Jump to content

Liikaa bensaa vai liian vähän?


Recommended Posts

Tervehdys!

 

Alkuun auto ei meinannu käynnistyä kylmänä kunnolla.

Auton edellinen omistaja oli vääntänyt ryypyn niin löyhälle että ei mennyt päälle. Samoin ryypylle menevään johtoon ei tullut sähköä.

Tämän kun korjasi niin auto lähtee käyntiin tosi helposti kylmänä, ei tartte kuin vähän näyttää starttia.

 

Ongelmaksi tuli vain sellainen, että jos jostain syystä sammutan auton esim. ajettuani vain n.500 metriä ja koitan käynnistää heti uudelleen, ei käynnisty millään.

Ryyppy on silloin jossain puolessa välissä menossa. Saa sahata, ei käynnisty. Ei oikein haise bensakaan. Olen koittanut käydä vääntämässä ryypyn pois ja koittanut startata painamatta kaasupoljinta, mutta ei. Samoin vaikka kuinka pumppaa tai painaa kaasua niin ei lähde. Sitten yks kaks se lähtee ja käy hyvin.

 

Olen kokeillut myös jos sammuttaa auton pitemmän ajon jälkeen (moottori varmasti lämmin), käynnistyy saman tien. Ei mitään ongelmia.

 

Eihän tuo iso vika ole ja harvoin tarttee sammuttaa heti kohta, mutta ois kiva tietää mistä vois etsiskellä vikaa vai onko tuo ominaisuus.

Link to comment

Otsikon kysymykseen omakohtaisista kokemuksista vastaten; liian vähän bensaa.

Itsellä 44 weber tupla keskellä viime kesän ajelin säädöt erittäin rikkaalla afr 9-10:1 tyyliin kenkiessä.

Aamulla edellisen päivän ajojen jälkeen +10 astetta ja pieni kääntö avaimesta ilman ryyppyä niin aina helähtää käymään.

 

Tietysti tähän vaikuttaa se että kaasarissa on kohokammiossa bensaa jos seisoo pidemmän aikaa ja bensa haihtuu sitten sahataan

juuri niin pitkään että orkkis mekaaninen pumppu saa nostettua sinne bensaa.

Sähköinen pumppu ehkä auttaisi tähän?

Sitten jos ei meinaa startata niin ryyppyyn en koske, mutta painelen poljinta ja kertaakaan ei ole liikaa ainakaan saanut.

 

Tuskin musta mitään oikeaa apua oli, mutta tässä omia kokemuksia.

Link to comment

Vakiovolkkarin ostettuihin ominaisuuksiin kuuluu puolilämpimän moottorin vähän heikompi käynnistyminen. Pääsääntöisesti lähtee käymään siten että kaasu painetaan puoleenväliin, ei pumpata, ei hötkyilla, ei kiroilla vaan pidetään siinä ja startataan kunnes käynnistyy. Saattaa mennä 5 tai jopa 10 sekuntia kunnes lähtee käymään, yleensä hivenen vaivalloisesti, mutta lähtee.

 

Mutta jos tosiaan on vikaa haettava ni kääntyisin ehkä myös bensansaannin puoleen. Laiska pumppu, letkuissa paskaa, suodatin tukkoinen tms. Kaikki sähköliitokset kannattaa tietty samalla tarkastaa. Ja perusasiathan on ja kunnossa? Venttiilit ja sytkä ja kärjet säädetty oikein?

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...