Guest turhuudenjumala Posted May 5, 2005 Posted May 5, 2005 saattaa olla tyhmä kysymys mutta katsastusta ajatellen onko moottorin suojapellit välttämättömiä? Quote
Fileas Posted May 5, 2005 Posted May 5, 2005 Moottorin jäähdytyksen kannalta on, vai mitä oot jättämässä pois ? Quote
Guest turhuudenjumala Posted May 5, 2005 Posted May 5, 2005 sen isomman pellin siitä luukun eestä johon tulee se hihnapyörälle varattu kuppi. yleensäkkin näytti melkoisen haperoita olevan kun purin niitä eestä Quote
Jorrma Posted May 5, 2005 Posted May 5, 2005 Siitähän se pakopiisi sit hohkaa kuumaa suoraan konehuoneeseen ja lämmöt nousee. Quote
Guest turhuudenjumala Posted May 6, 2005 Posted May 6, 2005 no niinpä tietenkin. ajattelin vahingossa taas maalaisjärellä että peltien puuttuessa ilmavirta jäähdyttää tehokkaammin. Quote
Guest fastghia Posted May 6, 2005 Posted May 6, 2005 Ajatus noissa pelleissä on se, että moottoritila on ikäänkuin jaettu kahteen "vyöhykkeeseen". Yläpuoli on "viileä vyöhyke", josta pyritään tiiviillä pellityksellä pitämään pakosarjan jne. kuumentama ilma poissa. Muutoin flekti vetää konehuoneesta kuumentunutta ilmaa takaisin koneen alapuolelle ja seurauksena on koneen ylikuumentuminen. Näin siis 1- ja 2-tyypissä. 3- (ja myös 4-?) tyypissä jäähdyttäjän tuuletin imee jäähdytysilma suoraan "ulkoa" eikä konehuoneesta. Quote
Guest Posted May 7, 2005 Posted May 7, 2005 Juu se on harmillisen monesta "turhana" poistettu... aiheuttaa vain ongelmia sen puuttuminen. Pelkkä tiivisteen puuttuminen korin (helmapellin) ja sen pellin välistä vaikuttaa jo hieman lämpöihin... Quote
Guest turhuudenjumala Posted May 7, 2005 Posted May 7, 2005 heh joo. kuten jo poikien kanssa hallilla tuumattiin - nämä on vähän erillaisia nämä ilimajäähytteiset koneet.... Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.