Jump to content

etuakseliongelma


Recommended Posts

mulla oli aikoinaan sama juttu hc:sta ostetun "puma" akselin kans. en kiinnittänyt silloin huomioo ja ajattelin et hyvä se on vaikka ahistaa asennettaessa, mut pieleen meni!! noin neljä vuotta asennuksesta ja etuakseli oli kuin yhtä puuta. silloin en vikaa tiennyt ja sain vähän notkistettua kun aukasin ja putsasin, mut noin vuosi sitten auto oli kuin kivireki ja otin akselin auki, löytyi seuraavaa:

 

NeullLaakerin olivat aivan ok, mutta liukulaakerit tukivarsien päihin olivat aivan liian naheet. Kun otin liukulaakerit pois niissä näkyi kiinnileikkautumis jälkiä. ei muuta kun uudet tilaukseen. Uusien kans kävi lähes samalla tavalla ja päädyin tekemään liukulaakerit itse laakeripronssista ja nyt on nokka niin pirun hyvä vaikka aika lähellä tonttia mennään. Helpoin on todeta onko liukulaakeri vika kun otat yläputkesta tukivarren ja pistät sen alas niin jos ahistaa ei voi olla kuin liukulaakeri koska neulalaakeri on väljä.

 

mut en siis suosittele et laitat kiinni ennen kuin varmistat et ahistus ei tuu ainakaan liukulaakereista.

Link to comment
Guest Toheltaja

eikä kannata laitella vaseliinia polyamidiin, turvottaa sekin. Minkähän hiton takia ne noita laittaa akseliin ku tietää että se turpoaa. Noita puslia oon sorvaillu POMista.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...