Jump to content

-55 Oiva ja -54 Sulo


Recommended Posts

  • Replies 146
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Meillä kilpurissa toimii ( vuosia ollut käytössä ) hyvin öljynpaluu letkut suoraa lisäöljypohjaan kansista sekä öljypumpun imu suoraan lisäöljypohjan alta öljypohjan kannesta imettynä ( ei oo niin vaahtoisaa öljy eikä hörpi ilmaa loiskelevyäki kannattaa käyttää ). Oberg tyylinen sihtisuodatin joka vähentää myös vaahtoamista on todettu huippuhyväksi koska voi avataki välillä tarkistaakseen onko epäkuranttia matskua paljon liikenteessä moottorissa ja o-rengas tiistys mahdollista useammman edestakaisen auki kiinni tarkistus varmistus jutun. Olikoha Hesellä 0405153867 suodatinyksiköitä ja imukansia jääny ku käväsivät firipajoja jenkkilässä kiertelees?

Link to comment
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Onnistuiskohan kemiallisella metallilla tms., laittais samalla siihen keskelle mämmiä teräspunosletkun

tai vastaavan liittimen millä saisi pienemmät kierteet tehtyä ko. kohtaan. Eli kun korjaus on kovettunut,

saisi siitä kierrettyä letkun tai liittimen pois ja tadaa kierre olisi valmis.

 

Sitten vaan tekisi adapterin kauemmas johon saa öp-anturin kiinni.

 

Ei rasittaisi tuota korjattua kohtaa kun lähtee joustavalla letkulla (edelleen teräspunos).

 

Vaikeesti selitetty mutta toivottavasti idea aukesi...

Link to comment

Omakohtasta kokemusta kemiallisesta metallista ettei ole pitkä aikainen korjaus. Jos jenkaa vielä jäljellä hytikkaliikkeestä isommalla halkaisijalla (9,3mm tai jotain sinne päin en nyt muista) oleva välinippa joka hydlukitteella kiinni Loctite 254, tähän sitten kello. näillä eväin sain pysymään öljyt oikealla puolella.

 

edit Tais olla 10,1mm välinipan koko ja loctite 542 ja anna yön yli kuivua.

 

_img900.jpg

Link to comment

Siksi tuota anturia ei yritetäkkään saada suoraan paikalleen vaan käytetään

letkua joka rasittaa tuota kohtaa paljon vähemmän.

 

Tuohon peltiin saisi vielä kätevästi kiinni tuen joka tukisi/pitäisi letkua suorassa

jolloin rasitusta tulisi entistä vähemmän.

Link to comment

Kilpamoottorissa ei oikeen oo kompromisseja joten pika purku koneelle ja lohko hitsaten uusien reikä / kierteet. Keinometallilla saa tehtyä mutta jos ei onnistukkaan ja ekassa vedossa purskahtaa öljyt pihalle, menee hermot ja auto työnnetään talliin odottelemaan seuraavaa talvee? No teet kuinka teet mutta tee hyvin ja kunnolla. Nopeita hyviä vaihtoehtoja öljyseen lohkoon ei oikeen oo muutakuin väliaikaisesti? Hörisi hyvin? en kuunnellu vielä ääänten kera

Link to comment

Jenkaa on jäljellä melko hyvinkin, mutta öljy kellossa "liian" lyhyt jenka joten pitää koittaa tuota Aanpun Kikkaa, jos ei toimi niin sitte purku ja hitsakset... On tämä ihanata...

 

Aika lussulta kuulosti... ;)

 

-Puide-

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Boxi löys paikkansa.

54-Season-2013-019.jpg

 

Ja johto settiä... uuuhh...

54-Season-2013-026.jpg

 

Tänään lisää johdotusta ja toivottavasti jo liittimien kiinnitystä... Pitää kattoa käännänkö tuota boxia vielä 90 astetta siten, että johdot lähtee kohti keskitunnelia...

 

-Puide-

Link to comment
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Nonnii tallipäällikö ilmas jarrut, pääsi itte vähällä tällä kertaa. :)

 

54-Season-2013-075.jpg

 

Loppu ilta menikin pinnapultti harrastuksen parissa... Tälle illalle jäi vain rumpujen kiristys ja perän kiinnitys. Todennäköisesti siis Lauantaina sataa... =)

 

54-Season-2013-076.jpg

 

-Puide-

Link to comment
  • 3 weeks later...
Oletko sitämieltä että toi launch control on hyödyllinen kapistus silloin kun toimii? Ootko vertaillu lähtöjä controllilla ja "jalalla"? Itelläkin on se levylle laitettuna mutta en ole jaksanut vetää piuhaa ja nappulaa vielä.

 

On se, voi pitää lurun auki ja lähtökiekat saa säädettyä joka radalle kohdalleen. Tosin Ruiskulla kiekat saa kyllä aikahyvin pidettyä kiekat tasasina.

60 ft ajoista voi varmaan jotain päätellä.

 

Pori jossa tuota ei ollut vielä, ei näiskään hirveesti heittoja ole.

1,759

1,752

1,768

 

BSD lähdöt jossa tota käytin, aika tasaselta näyttää

1,804

1,803

1,802

Lähdöt jossa en käyttänyt

1,966

1,814

 

Ja nämä vedot oli sekä 1 että 2 radalla... No BSD:ssä oli paljon muutakin häsmäkkää auton kanssa ja se vaikuttaa heti (ainakin mulla) lähdössä.

Mulla on lisäksi saman napin takana myös line lock.

 

-Puide-

Link to comment
  • 2 months later...

Muutaman hetken horros ohi, takasin hommiin sanottiin...

2386-Season-2013-052_2.jpg

 

Meinasin ihan kausihuoltoa tehdä ja jättää -54 Sulon koneen kasaan talveksi noh ihan keinujen irrotus jo määritteli jatkon:

 

Lyhykäisyydessään:

- 1/2 puolen keinut ottanu turpaan

- 1 kpl tönäreitä morjens

- Kytkinkopassa moottoriöljyä...

 

Jiihaa sanottiin! =)

 

Rapsaa blogissa

 

-Puide-

Link to comment

Woohaa!

 

2386-Season-2013-087_c.jpg

Joskus epäonnisenakin voi olla onnekas. Öljy pumpun läpi on mennyt jotain ihquu metallia ja messinkiä. KK laagerit oli ollut jossain kohtaa "kuivia" ja sitä myöden ol aika morot.

 

Mutta kun ajattelee positiivisesti niin mitään isoo ei oo hajonnut. =)

 

Lisää Blogissa

 

-Puide-

Link to comment
  • 5 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...