Jump to content

Kastenwagen -73


Guest KariT

Recommended Posts

Ruisku vaikka yhdellä läpällä?

Tulee sitä vääntöä lisää ja tehoakin.

Mutta ajettavuus paranee.

 

Imarit helppo tehdä tai ottaa alkuperäiset alkukäyrät.

 

Tarvittaessa toimitan vaikka täysin valmiin setin, minkä saa uuden Weber tuplakaasarisetin hinalla kutakuinkin.

Kaiken lisäksi tulee kunnollinen sytkä myöskin.

Link to comment
Guest KariT

Hannuak: Just samaa kaasaria itsekin meinasin.

 

Kokeiltiin säätää sytkää kaverin stroboskoopilla. Ennakko oli ennen säätämistä 24 asteen kohdalla ja oikea kohta on korjausoppaan mukaan 7,5 astetta.

Ei minkäänlaista toivoakaan, että kone kestäisi käynnissä 7,5 asteen kohdalla. Mites tuokin voi olla mahdollista???

 

Säätö jätettiin 26 asteen kohdalle, koska siinä se parhaiten tuntui toimivan.

Link to comment
Hannuak: Just samaa kaasaria itsekin meinasin.

 

Kokeiltiin säätää sytkää kaverin stroboskoopilla. Ennakko oli ennen säätämistä 24 asteen kohdalla ja oikea kohta on korjausoppaan mukaan 7,5 astetta.

Ei minkäänlaista toivoakaan, että kone kestäisi käynnissä 7,5 asteen kohdalla. Mites tuokin voi olla mahdollista???

 

Säätö jätettiin 26 asteen kohdalle, koska siinä se parhaiten tuntui toimivan.

 

 

Tyhjäkäynnillä 24 astetta? Vai oliko maksimit 24? JOs maksimit niin varmaan "aika tontilla"

Link to comment
Guest KariT

Tyhjäkäynnillä 24 astetta.

 

Ensi viikolla vien auton talvisäilytykseen ja alan purkamaan konehuoneesta kaikki pois. Jostain varmasti löytyy ohjeita/vinkkejä

koneen irroittamiseen ja purkamiseen?

Link to comment
Guest KariT

Kone irroitettu ja osittain purettu. Päivällä jatketaan purkamista, niin pitääkö tässä vaiheessa ottain jotain

erityistä huomioon (merkitä jotain, ym) vai riittääkö kun, pitää irroitetut osat järjestyksessä?

 

08082011406.jpg

 

Seuraavaksi puretaan polttoainetankki pois ja katsotaan mitä kaikkea sisältä löytyy. Konehuoneesta kaikki

mahdollinen irti ja maalataan runko mustaksi. Tällä hetkellä sieltä löytyy sinistä, keltaista, ym.

 

08082011415.jpg

 

Näille osille pitää keksiä jotain, ettei niitä tarvitse hopean värisenä takaisin laittaa.

 

08082011414.jpg

 

Pystyykö näistä irroittamaan/muokkamaan lämpöelementtejä? Turhaan ne siellä roikkuu, kun eivät ole käytössä minun aikana.

 

08082011413.jpg

 

Uusi ja vanha kytkin paketti :)

 

08082011410.jpg

 

Ostoslista (tähän mennessä):

 

- Laturinhihna

- Tiiviste koneen ympärille

- Kaikki pultit/mutterit uusiksi

Link to comment

Lämmönvaihtimien sisällä kulkevvien pakoputkien päälle on valettu paksu alumiinirivasto jota ei ole helppo poistaa,eikä muutenkaan ole järkevää tuhota noin hyväkuntoisia lämmönvaihtimia,jos et itse käytä niin myy pois ja osta tilalle valmis pakoputkisto.

Pultit ja mutterit kannattaa uusia vain tarpeen mukaan alkuperäisten lujuusluokka huomioiden,alkuperäiset ovat laatutavaraa ja osa on erikoispultteja juuri tiettyyn käyttökohteeseen.

Link to comment
Guest KariT

Puhallinkotelo on tarkoitus kiilloittaa ja se kuvassa oleva kytkinpaketti oli kaverin Porsaasta, eikä ole tulossa mun autoon :)

 

Kone purettu muuten, mutta ei saatu lohkoa auki. Kaikki pultit avattiin, mitä löydettiin ja en kehdannut kovin

väkivaltaisesti yrittää. Pitää tutkia aamulla, että varmasti on kaikki otettu irti...

 

Aamulla menee kaikki koneen ympärillä olevat pellit pesuun ja siitä tarvittaessa puhallukseen. Sitten musta väri pintaan.

 

Tankki otettiin irti ja sisältä näyttää tältä:

 

09082011427.jpg

 

Mitä tuolle pystyy tekemään? Saako puhdistettua vai löytyykö uusia tilalle?

 

Muutava kuva osista:

 

09082011418.jpg

09082011421.jpg

09082011422.jpg

09082011416.jpg

 

Kannet lähti tänään työstettäväksi ja vauhtipyörä menee kevennykseen. Minkähän verran sitä voi/kannattaa keventää?

Link to comment
Guest KariT

Kaikenlaiset neuvot/vinkit, ym on tervetulleita vaikka priva -viestinä, koskien tuota koneen piristys yritystä.

 

En kehtaa vinkeistä palkkioita luvata, kun edellinenkin "palkkio" odottaa tuossa vieressä postitusta :)

Link to comment

Kansien työstäjältä tuli soitto ja venttiiliohjaimet kuluneet imu puolelta.

Perjantaina selviää, mitä työ + osat täälläpäin maksaa.

 

Muilla kokemuksia kyseisestä hommasta, hintaa, ym?

Link to comment
Kaikenlaiset neuvot/vinkit, ym on tervetulleita vaikka priva -viestinä, koskien tuota koneen piristys yritystä.

 

En kehtaa vinkeistä palkkioita luvata, kun edellinenkin "palkkio" odottaa tuossa vieressä postitusta :)

 

Raskaaseen bussiin tekisin sen verran ison koneen kuin budjetti antaa myöden. Kone lienee 1,7L? Jos siihen laittaa 100mm mukit, niin koneesta tulee 2073cc (isku66mm). Jos löydät 2L:sen kammen ja veivit siihen kaveriksi, niin koneesta tulis 2230cc (isku 71mm). Kampiakseleita toki löytyy pitemmilläkin iskuilla, mutta noita on vakiona. Mieto nokka-akseli, kansien parannus ja isommat venat tekis terää. Ja sit vaikka ruisku ruokkimaan.

Link to comment
Kone on 1.7 litranen.

 

Ruiskua en ajatellut laittaa vaan weberin keskikaasarin.

 

Jos tuohon koneeseen hommaa 100mm mukit (esim. http://www.paruzzi.com/verkkokauppa/?zo ... ubgroup=07 ) niin vaatiiko se koneen "muokkaamista" muiltakin osilta?

 

Kannattaako noita koneen osia ostaa uutena vai käytettynä????

 

Nuo syltyt/männät on 96mm ja niillä sun koneesta tulee 1910cc, koska isku on 66mm. 2 litraisesta tulis 2055cc (isku 71mm). Jos nuo 96 syltyt tai vaikka mainitut 100 milliset haluaa koneeseen, niin sekä lohkon että kansien reiät tarvii suurentaa.

 

Tuo mainittu keskikaasarisysteemi on mulle vieras. Sen säädettävyys ja toimivuus = ?? Yksi kaasari keskellä ei ole kovin taloudellinen ratkaisu, ainakaan kulutuksen suhteen. Pitkissä imusarjoissa bensa pisaroituu ja siksi sitä pitää syöttää tarpeettomasti enemmän verrattuna nurkkakaasareihin tai ruiskuihin. Mä olisin JaniM:n ruiskuratkaisun kannalla, eli:

*****************

Ruisku vaikka yhdellä läpällä?

Tulee sitä vääntöä lisää ja tehoakin.

Mutta ajettavuus paranee.

 

Imarit helppo tehdä tai ottaa alkuperäiset alkukäyrät.

 

Tarvittaessa toimitan vaikka täysin valmiin setin, minkä saa uuden Weber tuplakaasarisetin hinalla kutakuinkin.

Kaiken lisäksi tulee kunnollinen sytkä myöskin.

******************

 

Mitä tulee käytettyihin osiin, niin miks ei niitä vois käyttää, jos ovat asianmukaisessa kunnossa.

Link to comment
Guest Aircooled.fi

Aircooled.fi on AA Performancen virallinen maahantuoja. Kauttamme saa kaikki AA:n valmistamat T-4 moottorin osat, eli kampurat, kanget, pyttysarjat yms. ja lähes poikkeuksetta halvemmalla kuin muualta.

 

Esim:

 

Kampurat = 71-86mm isku

Kanget = H-profiilit ja I-profiilit

Pyttysarjat = 90,5 - 104mm

 

Lisäilemme niitä sivuillemme hiljakseen, mutta voit jo nyt tilata sähköpostitse mitä tahansa AA:n osia.

 

- Tomppa

Link to comment
Eikös tuon iskunpituuden 5mm eron saanut tehtyä 1.7:n kampeenkin, kun hioo laakerikaulat 5mm offsettiin ja käyttää 2.0:n laakereita?

 

Onnistuu hiominen juu kyllä ja voi käyttää 2 litraisen laakereita. Kunhan vaan sitte löytää ne 2 litraisen kanget. Niissä kun on 5mm pienempi alasilmä...

Link to comment

Jaahas, tällä hetkellä kaikki moottorin osat on pesussa ja tarkistettavana. Sitten katsotaan, mitä osia joutuu vaihtamaan

ja sen perusteella hommataan uutta (parempaa) osaa tilalle.

 

Konehuone on maalattu mustaksi. Sieltä löytyi sinistä, punaista, keltaista, ym. On se vähän siistimpi uudella värillä.

 

Mistä kannattaa uusia (parempia) osia koneeseen alkaa etsimään? Onko valmistajalla väliä?

Link to comment
  • 1 month later...

Kannet koneistettu ja ohjurit vaihdettu. Seuraavaksi etsitään koneelle kasaajaa. Itseltä se ei taida onnistua.

 

Mitähän kaikkea tarvitsee / kannattaa uusia, kun konetta alkaa kasaamaan?

Link to comment
  • 2 months later...

Mitäs kaikkea nyt kannattaa uusia, kun konetta aletaan alkuvuodesta kasaamaan?

 

- Tiivistesarja 59,00€

- Runkolaakerit 119,00€

- Kiertokangenlaakerit 32,00€

- Männänrenkaat 29,00€

 

Vinkit ja neuvot on tervetulleita!

Link to comment
  • 3 weeks later...

Nyt on koneeseen tilattu kaikki laakarit, tiivisteet ja öljypumppu oberilta.

 

Kunhan koneen kasauksen saa etenemään, täytyy tilata vielä:

- 123 virranjakaja

- Weber keskikaasarikitti

 

Vanteet vaihdetaan jos sattuu sopivat tulemaan vastaan, tosin moottori täytyy saada

täysin ajokuntoiseksi ja paikoilleen ennen sitä...

Link to comment
Millaiset vanteet hakusalla? Enempi klassiseen olschool vai uudempaa kuin nyt?

 

Oldschool tyyppisiä oon katsellu. Nykyisistä vanteista piti jättää keskikupit pois, kun eivät

mahtuneet paikalleen. Jos on vanteita tiedossa, niin voi ehdottaa vapaasti.

 

Kannet ja venttiilit on kunnossa.

Link to comment
Kannet ja venttiilit on kunnossa.

 

Vähän kuin autojobbari sanois ostajalle oman kommenttinsa myynnissä olevasta autosta...

 

EDIT, laitetan lisäys kun kuitenkin puolet lukijoista käsittää väärin eli mitä toi kunnossa oleva tarkoittaa... uudet osat laitettu, vanhat näytti ( yleensä 40-vuotiaassa osassa arvotaan kunto kun sitä ei oikeasti tiedä milloin poksahtaa, varsinkin pakovenan kodalla ) hyviltä vai jotain muuta.

 

Tää on projektikertomus ja lukijat janoaa infoa:)

Link to comment

Kannet ja venttiilit on käynyt paikallisella Tammer Dieselillä ja kansien "muokkaaja" sanoi osien olevan ok kunnossa. Kansiin vaihdettiin uudet venttiilienohjurit samalla.

Link to comment

Kaasarit tarkistettu. Automaattiryypyt poistettu käytöstä, puuttuva

säätöruuvi ja joku jousi lisätty. Akselit on väljät, mutta kaasarien pitäisi

olla toimivat.

 

Eli, en ala tilaamaan uusia kaasareita, vanhat saa kelvata. Pitää hommata

vielä 123 virranjakaja, sitten olisi kaikki osat koneeseen hankittu...

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...