Jump to content

Automaattilaatikko trikeen


Recommended Posts

On aika ottaa tuo Mad Bull Trike taas työn alle ja mielessä kävi että jos siihen laittaisi automaatin. Olisi mukavampi cruisailla...

Minkälaisia mahdollisuuksia olisi kyseinen systeemi toteuttaa? Pitäsi kuitenkin mennä kuplan lohkoon.

Kyseessähän ei ole mikään katulaillinen peli eli kaikki vaihtoehdot ovat avoinna.

Swing laatikko on nyt kiinni, eli se olisi tietysti helpoin.

Ja jos nurkista löytyy sopivaa vaihteistoa niin saa tarjota...

 

Ehdotuksia, Kitoos

 

-Pasi

Link to comment
Joudut vaan tekemään sitten keskimoottorisen, jos laatikon audista laitat. Ei taida pyörähtää murikka toisinpäin.

 

Ainiin, tää Mad Bull tais olla takamoottorinen. Sekoitin sen yhteen toiseen projektiin, joka on tällä palstalla näkynyt. Eli se punainen etumoottorinen.

 

t. Mika

Link to comment

Paljon paremman näköinenhän se on jos kone on keskellä. Vaikka en juuri muutenkaan noista kolmipyöristä perusta, niin ne joissa kone roikkuu puoli metriä taka-akselin takana on aivan karmeita.

Link to comment

Helpoin ratkaisu olisi tyyppi 3:n vetolevy,joita minullakaan ei ole(voisin kyllä ostaa yhden).

Vetolevyssä on erillinen niittaamalla kiinnitetty napa jollaisen voisi sorvata Kuplan vauhtipyörästä ja vaihtaa tyyppi 4 navan tilalle,tai sitten vaihtaa moottoriin wasserbokserin kampiakselin.

Vetolevy tulee suoraan kampiakseliin kiinni vauhtipyörän tilalle.

Link to comment

No sehän menee sit hankalaksi.

Täytyy varmaan vaihtaa nelkun kone sinne..

Sit ei menekkään speziaalivauhtiksemme :(

 

Mites meniskö vauhtiksen kanssa, jos tekis väliin paksun laipan ja vauhtikseen asetelman tilalle vetolevy kiinni.

Tuo vois varmaan onnistua vai kuinka pitkä tuo laatikon kytkinakseli on?

Tietty speziaalipitkä pultinkanta.

Link to comment
Guest laiska`s custom

turbiini toimii vauhtipyöränä.vakio vauhtiksesta sorvilla keskiö ja siihen pulteilla vetolevy,silmälaakerille sovite jos tarvii.vetolevyhän on pelkkä 2.5-3mm pelti missä on hitsillä kiinni hammasratas ja pulttien reijät turbiinille.

Link to comment
Guest laiska`s custom
No tuossa tarkoitus käyttää tuota vauhtista, missä moniurahihnan urat ahtimelle, jos vaan kikkailemalla mahdollista.

 

onnistuuhan se kun tekee silmälaakerille vauhtipyörään paikan ja laittaa koneen ja laatikon väliin saman paksusen levyn kuin vauhtipyörä on.normaalistihan vetolevyn turbiinin kiinnityspiste on 0-5mm kampiakselin päädystä taakse päin.nyt se kasvaisi ehkä noin 20mm koska ohuemmaksi ei uskalla vauhtipyörää sorvata.täs on ainut haittatekijä et sulla on vauhtipyörä 5kg + turbiini 8-10? ni pahimmas tapauksessa siellä pyörii 15kg.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...