Jump to content

moottorin suojapellit


Guest turhuudenjumala

Recommended Posts

Guest turhuudenjumala

sen isomman pellin siitä luukun eestä johon tulee se hihnapyörälle varattu kuppi. yleensäkkin näytti melkoisen haperoita olevan kun purin niitä eestä

Link to comment
Guest turhuudenjumala

no niinpä tietenkin. ajattelin vahingossa taas maalaisjärellä että peltien puuttuessa ilmavirta jäähdyttää tehokkaammin.

Link to comment
Guest fastghia

Ajatus noissa pelleissä on se, että moottoritila on ikäänkuin jaettu kahteen "vyöhykkeeseen". Yläpuoli on "viileä vyöhyke", josta pyritään tiiviillä pellityksellä pitämään pakosarjan jne. kuumentama ilma poissa. Muutoin flekti vetää konehuoneesta kuumentunutta ilmaa takaisin koneen alapuolelle ja seurauksena on koneen ylikuumentuminen.

 

Näin siis 1- ja 2-tyypissä. 3- (ja myös 4-?) tyypissä jäähdyttäjän tuuletin imee jäähdytysilma suoraan "ulkoa" eikä konehuoneesta.

Link to comment

Juu se on harmillisen monesta "turhana" poistettu... aiheuttaa vain ongelmia sen puuttuminen. Pelkkä tiivisteen puuttuminen korin (helmapellin) ja sen pellin välistä vaikuttaa jo hieman lämpöihin...

Link to comment
Guest turhuudenjumala

heh joo. kuten jo poikien kanssa hallilla tuumattiin - nämä on vähän erillaisia nämä ilimajäähytteiset koneet....

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...