Jump to content

maalin poisto.

Guest ville s

Recommended Posts

Sama projekti itselläni menossa nitro morssia vaan useaan otteeseen levitellä ja lastalla pois

ja rälläkässä maalin ja ruosteen poisto laikka semmonen musta muovisysteemi ja teräs harja laikka nillä lähtee kyllä kun jaksaa jynssätä

Guest ville s

lähteeks tol nitro morrissa hyvin ja lähteekö pakkeli myös?

joo tarkotat varmaan vitunkarvalaikkaa tai toisella nimellä lapin tussua.

kyl niit tallil o,mu tarttee lähtee ostaa tot nitro morssii.

Guest Mika Raussi

Neekerin tukalla lähtee peltiäkin aika ilosesti. Pyyhkäsehän sillä jostain nurkasta maalit pois, niin tiiät tehnesi sit kun vedät maalin päälle.

Ite kuumentaisin suorat pinnat ja käsittelisin nitromorssilla nurkat. Sen jälkeen hiomakoneella mahdolliset jämät vekkaks.

Nitromorse on maalinpoistoaineeks ihan tehokasta, mutt automaalit lähtee sillä mun mielestä melko kehnosti. Pari autoo oon peltipuhtaaks putsannut, ja molemmissa oon vanhan maalin poistossa käyttänyt päämenetelmänä neekerintukkaa. Siis sitä karvasta mustaa muovikuitulaikkaa. Sen paras puoli on mun mielestä just ollut, ettei se poista metallia niin kuin muut hiomalaikat tekevät. En oikeen tiiä millasta neekerintukkaa Raussi sit on käyttänyt ja millä, jos on peltiäkin lähtenyt. Mä oon käyttänyt enimmäkseni neekerintukkaa porakoneessa. Kulmahiomakoneella pelti kuumenee mun mielestä helposti turhan paljon. Rälläkällä kun päästelee niin pieni talli on myös kohta täynnä maalipölyä. Porakoneella kierrosnopeuden voi pitää melko alhaisena. Tällöin neekerintukka ei kulu niin rajusti, maalipöly ei lennä ihan niin pitkälle ja se alla oleva pelti ei kuumene. Noh, tapoja on tietysti yhtä monta kuin tekijääkin, eikä mikään varmaan oo absoluuttisesti oikein. Kukin tavallaan.

Guest ville s

tapojahan on monia.mu ku oon niin pirun laiska ni kyselen sitä helpointa ja nopeinta... tiedän et mitään poppakostia ei oo. mut ei kyl huvittas käsinkään ruveta tota hinkkaan vaik sillai vois kyl tulla hyvä.