Jump to content

Kupla -72 1600 kipinä hukassa?


Guest MiGGo

Recommended Posts

Guest MiGGo

Eli, kuplassani oli ensin dellorton pystykaasari 2x45 kurkuilla(toimi loistavasti), vaihdoin weberin tuplakaasarit ja auto lähti hyvin käyntiin mutta liian isojen suuttimien vuoksi en saanut säätöihin ja vaihdoin tuon vanhan kaasarin siksi aikaa takaisin, että saan hommattua pienemmät suuttimet.

 

NOH! sittenhän siitä hävisi kipinä kokonaan..

 

Olisiko kellään antaa hyviä vinkkejä että mistä se voisi johtua? Ihmetyttää että äsken toimi niinkuin pitää ja sitten ei ketään kotona... Miten voi pelkkä kaasarin vaihto vaikuttaa????

 

Tulpat vaihdoin kaasarin vaihto ruljanssin yhteydessä (toimi), sekä tulpanjohdot mittasin..

 

Onko autossa kärjetön sytkä, kun ilmakopassa on se citröenin musta boksi jonka takana on puola jne.

 

Voisiko olla puola sökö?

Link to comment

Kärettömän sytyn saat nopeesti selville, kun irrotat virranjakajan kannen.

Jos siellä on kärjet niin asia selvä...

 

Tuosta Citikan puolan "mustasta boxista" ei näkemättä osaa sanoa mitä se tekee.

Voihan siinä ollakin puolan lisäksi joku puolan katkojapiiri, jota kärjet ohjaa.

Tai sitten katkojapiiriä voi ohjata Hall-anturi, taikka induktiivinen anturi virranjakajan sisällä.

 

Ensimmäisenä tietysti katot, jotta se puola hässäkkä saa jännitettä.

Puolalle pitäs 12 volttia tulla sähköö siihen puolan + navalle.

Toinen puolan napa menee sitten katkojan kärille tai sitten

sille puolan katkojapiirille. Niin ja pitäähän se katkojapiiri mennä tietenkin maihinkin,

jotta toimii.

 

Tee mittaukset yleismittarilla. Ei millää halpahallin vanhan ajan

virtakynällä, jossa on hehkulamppu sisällä.

Sillä saat ainakin särettyä elektroniikkaa, jos ei muuta.

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ei löydy vikaa sitten millään.. Tulpat vaihdettu, pyörijä vaihdettu, virranjakajankansi vaihdettu, johdot tarkistettu, puola antaa kipinän kun kokeilee hyppyjohdon kanssa maihin, kokeilin jopa toisella sytytyksenohjausboxilla nii ei ja toisella puolalla..

 

Ainut mitä en ole vaihtanut niin tulpanjohdot. Voisiko se niistä vielä olla kiinni?

 

Onko nyt jotain kivaa mitä voisi kokeilla?!?!?!

Link to comment

Ei löydy vikaa sitten millään.. Tulpat vaihdettu, pyörijä vaihdettu, virranjakajankansi vaihdettu, johdot tarkistettu, puola antaa kipinän kun kokeilee hyppyjohdon kanssa maihin, kokeilin jopa toisella sytytyksenohjausboxilla nii ei ja toisella puolalla..

 

Ainut mitä en ole vaihtanut niin tulpanjohdot. Voisiko se niistä vielä olla kiinni?

 

Onko nyt jotain kivaa mitä voisi kokeilla?!?!?!

 

Niin ja on kärjetönsytytys

Link to comment

Ei paljoa pysty enää vaihteleen..

Kokeilit puolaa hyppyjohdolla maadottaa ja anto kipinää.

Kokeile samaa vielä sillä toisella syttyohjain boxilla (ja sillä alkuperäisellä) seuraavasti.

Ota puolan syttyjohto irti virranjakajasta ja laita syttyjohtoon

kiinni sytytystulppa ja tietysti tulpan runko maihin.

 

Sitten pyydät kaverias starttaan ja ite katot antaako

tulppa kipinää. Jos ei toimi niin vika on melko varmasti ohjainboxissa, johdoissa tai sen virranjakajan sisällä olevassa kärjettömässä katkojassa.

Taikka siinä puolalta lähtevässä syttyjohdossa.

 

Se tulppa laitetaan siihen syttyjohtoon sen takia, että kaikki ohjainboxit ei kestä

hyppyyttää "pitkää" kipinää suoraan puolan syttyjohdosta runkoon

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...