Jump to content

Kupla, 72


Guest pumis86

Recommended Posts

Kupla ollut minulla 2009 heinäkuusta lähtien joten harrastus on uusi minulle ja kokeneempien neuvoja varmasti tarvii. Ajelen vain kesäisin, tai no niin kauan kun on sulat tiet. Kone on vakio 1.3 ja vuosimalli 1972.

 

Muutoksia mitä on tehty on mm. levennetyt lasikuitulokarit, levennetyt rosteri asitinlaudat, kromiosia poistettu korista, kromi mangels vanteet jne. Auto on maalattu sisältä ja ulkoa vuonna 1993.

Sisusta on aika originelli lukuunottamatta cd-soitinta ja itsetehtyä hattuhyllyä jossa on kaijuttimet.

 

Heti alkuun ostaessani kuplan piti tehdä pientä hienosäätöä, uusi laturi, akku ja laturinsäädin, taakse uudet iskarit ja jarruletkuja vaihtaa sekä käsijarrunvaijeri asentaa oikein. Kupla oli edellisellä omistajalla ollut 16 vuotta ja siitä 7 viimeistä pois liikenteestä ja seisonut pihalla. Kesäisin oli käynnistellyt kuplaa ja kyllähän tuo lähti liikkeelle pienen herättelyn jälkeen.

 

Kupla alkaa olla jo sen näköinen mitä olen ajatellut, keulaa voisi laskea vielä droppiolilla. Ja varmaan jotain pientä saattaa tulla ajan mittaan mutta aika sen näyttää.

post-3746-13888362331247_thumb.jpg

post-3746-13888362337961_thumb.jpg

post-3746-13888362342743_thumb.jpg

Link to comment
Toivottavasti ei tule mitään radikaaleja muutoksia, on hieno ihan tuollaisenaan...

 

Eipä sitä ole mitään radikaalia tulossa, keulan madallus lähinnä ois mielessä vielä, kun on kupla jo nyt sen näköinen mitä ajattelin.

Link to comment

Tässä juhannuksen kähmeessä olen tehnyt pohjaan uuden ruostesuojauksen. Entinen massa pois joka oli vedetty kirkkaan pellin päälle ja ruosteet raaputeltu veks ja sitten sinkkimaalia monta kerrosta pohjaan sekä pohjamaalia ja pari kerrosta tectyl alustamassaa. Ehken kestää nämä kesäajut kohtalaisen hyvin. Harmittaa vaan kun ei ole monttua mistä ois helppoa tehdä hommia, nuitten ajoramppien kanssa työskentely meinaa olla aika hankalaa tilanpuutteen vuoksi, mutta tekee niin hyvin kun se vaan on mahdollista.

Link to comment
  • 6 months later...

Tässäpä olis sitten kevään mittaan tarkotus tehä kuplaan aika paljon muutoksia. Pakko jättää laittaminen pitkälle kevääseen koska ei ole tiloja ryhtyä projekteeraamaan näin talvi aikaan.

 

Ja pitänee muutama "tuore" kuva lisätä nyt.

post-3746-13888362926757_thumb.jpg

Link to comment
  • 3 weeks later...

Kappas, sitä Anttilan katolla kerran kesällä törmättiinkin. Onneks vain morjestaen, ei tehny kuplurit lähempää kontaktia :)

 

Useestiha sut kesällä liikentees näki. Morjestelemisiin!! o/

Link to comment
  • 2 weeks later...
Kappas, sitä Anttilan katolla kerran kesällä törmättiinkin. Onneks vain morjestaen, ei tehny kuplurit lähempää kontaktia :)

 

Useestiha sut kesällä liikentees näki. Morjestelemisiin!! o/

 

 

Morjes morjes :)

 

Joo kyllähän sitä aika usein tuli sinne anttilan katolle kupla vietyä parkkiin ja varmaan "törmäiltiinkin" siellä :) Kyllä tuo kupla on aika ahkerasti ollu ajussa mulla kesä-aikaan varsinkin. On se vaan niin mukava auto ajella :)

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...