi sit aikaa korjata nuo viat ennen kun tulet takaisin"...

 

Tässä vaiheessa ei oikein tiennyt pitäisikö itkeä vai nauraa. Ainakin olis saanut tuon äijän päivän ja kenties toisenkin piloille. Voihan noita räknäillä samalla kun kattelee muuta "kevät huoltoa"... Kun täällä turussa oli sellaset 25 astetta aurinkoa eilen, tuli sitten kurvailtua tuon kanssa siellä täällä koko päivä. Välillä istuttiin kahvikupillisella keskustan terasseilla ja taas mentiin. Ennen ilta kymmenen töitä lähdin tallille hieman ihmettelemään tuota laitetta. Vaihdoin tulpat ja päätin katsoa mitä se äijä oli vikalistaan kirjoitellut... Isolla paistoi alareunassa "ajokieltoon"!!!!

 

Tässä vaiheessa nousee vitutuskäyrä. Äijä sanoo että kuukausi aikaa korjata ja pistää mun auton papereilla ajokieltoon. Mitä jos joku juopunut olisi terassilta kaatunut autoni eteen ja jäänyt alle ja selviää että mulla onkin auto ajokiellossa! Eikö ajokieltoon pistettyyn autoon liimata sellanen punanen tarrakin tuulilasiin!

 

Näin Turussa!

Link to comment

Paljonko oli jarrudynon lukemat ja painoiko inssi poljinta kunnolla? Aika virtuoosi oli inssi, kun huomasi takalaakerin väljyyden.

Dokumentoi homma ja laita Akeen palautetta, jos jarrut oikeasti pelittää eikä laakerissa ole vikaa.

 

t. Mika

Link to comment
Guest migu

Kappas mokomaa, löysit oikein vanhan koulukunnan katsastusinssin :)

 

Samaa mieltä kaiman kanssa, reklamaatiota eteenpäin. Ensin olisin itse yhteydessä konttorin johtajaan / omistajaan, jos yksityisestä firmasta kyse. Sitten jos ja kun homma ei etene niin Trafille rekkulaa.

Link to comment

Aivan vastaavaan palveluun törmännyt Tampereellakin helteellä kuplaa katsastaessa.

 

Kolffia katsastaessa samaa palvelua on saanut myös pakkasella, mutta siitä ei voi katsastusmiestä syyttää. En minäkään halua koskea kolffiin vapaaehtoisesti...

Link to comment

Kannattaa muistaa että asiakkaalla on oikeus keskeyttää katsastus jos katsastusmiehellä on "huono" päivä... Ja näin kannattaakin menetellä ettei "suikkalakki" kerkiä kirjoittelemaan ihan mitä sattuu Trafiikin järjestelmiin...

Link to comment

Ihanko tosiaan asiakaspalvelutyössä oleva katsastusmies sanoo "Miks vitussa sä tänne tulit"? Ei tuollaista tarvitse kenenkään kuunnella katsastusasemalla nykypäivänä. Itse ottaisin aseman johtoon yhteyttä ja kertoisin tilanteen, jos ei tule järkevää vastausta niin asema vaihtoon.

 

Itselläni on tietokoneella "Katsastajat.txt" johon kerään katsastajien nimiä joilta olen saanut asiallista palvelua. Kun käyn konttorilla, kysyn onko henkilö X töissä ja jos on, pyydän että hän katsastaa autoni - toimii. Ainakin Kuopiossa on niin pienet katsastusympyrät, että tuollaisen listan teko onnistuu.

Link to comment
Guest MillaI

Kannatan ottamista yhteyden Akeen.

Itse olen valittanut yhdestä konttorista ja sain siitä korvauksen ja kuulemma pari tyyppiä sai potkut.

Suosittelen!

Link to comment

Rauhallisuus on tietty valttia ja otin yhteyttä kyseisen katsastuskonttoriketjun "pomoon" kun suurin vitutus oli mennyt. Pyysin selvitystä eilisestä käyttäytymisestä... Tämä lupasikin ottaa asiasta saman tien selvää kun sai asiasta tietää. Erittäin asiallinen tyyppi tuntui olevankin. Parin kolmen tunnin päästä sitten kyseinen insinööri soitti ja keskusteltiin asiasta enemmän. Väitti sanoneensa "Miksi oikein tänne tulit?" ...uteliaisuudesta. Hieman selitys minusta kyllä haisi, kun ottaa huomioon, Yleisen vitutuksen koko katsastuksen ajan (jonka myönsi) ja sen ennen autoon istumisen kiroilun ja auton lyttyyn lyömisen... (koska bensa haisi. Tarvii varmaan muistaa ettei auto edes käynyt tuolloin)... Sanoi suoraan inhoavansa vanhoja autoja. Tämä varmaan kertoo paljon millä asenteella katsastusta suoritettiin... Viat on vikoja ja ne korjattua näyttämään ja homma on ihan selvä...

 

Itse jätän homman tähän. Kirjotan ehkä jonkinmoisen "tarinan" aiheesta muuallekkin foorumille ja katson tekeekö tuo pääjehu asiasta vielä jonkun "yhteenvedon"... Niin se on sitten eri juttu maksanko ennemmin puolet enemmän ja käyn uudestaan katsastamassa auton muualla. Kaara jäi nyt mein talleille. Ja kun ens viikolla sataa, voi sitä räknäillä siellä enemmänkin ja odottaa aurinkoisia ilmoja, että pääsee konttorille uudestaan.

 

Niin ja se konttori.... Tuntuu että kaikki Turussa ainakin tietävät mikä se on. Minä nyt en sattumalta tiennyt. Kuulemma kukaan turun liikennöitsijöistäkään käytä kyseisen konttorin palveluita...

Link to comment
Guest Barn

Mikähän siinä on että juuri katsastuskonttoreille sattuu niin paljon vittumaisia inssejä..onkohan se kun ne ei poliisiksi pääse niin pääsee vittuilemaan autoilijoille tätäkautta.Toki on niitä paljon hyviäkin katsareita.. mutta ilmeisesti ne on niitä teknikoita.

Link to comment

Musta tälläiset ammatilliset sekoilut kannattaa hoitaa kirjallisesti. Ainakin itseä huvittaa ajatella kun se rasvanäppi hakkaa konetta vapaa-ajallaan ja koittaa loivistella käytöstään. Sitten voi lähettää koko pläjäyksen valvovalle viranomaiselle ja kirjoittaa mukaan, että epäilee etnisen taustan vaikuttavan päätöksiin ja vielä lisäksi epäilee kiinteistössä harjoitettavan laitonta viinakauppaa.

 

Vanhaan hyvään aikaan Hervannan konttorilla sai just tällästä kohtelua kun rakennetulla kuplalla sinne erehty. Jossakin välissä tais tulla vedettyä hyvin pitkällä leimalla monta vuotta, kun ei vaan jaksanut mennä kuuntelemaan krapulaisten reikäpäiden hölinöitä.

 

Nyt kun näitä yksityisiä alanharjoittajia mukana pelissä, niin vastaan voi tulla kukkasia ja halauksia tai jotakin ihan muuta.

 

Vaikea laji edelleenkin.

Link to comment

Kyllä minullakin on ollut monenlaista vastaanottoa 18 vuoden aikana kun tuo punainen G-lookkeri on ollut kilvissä, jotkut ovat kehuneet ja toiset haukkunut että mitenköhän tämä voi olla hyväksytty.

 

Pahin tapaus meinasi m.m. hylätä seuraavista:

-Takakallistuksenvakaaja näyttää uudelta, tulisi varmasti prosentteja (alunperin ei ole vakaajaa)

-Ovet, luukut, lokarit ja kori varmasti vaihdettu, tulee prosentteja, sanoin että lokarit vaihdettu,

vasen kotelo korjatu, oikea vaihdettu, muut alkuperäistä mitä tehtaalla asennettu.

-Tuplakaasarit ei merkattu otteeseen, kysyin että milloin sellaista on alettu vaatimaan, muutoskatsastettu

näin -> 1600 koneeksi 1992 eikä ketään kiinnostanut kun konetilavuus, hiljeni sitten.

-Yritti irroittaa kalvot laseista, vaikka ei ole kalvoa :-/

-Kyseli miten voi olla näin leveät renkaat, sanoin että otteessa on, meni selvittämään nimeä kuka oli hyväksynyt ja sillä selvis, mutisi jotain ettei pitäisi olla hyväksytty...

-Koelenkin jälkeen, joks sisälsi mahtavan sladituksen katsastuskonttorin pihalla kun herra painoi vähän liikaa kaasua tuli kommenttia "jos ei muuta niin on liikaa tehoa, vois vaatia tehonmittauksen"

 

Tämän jälkeen kehui saaneensa kilvet pois jostain ralliautosta prosentti ylityksen takia ja sanoi voivansa

saada mun autosta kilvet pois jos olisi aikaa, mutta työpäivä loppui (oli aseman korkein kukko)

 

Mutta ihme kyllä leima tuli, enkä ole mennyt kyseiseen asemaan enää sen jälkeen, mulle riitti.

 

Onneksi löytyy järkeviä asemia missä kehutaan hyviä ajoominaisuuksia, hyviä jarruja ja mukavan vääntävää konetta, pitää vaan ajaa vähän kauemmas täältä Kirkkonummelta

 

Onneksi ainakin täällä PK seudulla löytyy valinnanvaraa

 

Dennis

Link to comment
Guest Variant
Pahin tapaus meinasi m.m. hylätä seuraavista:

 

Sait kerrasta leiman ja tämäkö oli pahin tapaus? Itse olen myös joka kerralla harrasteautoa katsasteassani joutunut vastailemaan itselleni itsestäänselviin kysymyksiin enkä ole lainkaan pahastunut. Onhan se hyvä, että ammattitaito karttuu katsastajienkin puolella eikä mun autoja ole koskaan hylätty ilman oikeaa syytä.

Link to comment

No lähinnä ihmettelin tuota syyllistämistä ilman suurempaa syytä kuten korinvaihtoa y.m. prosentti juttuja kokoajan, ei tuo ollut ainut ihmeellinen tapaus, mutta oudon syyllistävä, ja miten todistat vastaan ettei esim. kori ole vaihdettu.

 

Tottakai auto pitää olla teknisesti kunnossa j.n.e., mutta sitä se olikin kaikin puolin.

 

Ikinä en ole 18vuoden aikana käynyt näyttämässä autoa uudestaan vaikka monenlaista härveliä on ollut kop-kop...

 

Dennis

Link to comment
Jos konttorilla jotain väittävät muutetuksi niin näyttövelvollisuus on heillä ei auton omistajalla.

 

Ei pidä ainakaan täysin paikkaansa. Mulla on kupla jonka aikaisemmista katsastuslapuista löytyy merkintä: "Moottorin koko selvitettävä" ja siitä sitten eteenpäin löytyy selvitys ja muutoskatsastus ym. Mutta jos katsastusmies epäilee että esim. kone ei ole sitä mitä rekisteritiedoissa lukee ja kieltäytyy hyväksymästä autoa, niin minkäs teet.

Link to comment
  • 1 month later...
Guest kotupa00

Itellä oli tänä kesänä mukava yllätys katsastuksessa niin monen pettymyksen jälkeen, inssi kävi dynolla ja ajoi halliin avas oven ja heti kehui miten hieno kesäauto mulla on.. hieroi rattia ja kertoi miten olivat nuoruudessa kaljaa jemmanneet edessä ja rymynneet takapenkillä:) kysyin jarruista "joo hyvin pitivät" ja se siitä.

Kuskin puolen etuvalo ei oikein näytä oikein "mikä on näyttääkö liian ylös vai alas"? no ei oikein tää on vain yks helvetinmoinen syttyrä koko kuvio:) noh sulla on varmaan hehku väärin päin, ok.

Auto nosturille "joo edessä aika väljää noissa sidepulteissa, pena katoppa sääki.. joo kantsii kiristää ku näyttää että jää rengas käteen, mä pistän tästä kehoitteen vaan niin ei tarvi uudestaan tänne ajella" totesin tietty kiristäväni pultit ens töikseen, oma turvallisuushan siinä on kuiteskin kyseessä.

Ja eipä siinä muuta sit ollutkaan, lappu kouraan ja käsi lipalla hyvät päivänjatkot.:) kyllä oli meikäpoika ku naatalin aurinko sen jäkeen.

 

Asiallinen katsastus, parempi mieli!

Link to comment
Itellä oli tänä kesänä mukava yllätys katsastuksessa niin monen pettymyksen jälkeen, inssi kävi dynolla ja ajoi halliin avas oven ja heti kehui miten hieno kesäauto mulla on.. hieroi rattia ja kertoi miten olivat nuoruudessa kaljaa jemmanneet edessä ja rymynneet takapenkillä:) kysyin jarruista "joo hyvin pitivät" ja se siitä.

Kuskin puolen etuvalo ei oikein näytä oikein "mikä on näyttääkö liian ylös vai alas"? no ei oikein tää on vain yks helvetinmoinen syttyrä koko kuvio:) noh sulla on varmaan hehku väärin päin, ok.

Auto nosturille "joo edessä aika väljää noissa sidepulteissa, pena katoppa sääki.. joo kantsii kiristää ku näyttää että jää rengas käteen, mä pistän tästä kehoitteen vaan niin ei tarvi uudestaan tänne ajella" totesin tietty kiristäväni pultit ens töikseen, oma turvallisuushan siinä on kuiteskin kyseessä.

Ja eipä siinä muuta sit ollutkaan, lappu kouraan ja käsi lipalla hyvät päivänjatkot.:) kyllä oli meikäpoika ku naatalin aurinko sen jäkeen.

 

Asiallinen katsastus, parempi mieli!

 

Joko pultit kiristetty vai odottavat seuraavaan katsastukseen...

Link to comment
Raisiossa on avattu hiljattain uus asema, olikse sf-katsastus. Onko kokemuksia?

 

 

Käytän ko. asemaa lähes päivittäin työni puolesta ( autokauppaa tehdään). Kyselin yhdeltä katsastusmieheltä suhtautumista säätökeula ym. kuplaan. Erittäin asiallinen kanta harrasteautoja kohtaan tuntui olevan. Enpä usko että ko. asema olisi kyseessä...

Link to comment
Raisiossa on avattu hiljattain uus asema, olikse sf-katsastus. Onko kokemuksia?

 

 

Käytän ko. asemaa lähes päivittäin työni puolesta ( autokauppaa tehdään). Kyselin yhdeltä katsastusmieheltä suhtautumista säätökeula ym. kuplaan. Erittäin asiallinen kanta harrasteautoja kohtaan tuntui olevan. Enpä usko että ko. asema olisi kyseessä...

 

Olenko väittänyt että olisi? Kysyin onko sf-katsastuksesta kokemuksia. Tiedän ettei tämä ole se asema josta tämä ketju sai alkunsa.

Link to comment
Raisiossa on avattu hiljattain uus asema, olikse sf-katsastus. Onko kokemuksia?

 

 

Käytän ko. asemaa lähes päivittäin työni puolesta ( autokauppaa tehdään). Kyselin yhdeltä katsastusmieheltä suhtautumista säätökeula ym. kuplaan. Erittäin asiallinen kanta harrasteautoja kohtaan tuntui olevan. Enpä usko että ko. asema olisi kyseessä...

 

Olenko väittänyt että olisi? Kysyin onko sf-katsastuksesta kokemuksia. Tiedän ettei tämä ole se asema josta tämä ketju sai alkunsa.

 

 

Kysyit kokemuksista ko. asemasta ja sait vastauksen. Samalla sujautin oman ajatukseni tämän ketjun keskusteluun... Olen pahoillani että ajauduit ahdistuneseen tilaan kommenttini vuoksi ;D

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...