Jump to content
HSuomi

Kaasuttimien korvaaminen ruiskulla.

Recommended Posts

Guest
Ootkos suurentanut starttaus rikastusta cranking pulsea? Auttaa kummasti

Pitääpäs tarkistaa. JaniM:lle erityisKiitos arvokkaasta konsultaatiosta!!

Share this post


Link to post

Jäi ajot hiukan vähälle kun vaihdelaatikko ei pelannu, muutama sata kilometriä tuli päristeltyä megalla, kone pelaa mutta muutamia parannuksia tarvii tehdä mm. putsarin paikka tarvii vaihtaa. Säädöt hiukan kesken kun viä enemmän bensaa kun kaasarilla.

Share this post


Link to post

Laita ohjaimelliset hukkakipinäpuolat, niin ei tartte erillisiä moduuleita tai transistoreja viritellä.

http://autotune.fi/tuote/623/sytytyspuo ... ella-4-syl

 

Pintaliitoslevyyn ei sit modeja tehdä helposti, mitä pitää tehdä. Eli noista vaihtoehdoista V3.0 levy.

 

http://autotune.fi/tuote/370/atdriveboa ... jainkortti

Tuossa kunnollinen liitin, eikä printteriliitintä, mikä oleellisin asia.

Vähemmän johdottamista ja vähemmän irtoreleitä, ovat valmiina.

Ei hyppylankaviritelmiä, jumpperit joilla vaihdetaan anturityyppi tai muita ominaisuuksia valitaan.

Enemmän plug and play.

Share this post


Link to post

Ok, eli tuo ATdriveboard, sytytyksen ja ruiskutuksen ohjainkortti on vastaava kuin MS3 + MS3X laajennuskortti, mutta paremmalla kotelolla, kunnon liittimillä ja sisäisillä releillä.

 

662€ MS3 prosessorimoduulin kanssa. Ok, pistetään har(n)kintaan.

 

 

Pystyykö tuohon ATdriveboard sytty+ruiskuboksiin laittaan nämä, jos haluaa ohjata kahta IGN-4 puolaa?

 

http://www.autotune.fi/tuote/44/sytkakivi-bosch-bip373

Share this post


Link to post

Pystyy, mutta pidä poksin ulkopuolella ja mahdollisimman lähellä puolia.

Kansiin maadoitus, ei mitään muuta samoihin pisteisiin. Pieneen alukoteloon sisälle noi trankut, niin suojassa ja jäähtyy.

Epoksilla umpeen, niin pysyvät paikoillaan.

 

Ominaisuudet levyllä samat + nakutuspiiri. Helppo lisätä bluutti ja vaikka 4*egt. Tai sit loggeri missä kiihtyvyysanturi ja pystyy rakentaan sutimisen eston vaikka ;) Pysyy voima tiessä.

Share this post


Link to post

Juu tuo yksi tapa. Tai helpoin teurastaa kiinanjakaja. Kanneksi alumiinikiekko ja siihen anturi kiinni. Tuollasia jakajia tehty ja yksi pitäis taas tehdä.

Tämä silloin kun mennään sekventiaalisesti eli pyttykohtaisesti.

Share this post


Link to post

Vaikka olisi "puola per pytty" niin voihan sen johdottaa niin, että se toimii kuten hukkakipinä. Siis laukaisee kaksi puolaa samaan aikaan. Toki aina parempi jos on valmiudet sekventiaali moodiin, mutta jos haluaa tehdä askeleen kerralla niin saa myös käyntiin ilman nokan tunnistusta.

Share this post


Link to post

Onpas tutun näköiset imarit:) Ei muuta kuin ohjainta ja pari kynttilänsytyttäjää perään piuhan kera.

Share this post


Link to post
Onpas tutun näköiset imarit:)

 

Juu, vissiin pienet piirit täällä... :D

 

Ei muuta kuin ohjainta ja pari kynttilänsytyttäjää perään piuhan kera.

 

Ja selkeesti suomeksi? ;)

Share this post


Link to post

Hah, ruisku, johtosarjaa ja puola(t) tulppiin kipinää antamaan. Muutama anturi, niin siinähän se alkaa boxeri hyrräämään.

Share this post


Link to post

Esim mega tai Autotunen boksi edulliset, kalliit Hestec, Autronic, Tatech.., puola, bensapumppu ruiskukäyttöön, imuilma-anturi, öljynlämpö-anturi ja mielellään laajakaistalambda. Tietty johtosarja. Tuossa paketissa on kaasuläpän asentoanturi ja suuttimet...

 

Make

 

Edit: ja trikkeri ja vr-anturi, tai jakajasta muokattuna...

Share this post


Link to post

Ok. :D

 

Semmoista tässä pohdin kans. Miten vaikuttaa se että läppisten halkaisija on toi 36mm mutta imusarjat ovat isommat alkupäässä? Ei ehkä ole katukäyttöiseen moottoriin suurempaa merkitystä?

Share this post


Link to post

Mitäs kansiWelhot tietää? Noin päin ei pitäisi hirveesti vaikuttaa. Muistaakseni tuo kone missä noi oli ja Rustossa kans tuollaset imarit, niin aika hyvin toimivat loppujen lopuksi.

Share this post


Link to post

Juu. varmastikin toimii ihan tälleen.. Ite vaan mietin omia höperöitä. :)

 

Tässä kumminkin nyt yksinkertainen kuva miltä näyttää kun tänään tutkin tarkemmin osia.

 

Kawalaumlppissarja.jpg

Share this post


Link to post

Selkeemmät kuvat jotka ehkä selvittää mun ajatusmaailmaa... :D

Tässä osat erillään.

 

2013-12-03124600.jpg

 

Tämmöset muoviset imusarjat ovat orggikset Mopossa. Näkyy noissa kans että ne haaraantuu kahteen imuventtiilikanavaan per sarja.

 

Kawaintake2.jpg

 

Kawaintake.jpg

 

Kysymys onko turhaa hifistelyä mitä minä nyt pähkäilen vai olisko mahdollisesti lisätehoja noilla löydettävissä jos jostain alumiini imusarjoista alkais paikkaamaan ja rakentamaan.

 

Näillä on C-C mitta 75mm joten vissiin huomattavasti lähempänä toisiaan kuin IDF sarjoissa?

Share this post


Link to post

Itellä:

DSCN7608.jpg

 

+

 

DSCN7605.jpg

 

Ei nyt ihan huono voi olla kun tehot nousi 12hp kaasareista. Eli en ryhtyisi toimenpiteisiin.

Share this post


Link to post

Mistä ja minkälaiset suuttimet CB Performancen läppärunkoihin ja kiskoihin? Nettisivuilla sanovat, että on "GM style", mitä lie tarkoittaa.

post-3647-13888370202892_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Kuvien perusteella väittäisin että Boschin suuttimet sopii.

Vähän yritin mittailla noita reikiä ja tulin siihen päätelmään että Boschin EV1 vois olla sopivan kokonen.

Share this post


Link to post

Sinne menee kaikki suuttimet kyllä. Reikä vaan hassusti koneistettu.

Share this post


Link to post

Ainakin omissa pässinsarvissa joissa suuttimien paikat, oli suuttimien reikien koneistusjälki niin karkea/urainen ettei saanut tiiviiksi suuttimen o-renkaalla. Piti pienellä hiomapaperirullalla ja akkukoneella hoonata seinämiä ennenkuin alkoi pitämään... Sellaista laatua niissä...

Share this post


Link to post

Samaa laatua tuntuu olevan läppärungotkin. Täytyypä tilata suuttimet ja sovitella.

Share this post


Link to post

Kun tuli noita CB:n läppiksiä moitittua, niin täytyy tasapuolisuuden vuoksi myös kehua. Aika helpolla saa webrut noilla korvattua. Nostaa vaan paikalleen. Oivalliset tälläiselle porapeukalolle. Kuvassa vasemmalla vielä idf paikallaan.

post-3647-13888370232064_thumb.png

Share this post


Link to post

Oon samaa mieltä, ihan ok läppärungot. Tietty suuttimien reijät vois olla paremmin mitoissaan jo valmiina. Mutta kumitiivistetyt kuulalaakerit löytyy, muuten laatu ok.

 

Tietty jos oikein hifistelisi, voisi suuttimet ehkä olla hivenen jyrkemmässä kulmassa että konehuoneessa olisi enemmän tilaa.

Share this post


Link to post

Köyhillä ei oo varaa ostaa kerralla valmiita. Jos tekisin nyt ni ostaisin valmiit tai olisin ostamatta mitään.

Toki ihan mukavaa pulailua noitten prätkän läppien kanssa.

Share this post


Link to post
Oon samaa mieltä, ihan ok läppärungot. Tietty suuttimien reijät vois olla paremmin mitoissaan jo valmiina. Mutta kumitiivistetyt kuulalaakerit löytyy, muuten laatu ok.

 

Tietty jos oikein hifistelisi, voisi suuttimet ehkä olla hivenen jyrkemmässä kulmassa että konehuoneessa olisi enemmän tilaa.

 

Siis oliko noissa kuulalaakerit oikein CB:n rungoissa? Muistin ettei olisi.

Jenskoissa taasen on. Puolet kevyemmät, o-rengas tiivistys laipassa. Sopii paikoilleen. Lisänä synkkaruuvit tyhjäkäyntiin. Hintaa ei älyttömästi enempää uusissa. Mutta perusläpät ja kannattaa jos käytettynä saa halvalla ja ovat olleet vähässä käytössä.

Prätkien läppikset T-I immeisille ehdottomasti.

Share this post


Link to post

Omaan ajattelin CB:n imusarjoja, joissa suuttimen paikat ja niiden perään drla-pariskunta, joissa kurkkujen tilalla suorat putket.

 

t. Mika

Share this post


Link to post

Nykyisissä CE/ DRLA imusarjoissa on suuttimen paikat sisäpuolella, helpottaa vähän asennusta. Pitänee keksiä jokin hyvä tapa tulpata läppärunkojen suutinreiät.

Share this post


Link to post
Omaan ajattelin CB:n imusarjoja, joissa suuttimen paikat ja niiden perään drla-pariskunta, joissa kurkkujen tilalla suorat putket.

 

t. Mika

Kun laittaisi suuttimet kuvan mukaisesti, niin ei tarvitsis imusarjojakaan uusia. Yhtään en tiedä miten tuo toimii. Sattumalta löysin tuon netin syövereistä.

post-3647-13888370241652_thumb.png

Share this post


Link to post
Kun laittaisi suuttimet kuvan mukaisesti, niin ei tarvitsis imusarjojakaan uusia. Yhtään en tiedä miten tuo toimii. Sattumalta löysin tuon netin syövereistä.

 

Voisihan tuotakin miettiä. En nyt heti muista kuinka paljon painekoteloiden yläpuolella on tilaa.

 

t. Mika

Share this post


Link to post
Kun laittaisi suuttimet kuvan mukaisesti, niin ei tarvitsis imusarjojakaan uusia. Yhtään en tiedä miten tuo toimii. Sattumalta löysin tuon netin syövereistä.

 

Voihan sen noinkin tehdä, mutta suuttimien ohjaus täytyy silloin olla sekventiaalinen, eli jokainen suutin avautuu vasta sitten kun imuventtiilikin.

 

Tuollaisesta ratkaisusta on hyötyä ainakin silloin, kuin käytetään isoja suuttimia. Pisarakoon kasvaessa tasalaatuisen seoksen muodostumiselle jää enemmän aikaa, kun sillä on pidempi matka kuljettavanaan ilman seassa ennen sylinteriä.

Saattaahan tuo rakennelma olla myös osa kaksisuutinjärjestelmäistä ruiskutustakin, jossa imusarjoissa on lisäksi omat suuttimet pienempiä kierrosnopeuksia varten.

Share this post


Link to post
Kun laittaisi suuttimet kuvan mukaisesti, niin ei tarvitsis imusarjojakaan uusia. Yhtään en tiedä miten tuo toimii. Sattumalta löysin tuon netin syövereistä.

 

Voisihan tuotakin miettiä. En nyt heti muista kuinka paljon painekoteloiden yläpuolella on tilaa.

 

t. Mika

Pistä pico suuttimet. 34mm korkeat :)

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...