Jump to content

Mittauspenkki


Guest kari lindholm

Recommended Posts

Guest HAP-Racing

En tiedä liittyykö asiaan ,mutta olis jouten ylimääräiset inertia rullat 2 kpl(tasapainoitus ja laakerit ovat, joten runko ja ohjelma puuttuu. Ohjelmakin saadaan jos haluaa, sama kuin Special motors ym monessa paikassa), ja vaikka moottorijarru muuntimellakin olis tarjolla parilla kaavelilla. Ja kysellä voi 044-2684654.

Link to comment
Guest laiska`s custom

http://www.scaime.com/ tuolta venymäliuska antura ja jarrutus vesipumpulla,sähköllä,turbiinilla tai hydrauliikalla.levyjarrulla kuorman tekemisessä on ongelmana lämpö ja se ettei saa aikasesti tasaista jarrutusta,siihen ei paljoa tarvita et kone tumppaa jarruttaessa,eli ei ole toistettavuutta.

 

-pyöräkuormaajasta löytyy sen kokoista hydraulipumppua jolla jo jarruttelee

-kuormaautojen sähköjarrut (löytyy käytettynä ameerikasta)

-vesipumppuja tohon kokoluokkaan?

-turbiinin saa muutettua monesta auton turbiinistakin sorvilla

Link to comment
-kuormaautojen sähköjarrut (löytyy käytettynä ameerikasta)
Enemmän noita Telmoja löytyy paikallisliikenteen bussien alta (lähes jokaisesta). Mutta liikennöitsijät ei myy edes paloina, kun noiden varaosat maksaa hitosti uutena. Aikoinaan viimevuosituhannella soitin 82 puhelua enenkun löysin omani Mänksälä-Järvenpää välimastosta. Nyt tän pajan isäntä on jo eläkkeellä.

Kusarilla on Heinolassa noita ollu pihalla maatumassa siirtolavallinen vuodesta 2003 alkaen. Huomasin 1kk sitten käynnilläni, että Telma kasa oli siirtyny n20m 7v aikana :) Telmat on lähes ongelmajätettä Kusarille, kun myllyyn ei voi kaataa noita (liian järeetä) ja purkaminen ei taas kannat. Valitettavasti noiden ostaminen voi olla vähintäänkin haastavaa, tavaran myyminen ei kuulu talon toimenkuvaan. Voin kysätä, vaikka vaihtokauppaa, jos noi jotakin kiinnostaa.

 

Sitten muutama Telma penkkiwoto

post-78-13888362755236_thumb.jpg

post-78-13888362755337_thumb.jpg

post-78-13888362755494_thumb.jpg

Link to comment
Guest laiska`s custom

itse olen ainakin 2 kuusankosken pisteeltä ostanut romukasoista romuja,pikkusen enenmän maksaa kuin sisään osto hinta.sellasia ei myydä ulos missä on tehty sopimus tuhoamisesta,sopimus on yleensä tuotantolinjoilta poistetuista tavaroista.ei muuta kuin kaupoille.

Link to comment
http://www.nettikone.com/alo/turpiinikytkin/876021 nopeesti katottuna ois rokken rollia
Tuo on muuten ilmeisesti oikea "turbiinikytkin". Se on eri asia kuin "momentinmuunnin" jota automaattilaatikkomies saattaa kyllä sanoa turpiiniksi.

Molemmat saattaa käydä dynoon, käyneekö jompi kumpi paremmin sitten?

 

Turbiinikytkin vaan kytkee, momentinmuunnin toimii myös "välityksenä". Momentinmuuntimen tuntomerkkinä on staattori jota turbiinikytkimessä ei ole.

Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 10 months later...

mulla on alusta dyno. eka versio oli paineilmaohjatulla auton levyjarrulla ja jarrusatulalla. tä ratkaisu ei oo mikää hyvä. jarru lämpenee ja haju on sitä mukaan kaamee, pölyä kehitää myös. ei voi kovin pitää kuormittaa kieroslukua pitämällä paikallaan.

 

dyno on nyt purettu ja rullia isonnetaan, sain hommattua 2 kpl pyörrevirtajarruja linjaautosta.

tahtoo olla nuo käytetyt pyörrevirtajarrut suurin osa rikki. käämejä poikki ja yms joten kannattaa mittailla enne ku ostaa sellasen.

 

pitä nyt kehittää ohjaus jarrulle että sais portaattomasti jarrua lisätä.

mun penkissä tehon mittaus inertialla ja säätö tehää jarrulla kuormittamalla.

Link to comment
jaketech said:
mulla on alusta dyno. eka versio oli paineilmaohjatulla auton levyjarrulla ja jarrusatulalla. tä ratkaisu ei oo mikää hyvä. jarru lämpenee ja haju on sitä mukaan kaamee, pölyä kehitää myös. ei voi kovin pitää kuormittaa kieroslukua pitämällä paikallaan.

Onko toi Mikkelistä? Sotkeennuin ton mittaus puoleen hieman, mutta käsitin että ei olis ollu noin hiton surkea loppujen lopuksi :(

 

 

jaketech said:
pitä nyt kehittää ohjaus jarrulle että sais portaattomasti jarrua lisätä.

mun penkissä tehon mittaus inertialla ja säätö tehää jarrulla kuormittamalla.

PoVWoon ukoille olen tekemässä Telmalle tommosta poweria

* Tehdas valmisteinen 0-400v säädettävä muuntaja 3~, tehonkesto 3x2000W, vaihekohtaset I ja A mittarit

* Ton perään hitsausmuuntaja 400/24 + hitsauskoneen 3~ diodisilta

 

Toinen vaihtoehto (mullon tämä, testattu että toimii)

* 3 ~ tamu 5,5kw 400v

* 3 ~ puikkokoneen muuntaja

* 3 ~ sikanopeet diodit (normi puikkokoneen diodit ei pysyny vauhdissa mukana)

 

Kolmantena vaihtoehtona: Tee itte oma poweri

Mullon MJ 11016 NPN trankkuja läjä, virtaa kestää vaatimattomat 30A data sheet täältä.

Näitä olis 16kpl, joten saisit ohjauksen vaikka joka käämille erikseen :)

 

Mullon 1600nm telma ja toi ottaa 24v X 30A X 4kpl = 2880W, joten poweri ei tartte olle edes noiden esimerkkieni suuruinen

Link to comment
P_Valtonen said:
jaketech said:
mulla on alusta dyno. eka versio oli paineilmaohjatulla auton levyjarrulla ja jarrusatulalla. tä ratkaisu ei oo mikää hyvä. jarru lämpenee ja haju on sitä mukaan kaamee, pölyä kehitää myös. ei voi kovin pitää kuormittaa kieroslukua pitämällä paikallaan.
Onko toi Mikkelistä? Sotkeennuin ton mittaus puoleen hieman, mutta käsitin että ei olis ollu noin hiton surkea loppujen lopuksi :(

 

 

jaketech said:
pitä nyt kehittää ohjaus jarrulle että sais portaattomasti jarrua lisätä.

mun penkissä tehon mittaus inertialla ja säätö tehää jarrulla kuormittamalla.

PoVWoon ukoille olen tekemässä Telmalle tommosta poweria

* Tehdas valmisteinen 0-400v säädettävä muuntaja 3~, tehonkesto 3x2000W, vaihekohtaset I ja A mittarit

* Ton perään hitsausmuuntaja 400/24 + hitsauskoneen 3~ diodisilta

 

Toinen vaihtoehto (mullon tämä, testattu että toimii)

* 3 ~ tamu 5,5kw 400v

* 3 ~ puikkokoneen muuntaja

* 3 ~ sikanopeet diodit (normi puikkokoneen diodit ei pysyny vauhdissa mukana)

 

Kolmantena vaihtoehtona: Tee itte oma poweri

Mullon MJ 11016 NPN trankkuja läjä, virtaa kestää vaatimattomat 30A data sheet täältä.

Näitä olis 16kpl, joten saisit ohjauksen vaikka joka käämille erikseen :)

 

Mullon 1600nm telma ja toi ottaa 24v X 30A X 4kpl = 2880W, joten poweri ei tartte olle edes noiden esimerkkieni suuruinen

 

ei oo mikkelistä.

 

paljo tulis hintaa tommosille ohjauslaitteille.

mun telma on cc160

Link to comment

ei oo mikkelistä.

***

Ok, hyvä. Säikähin jo.

 

 

paljo tulis hintaa tommosille ohjauslaitteille.

***

Siis meille noista?

1. vaihtoehto on menossa lainaan. En ole miettiny hintaa

2. vaihtoehto oli alle satku mulle aikoinaan.

3. vaihtoento maksaa lastut + ohjaus niille + jäähdytys profiilit + jonkinsortin hitsauskoneen power = en tiedä.

 

 

mun telma on cc160

***

Mullon CC135, mutta pienennän ilmarakoa, että tuosta saa kikkailtua noin 160n:

24vdc / 4x30A.

Link to comment

Yksi poweri vaihtoehto olis jos laittas kaikki Telman nyt rinnan kytketyt (4kpl) käämit (4x30A / 24VDC) sarjaan,

jolloin Telman tehontarve oliskin 1x30A / 96VDC.

Ton vois hanskata ilman mtn muuntajia min 20,7kw taajuusmuuttajalla, jota ei ajas 0->400v, vaan ajan 0->96v jännitteellä. Tartis vaan tasasuunnata toi ennen Telmaa. Ja noi diodit sitte muuten maksaa maltaita kaupassa.

Omaani sain vain testikäytössä olleet diodit laitevalmistajan takaoven kautta. Enää tuota reitti ei toimi, sorry

Link to comment

Lisäksi saattaa tarvii Du/Dt filtterin ettei tule läpilyöntejä käämeissä. Muuten jännitepiikki on 1,31 x syöttöjännite. Siitä vaan muodostuu 96V tehollisarvo kun taajuusmuuttaja sen sopivasti pätkii.

Multa kyllä saa noita diodeitakin halvalla.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...