Guest Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Moi! Sain projektini ulos tallista kotipihalle. 100 km siirtoluvalla tiukkaa ajoa takana, huomenna tiistaina tulliin ja autoveroasiat vireille. Samalla alkaa 10 pv:n armonaika jona aikana pitäisi käyttää ensirekisteröinnissä/katsastuksessa. Vaikka auto onkin ns. tieliikennekelpoinen, ei ihan kuitenkaan leiman arvoinen, luulen ja otaksun. Ja muutenkin, hienosäätöä tarvitaan. Ja koska: a) minulla ei ole (enää) tallipaikkaa b) eikä kummoista taitoakaan kaikissa puuhissa tulee minun turvautua ulkopuoliseen apuun. Toki maksan avusta, en paljoa, mutta kumminkin... Eli, antakaapa vinkkejä henkilöistä, jotka kykenisivät, ja haluisivat auttaa seuraavan 10 päivän aikana jossakin, tai kaikissa "kohteissa". Ja tietty mielellään pääkaupunkiseudulla. * eteen iskareitten vaihto * kaasareitten säätöä - mm. autom. ryyppy ei ota toimiakseen. * sähköissä sen verran, että pitkätkin pitäisi saada workkimaan * ehkä perän nosto, ehkä ei Voit toki tarjota omaakin auttavaa kättäsi! Olisin todella kiitollinen kaikista mahdollista heikoistakin vihjeistä, kehen turvautua! Sekin tietty auttaa, jos saisi jostain tilan yhdeksi tai useammaksi illaksi. (Nyt vielä tekee katoksen alla pihallakin lämpötilojen puolesta, mutta kun tuo pimeys laskeutuu niin aikaisin...) Kiitos ja kumarrus! Avatar auttaa kontaktoimaan, jos ette viitti julkisesti laittaa vihjeitänne. - J Quote
Guest Mika Raussi Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Miks korjata ennen ekaa konttorikäyntiä jos ei oo varsinaisesti paskana? Quote
Guest Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Höh, no toki korjataan heti kun mahdollista. Miksi korjauksia siirtämäänkään...ex niin. Eikä mua huvita moneen kertaan käydä leimalla. Quote
Guest Mika Raussi Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 No jos ajatellaa, että miksi korjauksia siirtämään, niin kai siintä ois aika vaihtaa kaikki kuluvat osat? Quote
Guest Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 No jos ajatellaa, että miksi korjauksia siirtämään, niin kai siintä ois aika vaihtaa kaikki kuluvat osat? Vaihdettu onkin, jotakin jäänyt vaihtamatta (iskarit). Ja kun kyseessä orggisauto, joka ollut 10 v ajamatta, ja tullut vielä naapurista, niin selvähän se, että sähköissä ollut virityksiä, mm. Eberin vuoksi. Ja nää vaan jäänyt projektin vikaksi vaiheeksi jne.... ELi - vihjeitä, kiitos! Quote
-MITO- Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Noi pitkien ongelmat saat tutkittua kolmen euron koetinkynällä. Quote
Guest Mika Raussi Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Kyseessähän tais olla kolkki vai? Ei oo tullu perehdyttyä, mutta pitkiä valoja vaihtaa rele, jonka löydät ainakin kuplassa sulaketaulusta. Tätä relettä ohjaa viiksen juuressa kosketuskytkin. Ota mittari käteen ja totea kytkimen toimivuus. Jos toimii, niin vaihda rele. Tätä ennen toki kannttaa kattoa, että sulakkeet on ehjät. Kytkentäkaaviota on netti pullollaan. Quote
Guest Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Pitkistä - yhistyksen sivuilla enemmän aiheesta - lyhyesti. Kyllä kyllä. On kyvän ja mittarit jne, ja homma on hallussa, vaan ei ihan, koska autoon viritetty ammoin kaksi ylim. relettä etupaxiin. Toisen tarkoitusperä ei ole selvinnyt, toisella duunattau ns. valomuisti. Niitä on nyt purettu pois, ja etsitty alkup. virtajohtoja (valkoinen ja keltainen + raidoitetut). Kaikki löytyneet, paitsi vänkärin pitkille menvä. Ne kun on "ryöstetty" releille, ja kätevästi, eli piilossa, ja väirt vaihtuneet jne. ELi kyllä mä ne itekin saan tehtyä, ei hätää. Nyt vaan ei enää tallia. Eli sekin on tässä hidaste. JOs löytyisi "hyvä tyyppi", jonka tallissa voisi yhdessä hääriä aikansa, niin voisi ehkä samalla laittaa hieman enemmänkin järkeä noihin johdotuksiin, ihmetellä Eberinkin sähköjä jne. Näin. - J Quote
-MITO- Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Jep jep, saattanut olla että on parannettu alkuperäisiä paukkulankoja jotka menee valoille jotta polttimon kantaan tulisi kunnon jännite. Quote
Guest Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Jep jep, saattanut olla että on parannettu alkuperäisiä paukkulankoja jotka menee valoille jotta polttimon kantaan tulisi kunnon jännite. Väärin. Jos kuitenkin käytetään alkup. johtoja, jotka valoille lähtee omassa nipussaan, ja siitä ryöstetään sinne sun tänne releille virtaa, jatketaan johtoja, heitetään vielä ajovalojen virta piiriin vänkärin umpoista kuskin puoleiseen jne, niin kyse ei ole johtojen "parannuksesta" - eli virta edelleen lähtee ohjaamon puolelta alkup. johtosarjaa pitkin. Back to original topic.... Vinkkejä, nimiä potentiaalista harrastajista, pikkupajoista, joissa vois tettää tiettyjä pikkujttui, kiitos! - J Quote
Guest Mika Raussi Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Ei hyvin mee jos ei sähkötöitä näillä keleillä pihalla tee. Takajousituksen nostamiseenkaan ei oo tähän mennessä tallia varsinaisesti tarvittu. Hyvin onnistuu esimerkiksi keskellä talvea keskellä mettää ja 20 asteen pakkasessa. Vihannes ei oo huonosti sattuva nimimerkki. Quote
Guest Raggare Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 sellasta se on lappeen Rannassa.. sähän voisit mennä jeesaa Vihannesta noissa hommissa? Quote
-MITO- Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Joo ei oo kyl hääviä ulkona hämärässä värkkäillä. TI halleja voit tällä haulla etsiä Neste asemilta http://www.pikoil.fi/www/locations_browse.aspx?SID=0 Quote
joksa Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 sellasta se on lappeen Rannassa.. sähän voisit mennä jeesaa Vihannesta noissa hommissa? Ei tällä sen kummempaa tarkoitusta oo. Saadaan huomioo ja yritetään päästään päteen. Quote
Guest fastghia Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Tarjoisin tallia ja auttavia käsiä fellow kolkkiharrastjalle, mutku omakin on tallissa pahasti telakalla. Quote
Guest Mika Raussi Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Päteminen on tärkeintä joo.. Pimeessä on kyl harmillistä tehä. Mut onneks valoa saa töpselistä ja onneks piirrustuspöydän ääressä on lämmin. Pitää oottaa kunnon pakkasia ennekun kehtaa mennä kylmään talliin värkkäämään. Quote
Guest Posted October 10, 2005 Posted October 10, 2005 Tarjoisin tallia ja auttavia käsiä fellow kolkkiharrastjalle, mutku omakin on tallissa pahasti telakalla. Kiitos. Niinpä se on useimmilla harastajilla omatkin projektit esteenä. Ymmärrettävää. - J Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.