Luki Posted August 25, 2014 Posted August 25, 2014 Jumppasin pallikseen 1600 Typ1 -koneen paikalleen; auto seissyt n. 8 vuotta ladossa - jarrut käyty läpi eli vaihdettu nesteet, uusittu mm. takasylkät ja -kengät. Koekäyttö ok ja sitten laskin auton pyörilleen testiajoa varten ja kas kummaa: Kone käyntiin ja liikkeelle, mutta tehostin veti niin sanotusti liinat kiinni eli polkimen alas. Mikäs tällaisen ilmiön aiheuttaa? Tuli mieleen se paineventtiili (Ate) imusarjasta lähtevässä letkussa, sen kiinnitin niin, että Motor => nuoli on imusarjaan päin, loogista? Vai onko niin, että tehostin ei saa korvausilmaa koneen käydessä. Poljin nousee kumminkin ylös, kun sammuttaa ja jarrut toimivat tehostamattomina aivan OK. Heittäkääpäs tietoa / ajatuksia, niin voisi seuraavan kerran mennä tallille paremmalla asenteella... Quote
Guest hos Posted March 5, 2015 Posted March 5, 2015 Morjesta Mulla oli saman tyyppistä ongelmaa havaittavissa. Jarrutehostimen männän, eli tangon varsi oli ruostunut mahottomasti ja hirtti aina välillä kiinni. Purin tehostimen ja hioin tangon puhtaaksi ja rasvasin, niin ei hirtä enää. Aluksi ajattelin, että vika on jarrusylinterissä, joten sekin meni ensin vaihtoon, mutta turhaan. Toivotaan, että vika löytyy. Quote
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.