mapping Posted April 8, 2011 Share Posted April 8, 2011 Tervehdys! Alkuun auto ei meinannu käynnistyä kylmänä kunnolla. Auton edellinen omistaja oli vääntänyt ryypyn niin löyhälle että ei mennyt päälle. Samoin ryypylle menevään johtoon ei tullut sähköä. Tämän kun korjasi niin auto lähtee käyntiin tosi helposti kylmänä, ei tartte kuin vähän näyttää starttia. Ongelmaksi tuli vain sellainen, että jos jostain syystä sammutan auton esim. ajettuani vain n.500 metriä ja koitan käynnistää heti uudelleen, ei käynnisty millään. Ryyppy on silloin jossain puolessa välissä menossa. Saa sahata, ei käynnisty. Ei oikein haise bensakaan. Olen koittanut käydä vääntämässä ryypyn pois ja koittanut startata painamatta kaasupoljinta, mutta ei. Samoin vaikka kuinka pumppaa tai painaa kaasua niin ei lähde. Sitten yks kaks se lähtee ja käy hyvin. Olen kokeillut myös jos sammuttaa auton pitemmän ajon jälkeen (moottori varmasti lämmin), käynnistyy saman tien. Ei mitään ongelmia. Eihän tuo iso vika ole ja harvoin tarttee sammuttaa heti kohta, mutta ois kiva tietää mistä vois etsiskellä vikaa vai onko tuo ominaisuus. Quote Link to comment
Guest Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Otsikon kysymykseen omakohtaisista kokemuksista vastaten; liian vähän bensaa. Itsellä 44 weber tupla keskellä viime kesän ajelin säädöt erittäin rikkaalla afr 9-10:1 tyyliin kenkiessä. Aamulla edellisen päivän ajojen jälkeen +10 astetta ja pieni kääntö avaimesta ilman ryyppyä niin aina helähtää käymään. Tietysti tähän vaikuttaa se että kaasarissa on kohokammiossa bensaa jos seisoo pidemmän aikaa ja bensa haihtuu sitten sahataan juuri niin pitkään että orkkis mekaaninen pumppu saa nostettua sinne bensaa. Sähköinen pumppu ehkä auttaisi tähän? Sitten jos ei meinaa startata niin ryyppyyn en koske, mutta painelen poljinta ja kertaakaan ei ole liikaa ainakaan saanut. Tuskin musta mitään oikeaa apua oli, mutta tässä omia kokemuksia. Quote Link to comment
NordBling Posted April 9, 2011 Share Posted April 9, 2011 Vakiovolkkarin ostettuihin ominaisuuksiin kuuluu puolilämpimän moottorin vähän heikompi käynnistyminen. Pääsääntöisesti lähtee käymään siten että kaasu painetaan puoleenväliin, ei pumpata, ei hötkyilla, ei kiroilla vaan pidetään siinä ja startataan kunnes käynnistyy. Saattaa mennä 5 tai jopa 10 sekuntia kunnes lähtee käymään, yleensä hivenen vaivalloisesti, mutta lähtee. Mutta jos tosiaan on vikaa haettava ni kääntyisin ehkä myös bensansaannin puoleen. Laiska pumppu, letkuissa paskaa, suodatin tukkoinen tms. Kaikki sähköliitokset kannattaa tietty samalla tarkastaa. Ja perusasiathan on ja kunnossa? Venttiilit ja sytkä ja kärjet säädetty oikein? Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.