Guest MiGGo Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 Eli, kuplassani oli ensin dellorton pystykaasari 2x45 kurkuilla(toimi loistavasti), vaihdoin weberin tuplakaasarit ja auto lähti hyvin käyntiin mutta liian isojen suuttimien vuoksi en saanut säätöihin ja vaihdoin tuon vanhan kaasarin siksi aikaa takaisin, että saan hommattua pienemmät suuttimet. NOH! sittenhän siitä hävisi kipinä kokonaan.. Olisiko kellään antaa hyviä vinkkejä että mistä se voisi johtua? Ihmetyttää että äsken toimi niinkuin pitää ja sitten ei ketään kotona... Miten voi pelkkä kaasarin vaihto vaikuttaa???? Tulpat vaihdoin kaasarin vaihto ruljanssin yhteydessä (toimi), sekä tulpanjohdot mittasin.. Onko autossa kärjetön sytkä, kun ilmakopassa on se citröenin musta boksi jonka takana on puola jne. Voisiko olla puola sökö? Quote Link to comment
VolksMachine Posted August 7, 2011 Share Posted August 7, 2011 Kärettömän sytyn saat nopeesti selville, kun irrotat virranjakajan kannen. Jos siellä on kärjet niin asia selvä... Tuosta Citikan puolan "mustasta boxista" ei näkemättä osaa sanoa mitä se tekee. Voihan siinä ollakin puolan lisäksi joku puolan katkojapiiri, jota kärjet ohjaa. Tai sitten katkojapiiriä voi ohjata Hall-anturi, taikka induktiivinen anturi virranjakajan sisällä. Ensimmäisenä tietysti katot, jotta se puola hässäkkä saa jännitettä. Puolalle pitäs 12 volttia tulla sähköö siihen puolan + navalle. Toinen puolan napa menee sitten katkojan kärille tai sitten sille puolan katkojapiirille. Niin ja pitäähän se katkojapiiri mennä tietenkin maihinkin, jotta toimii. Tee mittaukset yleismittarilla. Ei millää halpahallin vanhan ajan virtakynällä, jossa on hehkulamppu sisällä. Sillä saat ainakin särettyä elektroniikkaa, jos ei muuta. Quote Link to comment
Guest MiGGo Posted August 20, 2011 Share Posted August 20, 2011 Ei löydy vikaa sitten millään.. Tulpat vaihdettu, pyörijä vaihdettu, virranjakajankansi vaihdettu, johdot tarkistettu, puola antaa kipinän kun kokeilee hyppyjohdon kanssa maihin, kokeilin jopa toisella sytytyksenohjausboxilla nii ei ja toisella puolalla.. Ainut mitä en ole vaihtanut niin tulpanjohdot. Voisiko se niistä vielä olla kiinni? Onko nyt jotain kivaa mitä voisi kokeilla?!?!?! Quote Link to comment
Guest MiGGo Posted August 20, 2011 Share Posted August 20, 2011 Ei löydy vikaa sitten millään.. Tulpat vaihdettu, pyörijä vaihdettu, virranjakajankansi vaihdettu, johdot tarkistettu, puola antaa kipinän kun kokeilee hyppyjohdon kanssa maihin, kokeilin jopa toisella sytytyksenohjausboxilla nii ei ja toisella puolalla.. Ainut mitä en ole vaihtanut niin tulpanjohdot. Voisiko se niistä vielä olla kiinni? Onko nyt jotain kivaa mitä voisi kokeilla?!?!?! Niin ja on kärjetönsytytys Quote Link to comment
NordBling Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Kaasarin neula jumissa --> ei saa bensaa? Quote Link to comment
Guest MiGGo Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Ei ole kaasarissa vikaa, tulppiin ei vain tule kipinää... Quote Link to comment
VolksMachine Posted August 21, 2011 Share Posted August 21, 2011 Ei paljoa pysty enää vaihteleen.. Kokeilit puolaa hyppyjohdolla maadottaa ja anto kipinää. Kokeile samaa vielä sillä toisella syttyohjain boxilla (ja sillä alkuperäisellä) seuraavasti. Ota puolan syttyjohto irti virranjakajasta ja laita syttyjohtoon kiinni sytytystulppa ja tietysti tulpan runko maihin. Sitten pyydät kaverias starttaan ja ite katot antaako tulppa kipinää. Jos ei toimi niin vika on melko varmasti ohjainboxissa, johdoissa tai sen virranjakajan sisällä olevassa kärjettömässä katkojassa. Taikka siinä puolalta lähtevässä syttyjohdossa. Se tulppa laitetaan siihen syttyjohtoon sen takia, että kaikki ohjainboxit ei kestä hyppyyttää "pitkää" kipinää suoraan puolan syttyjohdosta runkoon Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.