Jump to content

67 vokkelo


Guest Raastinrauta

Recommended Posts

Laitellaanpa tännekkin jotain. Eli volkkari tuli minulle vaihtokaupassa, Ilman konetta ikävä kyllä. No eiköhän noita koneita löydy kun se aika koittaa. En ikävä kyllä älynnyt ottaa kuvia kun tuo oli vielä kohtuu kasassa. Sisällä oli laatikoissa ja irrallaan liki kaikki osat, ei tainnu olla kuin pari puutetta.

Sen verran vokkelin historiaa tiedän, että edellinen omistaja oli säästellyt tuota riihessä, koska ei ollut raaskinut tehdä siitä jokkisautoa, kun on niin hyvä kuntoinen. Edellinen oma volkkari (vm-67 myös) oli ihan mätä, sen remppailin joskus vuonna 1995-1996, mutta siskoni ajelee sillä vieläkin, eli ei sitä ihan huonosti tullut hitsailtua. Tämän kertainen tapaus olisi tarkoitus tehdä, toivottavasti ainakin, vähän paremmin. No aika näyttää sen, mitä tuosta tulee, vielä ei ole hahmottunut varmasti mitä tuleman pitää. Onhan tässä vielä mikin hommaaminenkin edessä, ennenkuin homma taas enemmän etenee.

Nyt siis auto on purettu, verhoilut ja lattia eristeet teetti hieman enemmän pään vaivaa, kun ei ole ennemmin niitä purkanut. Alusta on muuten kohtuu ok, paitsi takana pientä hitsailtavaa. Ja joku oli hitsannut kummaltakin puolelta noi 25cm pohjaa kiinni koriin ihan takalokarin edestä, sen joutui leikkoon auki ja tietty myöhemmin sit korjaamaan. Massaa tuossa ei ole kyllä säästelty, sitä on varmaan neljä kerrosta, ja ehkä juuri sen takia pohjalevyssä ei ole kuin kaksi sormen mentävää reikää. Ja pultitkin lähti irti ihmeen helpolla. Noin 1/2 kummankin puolen pohjalevyistä oli/on alkuperäisessä maalissa kun irrottelin alkuperäiset äänieristelevyt. Koppa on sitten hiukan huonmmalla hapella, ovien alahelmat menee uusiksi/ uudet ovet, lokasuojat taitaa vaihtua ainakin parempiin. Lämpökotelo on vänkärin puolelta aika hapero, mutta sen taidan yrittää pelastaa. Päivittelen taas kun näpsin kuvia tai saan jotain aikaiseksi.

Mikä muuten ois hyvä lattiaan ruosteen esto aineeksi, por15, ferrex vai mikä?

Ja kuvia tulee kunhan saan liitettyä ne :(

Sit vielä etuakselista, onko se kiinni vain niillä neljällä pultilla siitä edestä vai miten sen saa irti rungosta?

Link to comment

Pohja raaputeltu "puhtaaksi" ja harjattu rälläkällä irto ruosteet pois. Muutamia uusia reikä paikkoja löytyi kummaltakin puolelta putsailun aikana, ei paha vieläkään.

 

post-4464-13888362625469_thumb.jpg

 

Sitten ois vielä taka-akselistosta kuva. Osassa vielä päällä purkillinen massaa, ei vaan kaikkee jaksa irrotella ennenkuin on tarvis.

 

post-4464-13888362626558_thumb.jpg

 

Mitähän tuo katkenneen osan kanssa pitäis tehdä, voiko sitä hitsata, vai meneekö uusiksi?

 

Tarkempi kuva

 

post-4464-1388836262713_thumb.jpg

 

Kori saa odottaa kiltisti vuoroaan pressun alla. Sen laittaminen alkaa kun alusta on kunnostettu. Sieltä löytyy hitsattavaa lämpökotelon takapäästä ja keskipaikkeilta lisää, varmaan lisääkin löytyy kunhan alan kopan kimpussa pyörimään.

Link to comment

Mitenkäs tuon iskaritolpan kanssa kannattaisi toimia, yrittää vielä kunnostaa vai?

 

post-4464-1388836262792_thumb.jpg

 

Onko katsastusmiehet olleet kuinka tarkkoja noiden suhteen?

Ja saako noita pelkkiä iskaritolppia tuohon etuakselistoon? Uusi säädettävä tietysti houkuttaisi, mutta pitää ensin tarkastaa kunnolla tämän kunto, kunhan sen irrottaa.

Kuvat on huonoja osin senkin takia kun rälläköinnin jälkeen kädet tärisi vielä puolituntia.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...