Jump to content

Talveksi lämpimämpää ilmaa type-1


Guest Ozmopolite

Recommended Posts

Guest Ozmopolite

Huomentapäivää väki kuplan,

 

Kesäkuplailevasta myös talvikuplaileva? Löysin hiljan ilmanpuhdistajaan menevän toisen reiän ja sain tietää, että siihen toiseen reikään voi ohjata ilmaa moottorin 'keskeltä' tai jostain lämpimästä paikasta. Ilmanputsarissa on sitten sellainen vipu josta voi - varmaankin manuaalisesti - valita kummastako putkesta ilma tulee. Kylmällä ajettaessa pitäisi siis käyttää sitä lämpimämpää, jottei kone kylmään hyydy.

 

Tarinoinko oikein? Minkälainen putki tuohon pitäisi hakea ja minne sen toinen pää pitäisi tunkea? Mitenkä sitten öljyjen kanssa - pitäisikö vaihtaa joku synteettinen talveksi vai meneekö tuollainen 10W-40 puolisynteettinen muutamassa miinusasteessa? Mitä muuta talviajon suhteen? Mitkä olisivat tärkeimmät paikat eristää? Miten estää ikkunoiden huurun? Ja muita olennaisia kysymyksiä.

 

Kiitoksia suuresti kaikesta ymmärryksen lisäämisestä ja oikein paljon hyvää syksyä!

 

O.

 

PS. Voipi olla, että kun nuo sivupalkit (vai mitkä ne ovat josta lämmin ilman menee jalkoihin), ovat aika ruosteensyömät, että talvi menee ilman kuplaa..

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...