Jump to content

Kastenwagen -73


Guest KariT

Recommended Posts

Uudet vanteet tilattu.

 

Merkki: JBW AC5

Koko: 5,5"*15"

 

Miten meinasit asentaa nuo, kun mun silmään näyttää pulttijako hiukan epäsopivalta?

 

Edit: Vissiin tilasitkin 5x112 pulttijaolla kuvasta huolimatta?

 

Mistä tilasit nuo ja paljonko jäi hintaa?

Link to comment
Löytyyhän näitä vaikka 5x112 jaolla..

 

Oisko paha juttu, jos lisätään "omia" kuvia toisten projekteihin, niin laitettas ne pelkästään linkkinä?

Tämä nyt on vaan ehdotus...

 

Edit: Hienot on vanteet. Nykyisissä omissa vanteissa ei sovi keskikupit olemaan paikallaan, niin mun

mielestä ei ole kovin siisti ratkaisu... Tuo ongelma taitaa olla aika monissa uusissa vanteissa???

Link to comment
  • 1 month later...
Guest KariT

Kaikki putket/kanavat on poistettu koko pakusta. Ei ole kun moottorissa kiinni olevat pöntöt tallella :)

 

Haaveissani ajattelin, kojelaudan alle jonkun lämmittimen laittaa....Mutta en 1000€ siihen sijoita, varsinkin

kun autolla ei ajeta pakkasella.

Link to comment

No jos ei auton pito pussihousu kunnossa ole mielessä niin eihän tuo ole temppu eikä mikään väsätä kanavat takaisin toimintaan vaikka viemäriputkesta. Ja jos haluaa lämpöa vain takaosaan niin sittenhän se on vielä yksinkertaisempaa kun voi vain puhkaista reijät takatilan lattiaan ja siittä sorsille putket.

 

Ja olen melko varma että jollain varmaan löytyisi kohtuukunnossa ja kohtuu hinnalla varustetut puuttuvat lämpökanavat autoosi. Niin ei tarvitsisi tehdä pelle peloton keksintöjä.

 

Mutta jos taas mielessäsi on saada lämpöä puoli ilmaiseski helpolla niin sitten suosittelen vanhan toimivan eberin ostamista eli veikkaisin että noin satalella voisit sellaisen löytää esim vanhan bn4 lämppärin. Mutta tämänkin kanssa eteen tulee ne lämpökanavat jos lämpöä haluat hyttiin asti.

Link to comment
Guest KariT

Eteenhän se lämpö pitäisi saada. Jos lämmönvaihtimilta vetää putket jotain kautta sisälle, niin millä niitä säädetään?

Tarkoitan, että +20C lämpötilassa lisälämpöä hyttiin ei tarvita.

Link to comment

Palliksen lämpösäädöstä en juurikaan mitään tiedä muutakuin sen että luultavasti sinne taakse menee vaijeriputket ja niiden sisällä vaijerit jotka kiinnittyy takapäässä lämmönvaihtimiin ja edessä lämmönsäätövipuun. Jos haluat ghetto virityksen tehdä niin lämmönvaihtimet ovat lähtokohtaisesti aina kiinni eli ei muutakuin teet rautalanka virityksen jolla vedät lämmöt päälle auton alla sitten kun kelit sitä rupeaa vaatimaan.

Link to comment
Guest KariT

Jos olet kuvia aikaisemmilta sivulta katsonut, niin niitä vipuja, vaijereita eikä niitä "luukkuja" auton alla enää ole :)

 

Pitäisi keksiä jokin oma patentti putkiin, jos niin meinaa homman toteuttaa.

Link to comment
Jos olet kuvia aikaisemmilta sivulta katsonut, niin niitä vipuja, vaijereita eikä niitä "luukkuja" auton alla enää ole :)

 

Pitäisi keksiä jokin oma patentti putkiin, jos niin meinaa homman toteuttaa.

 

 

Katos vaan erehdyin rojektista ja nepan koneen lämmönvaihtimissa ei tainnut olla läpät integroituna vaihtimiinkaan eli unohda puolet tuosta mitä just höpötin niistä läpistä. Mutta etköhän nyt jotkut läpät saa aikaseksi mitä saat kontrolloitua vaijereilla auton sisältä. Vaikka kojelaudan alle alkuperäistä vipua ja vaijeri reittejä hyödyntäen.

Link to comment
Guest KariT

Vanteet sain eteen vaihdettua, mutta taakse en. Pultit pitää vaihtaa pidempiin ja kuskinpuolen pyörännavasta en saanut sitä helvetillistä mutteria irti. Sen verran ruoste puraissut kiinni eikä ollut niin isoa hylsyä/lenkkiä hallilla.

 

Mikä mahtaa olla oikea hylsykoko, millä tuota yrittäisi avata?

Link to comment
Guest KariT

Eihän se 46mm mutteri auki lähtenyt, mutta saatiin pultit vaihdettua ja vanteet alle.

 

Vanteiden mukana toimitetut spacerit oli 4*100 jaolla, kun piti olla 5*112. Kaveri muokkasi spacerit

käypäsiksi.

 

No, pultit vaihdettiin ja alettiin laittamaan vanteita paikalleen. Väännettiin mutterit kiinni ja

mitä HEL&%#¤IÄ...pultit oli liian pitkät ja vanteita ei saanut kiristettyä kunnolla. Vanteet pois ja

kulmahiomakoneella 10mm pulteista pois ja johan alkoi kiristymään.

 

Vanteetalla-1.jpg

 

Vanteetalla2-1.jpg

Link to comment
Guest KariT

Jarrupääsylinterin laitto loppui lyhyeen, kun viime vuoden lopulla lähetin sylinterin takuuvaihtoon

vuotamisen takia, niin olin jättänyt jarruvaloanturit paikalleen ja eihän niitä uudessa ollut enää

kiinni.

 

Vielä pitäisi tilata 123-virranjakaja. Alkuperäinen jakaja minulla oli alipainesäädöllä. Pystynkö käyttämään

123-jakajan ilman alipainesäädöllistä versiota?

Link to comment
Pystynkö käyttämään 123-jakajan ilman alipainesäädöllistä versiota?

Pystyt käyttämään, mutta jos kone on suurinpiirtein vakio kaasuttimilla, niin alipaineellisesta versiosta on kyllä hyötyä. Normaali maantieajossa kevyellä kaasulla seos menee laihalle (kuuluukin mennä), ja silloin tarvitaan hieman enemmän sytytys ennakkoa, ja tuo hoidetaan tuolla alipainesäädöllä.

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
Guest KariT

Jarrupääsylinteri asennettu paikoilleen ja jarrut ois ilmausta vaille valmiit.

Polttoainetankin ja välipellin sain laitettua kiinni ja kaveri niputti konetta ja sai lohkon puolikkaat kasaan.

Lukkosokka puuttui, niin ei saatu toista puolta vielä kasattua, mutta lauantaina jatketaan.

 

Jos sää sallii ja kasaus sujuu ongelmitta, päästään Vappu cruisinkiin Jyväskylään...

Link to comment
Guest KariT

Helvetin öljypumpun kansi! Moottori olisi jo kasattu ajat sitten, jos tuo saatanan kansi olisi ollut suoraan käypänen.

Ei se mahtunut paikoilleen, ennen kun yhdestä kulmasta työsti siivun pois. Nyt sitten moottorin kannakkeita ei saa

paikoilleen. Kannakkeita pitää muokata vähän, ennen kun päästään jatkamaan.

 

WP_000071-1.jpg

 

WP_000072-1.jpg

 

WP_000073-1.jpg

 

Jarrut on ilmattu ja vielä pitää töötille kytkeä sähköt, sitten se alkaisi olla siinä.

Link to comment
Guest KariT

Moottori kasattu ja laitettu kiinni. Olihan siinä pieni sovittelu, mutta saatiinhan se paikoilleen.

 

WP_000085-1.jpg

 

WP_000092.jpg

 

Aika ylläri että, nämä "unohduspellit" jäi laittamatta ja hyvistä neuvoista ja painostuksesta laittelin nekin paikoilleen :)

Nehän kuuluu tuonne sylinteriputkien alle ja nokat, työntötangot ja suojaputket piti irroittaa ja tämmösellä ensi

kertalaisella, hommaan meni noin tunti.

 

WP_000090.jpg

 

WP_000094.jpg

 

WP_000093.jpg

 

Koneen sähköjohdot pitää vielä siistiä ja hommata kaasarin ja ilmanputsarin väliin sopiva "adapteri", tuli eilen

ostettua vähän, halkaisijaltaan turhan ohutta putkea.

 

Vielä sieltä hyllyn perältä tämmöinen osa tuli vastaan. Taitaa tulla laturiin kiinni, jonnekin puolelle.

WP_000097.jpg

 

Koeajo tehtiin eilen ja kaikki toimii, mutta taitaa vielä tarvita vähän ajoituksen ja kaasarien säätämistä.

 

Tämmöinen tuli ostettua, niin päästiin kärjistä eroon.

Link to comment
Guest KariT

Ei sitä iloa pitkään kestänyt...Jarrut jumiutuu!

 

Jarrua painettaessa, alkaa jarrut jää jäämään päälle. Ihan sama vika oli aikaisemminkin, mutta se korjaantui vaihtamalla

jarrupääsylinteri. No, uusi sylinteri meni Paruzzille takuuvaihtoon, koska vuoti jarrunestettä ja tilalle tuli uusi.

Uusimmalla sylinterillä jarrut jumiutuu, niin kuin vw:n alkuperäiselläkin sylinterillä. Otettiin jarrutehostin pois käytöstä,

mutta ei siitä apua ollut. Jarrut vapautuu, kun auto seisoo jonkin aikaa.

 

Jätetään suosiolla vappu kruisingit välistä ja vien auton huoltoon. Minä sille itse mitään pysty tekemään...

Link to comment
Guest KariT

Jarrut säädetty ja testattu. Käyttötanko jäänyt säätämättä aikaisemmin.

 

Jarrusttanko.jpg

 

Öljyvuotokin tuli samalla huomattua. Oli jäänyt öljyntäyttöputkesta toinen mutteri pois ja jonkin verran valutti öljyä ulos.

 

Pakosarjojen pinnapultit olisi kannattanut vaihtaa...Yhdestä pultista taitaa olla kierteet entiset. Ne varmaan saa

vaihdettua, ilman että tarvitsee kansia ottaa irti?

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest KariT

Metake: Ei hullumpi idea!

 

Sytkä ja kaasarit säädetty. Oli ennakkoa sen verran reilusti, että ei ihme kun kulkupuoli oli mitä oli...

 

Jarrupolkimen nivelet puhdistettu, rasvattu ja yksi alipaineletku uusittu jarrutehostimelle. Toivottavasti

tuosta jarruongelmasta päästiin eroon.

 

Pientä öljyvuotoa moottorissa vielä, mutta en saanut katsottua, mistä tiputtaa. Tutkitaan seuraavalla hallikäynnillä.

 

Moottoritilan pelleissä on turhia reikiä, mistä katupöly/lämminilma pääsee konehuoneeseen. Millä niitä

niitä voisi peitellä? Ilmastointiteippi ois vähän karun näköistä.

Link to comment
Metake: Ei hullumpi idea!

 

Sytkä ja kaasarit säädetty. Oli ennakkoa sen verran reilusti, että ei ihme kun kulkupuoli oli mitä oli...

 

Jarrupolkimen nivelet puhdistettu, rasvattu ja yksi alipaineletku uusittu jarrutehostimelle. Toivottavasti

tuosta jarruongelmasta päästiin eroon.

 

Pientä öljyvuotoa moottorissa vielä, mutta en saanut katsottua, mistä tiputtaa. Tutkitaan seuraavalla hallikäynnillä.

 

Moottoritilan pelleissä on turhia reikiä, mistä katupöly/lämminilma pääsee konehuoneeseen. Millä niitä

niitä voisi peitellä? Ilmastointiteippi ois vähän karun näköistä.

 

Niin siis kerro lisää millaisista reijistä on kyse ja missä. Kun normaalisti niihin kaikkiin turhiin reikiin löytyy joku tulppa tai johtojenpidin mikä reijan on alunperin täyttänyt.

Link to comment
  • 2 weeks later...
Guest KariT

"turhat reiät", eli minulla ei ole käytössä minkäänlaisia lämpöputkia konehuoneessa eikä sen alapuolella.

Ja takaseinässäkin on muutama reikä, mistä pölyt pääsee konehuoneeseen.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...