Jump to content

Auto leimalle - hieman apua kaivataan!


Guest Vihannes

Recommended Posts

Posted

Moi!

Sain projektini ulos tallista kotipihalle. 100 km siirtoluvalla tiukkaa ajoa takana, huomenna tiistaina tulliin ja autoveroasiat vireille. Samalla alkaa 10 pv:n armonaika jona aikana pitäisi käyttää ensirekisteröinnissä/katsastuksessa.

 

Vaikka auto onkin ns. tieliikennekelpoinen, ei ihan kuitenkaan leiman arvoinen, luulen ja otaksun. Ja muutenkin, hienosäätöä tarvitaan.

 

Ja koska:

a) minulla ei ole (enää) tallipaikkaa

b) eikä kummoista taitoakaan kaikissa puuhissa

 

tulee minun turvautua ulkopuoliseen apuun. Toki maksan avusta, en paljoa, mutta kumminkin...

 

Eli, antakaapa vinkkejä henkilöistä, jotka kykenisivät, ja haluisivat auttaa seuraavan 10 päivän aikana jossakin, tai kaikissa "kohteissa". Ja tietty mielellään pääkaupunkiseudulla.

 

* eteen iskareitten vaihto

* kaasareitten säätöä - mm. autom. ryyppy ei ota toimiakseen.

* sähköissä sen verran, että pitkätkin pitäisi saada workkimaan

* ehkä perän nosto, ehkä ei

 

Voit toki tarjota omaakin auttavaa kättäsi!

 

Olisin todella kiitollinen kaikista mahdollista heikoistakin vihjeistä, kehen turvautua!

Sekin tietty auttaa, jos saisi jostain tilan yhdeksi tai useammaksi illaksi. (Nyt vielä tekee katoksen alla pihallakin lämpötilojen puolesta, mutta kun tuo pimeys laskeutuu niin aikaisin...)

 

Kiitos ja kumarrus!

 

Avatar auttaa kontaktoimaan, jos ette viitti julkisesti laittaa vihjeitänne.

 

- J

Guest Mika Raussi
Posted

Miks korjata ennen ekaa konttorikäyntiä jos ei oo varsinaisesti paskana?

Posted

Höh, no toki korjataan heti kun mahdollista.

Miksi korjauksia siirtämäänkään...ex niin.

Eikä mua huvita moneen kertaan käydä leimalla.

Guest Mika Raussi
Posted

No jos ajatellaa, että miksi korjauksia siirtämään, niin kai siintä ois aika vaihtaa kaikki kuluvat osat?

Posted
No jos ajatellaa, että miksi korjauksia siirtämään, niin kai siintä ois aika vaihtaa kaikki kuluvat osat?

Vaihdettu onkin, jotakin jäänyt vaihtamatta (iskarit). Ja kun kyseessä orggisauto, joka ollut 10 v ajamatta, ja tullut vielä naapurista, niin selvähän se, että sähköissä ollut virityksiä, mm. Eberin vuoksi. Ja nää vaan jäänyt projektin vikaksi vaiheeksi jne....

 

ELi - vihjeitä, kiitos!

Guest Mika Raussi
Posted

Kyseessähän tais olla kolkki vai?

 

Ei oo tullu perehdyttyä, mutta pitkiä valoja vaihtaa rele, jonka löydät ainakin kuplassa sulaketaulusta. Tätä relettä ohjaa viiksen juuressa kosketuskytkin. Ota mittari käteen ja totea kytkimen toimivuus. Jos toimii, niin vaihda rele. Tätä ennen toki kannttaa kattoa, että sulakkeet on ehjät. Kytkentäkaaviota on netti pullollaan.

Posted

Pitkistä - yhistyksen sivuilla enemmän aiheesta - lyhyesti.

 

Kyllä kyllä. On kyvän ja mittarit jne, ja homma on hallussa, vaan ei ihan, koska autoon viritetty ammoin kaksi ylim. relettä etupaxiin. Toisen tarkoitusperä ei ole selvinnyt, toisella duunattau ns. valomuisti. Niitä on nyt purettu pois, ja etsitty alkup. virtajohtoja (valkoinen ja keltainen + raidoitetut). Kaikki löytyneet, paitsi vänkärin pitkille menvä. Ne kun on "ryöstetty" releille, ja kätevästi, eli piilossa, ja väirt vaihtuneet jne.

 

ELi kyllä mä ne itekin saan tehtyä, ei hätää. Nyt vaan ei enää tallia. Eli sekin on tässä hidaste. JOs löytyisi "hyvä tyyppi", jonka tallissa voisi yhdessä hääriä aikansa, niin voisi ehkä samalla laittaa hieman enemmänkin järkeä noihin johdotuksiin, ihmetellä Eberinkin sähköjä jne.

 

Näin.

- J

Posted

Jep jep, saattanut olla että on parannettu alkuperäisiä paukkulankoja jotka menee valoille jotta polttimon kantaan tulisi kunnon jännite.

Posted
Jep jep, saattanut olla että on parannettu alkuperäisiä paukkulankoja jotka menee valoille jotta polttimon kantaan tulisi kunnon jännite.

Väärin.

Jos kuitenkin käytetään alkup. johtoja, jotka valoille lähtee omassa nipussaan, ja siitä ryöstetään sinne sun tänne releille virtaa, jatketaan johtoja, heitetään vielä ajovalojen virta piiriin vänkärin umpoista kuskin puoleiseen jne, niin kyse ei ole johtojen "parannuksesta" - eli virta edelleen lähtee ohjaamon puolelta alkup. johtosarjaa pitkin.

 

Back to original topic....

 

Vinkkejä, nimiä potentiaalista harrastajista, pikkupajoista, joissa vois tettää tiettyjä pikkujttui, kiitos!

 

- J

Guest Mika Raussi
Posted

Ei hyvin mee jos ei sähkötöitä näillä keleillä pihalla tee. Takajousituksen nostamiseenkaan ei oo tähän mennessä tallia varsinaisesti tarvittu. Hyvin onnistuu esimerkiksi keskellä talvea keskellä mettää ja 20 asteen pakkasessa.

 

Vihannes ei oo huonosti sattuva nimimerkki.

Guest Raggare
Posted

sellasta se on lappeen Rannassa.. sähän voisit mennä jeesaa Vihannesta noissa hommissa?

Posted
sellasta se on lappeen Rannassa.. sähän voisit mennä jeesaa Vihannesta noissa hommissa?

 

 

Ei tällä sen kummempaa tarkoitusta oo. Saadaan huomioo ja yritetään päästään päteen.

Guest fastghia
Posted

Tarjoisin tallia ja auttavia käsiä fellow kolkkiharrastjalle, mutku omakin on tallissa pahasti telakalla.

Guest Mika Raussi
Posted

Päteminen on tärkeintä joo.. Pimeessä on kyl harmillistä tehä. Mut onneks valoa saa töpselistä ja onneks piirrustuspöydän ääressä on lämmin. Pitää oottaa kunnon pakkasia ennekun kehtaa mennä kylmään talliin värkkäämään.

Posted
Tarjoisin tallia ja auttavia käsiä fellow kolkkiharrastjalle, mutku omakin on tallissa pahasti telakalla.

Kiitos.

Niinpä se on useimmilla harastajilla omatkin projektit esteenä. Ymmärrettävää.

- J

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...