Guest fastghia Posted June 27, 2005 Share Posted June 27, 2005 Pitäis vaihtaa laakerit 12v tasavirtalaturista, laturi on nyt purettu kuvan mukaiseen asuun. Miten saan hihnapyörän puoleisen laakerin esille ja irti? Entä miten tuon toisen pään laakerin saa parhaiten irti? Ei viittis tyhmyyksissään rikkoa mitään... Quote Link to comment
-MITO- Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Meinaatko sorvauttaa pinnat kuntoon? Lohjalla on Auto-Rele tjsp niminen liike mikä huoltaa startteja latureita yms edullisesti. Quote Link to comment
Guest fastghia Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Kiitos vinkistä. Oli vain tarkoitus vaihtaa laakeri, joka ulvoo tuskissaan. Hytösen mukaan helppo homma, mutta en keksi, miten tuon hihnapyörän puoleisen laakerin saa esille. Ne uudet laakerithan näkyy siinä kuvassa vas.yläkulmassa muovipussissa... Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Ulosvetäjällä lähtee Quote Link to comment
Guest eemeli Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Hep! Leluautojen moottoreita tulee sorvailtua melko usein; G7 -luokan aika-ajomoottorin ankkurin kommutaattorin sorvausväli on noin 3 ratakierrosta (n. 150 metriä) ja tehollista ajoaikaa tuo on noin 5 sek... =) Jos ankkuri on valmiiksi irrallaan, kannattaa ehdottomasti sorvauttaa kuntoon. Itte sorvasin pyyhkijänmoottorista ja hyvä tuli. Harmi kun ne terät, millä noita leluautojen kollimaattoreita sorvaillaan, ei oo tähän täysin käypäsiä. Startissa varmaan riittää ihan hyvin kovametallinkin jälki, ei liene tarvetta timanttiterän käyttöön. Paljonkohan mahtavat kaupallisesta palvelusta veloittaa? -eemeli- Quote Link to comment
Guest Mika Raussi Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Terävän mallisella kovametallilla suoraks ja sit nelisatasella hiekkapaperilla perään ja sit ei kosketa siihen näpeillä ollenkaan. Quote Link to comment
Guest eemeli Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Hep! Noinkin homma käy hyvästi, itte en oo juurikaan nuita enää sitten hionut (laiska), sorvin jäljelle jättänyt (hyvät terät tietty aina plussaa...) (leluautoissa aina timanttiterän jälki, kiertävät kuitenkin + 200 000 rpm...) Ennenkun sorvaa, ei oo huono ajatus putsata VAROVASTI lamellivälejä vaikkapa puutikulla tms. Pesuun oon käyttänyt isopropanolia, sekä myös sorvausnesteenä niin leikkautuu paremmin. Jos haluaa hifistellä, ja hiilet on suht muodossaan, voipi lamellien reunoihin askarrella pienet viisteet, niin eivät leikkaa hiilistä ihan niin paljon purua alkuun. Tätä ei voi suositella niille, keillä on vaikeuksia naamanpesussa peukaloiden sijainnin vuoksi =) Hiilten kentien pikkasen palanut pintakerros lähtee PUHTAALLA lasiharjalla aika kivasti pois. -eemeli- Quote Link to comment
Guest fastghia Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Kiitos tiedoista. Täytyy kysäsistä tuota kaupallisen sorvauspalvelun hintaa paikallisesta huoltoliikkeestä. Laakerit sainkin jo vaihdettua. Quote Link to comment
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.